50 godina vrhunskih performansi

06.01.2018 u 14:55

Čuveni AMG proslavio je 50 godina postojanja

Kada kažete Mercedes-Benz, osjećate potrebu da prilikom izgovora tog naziva ustanete iz poštovanja prema onome što je ta kompanija stvorila za 91 godinu postojanja. Teško je navesti nekog proizvođača koji je svestraniji. Gigant iz Štutgarta najpoznatiji je po proizvodnji vrhunskih luksuznih automobila, ali pored toga, iz Mercedesovih proizvodnih pogona izlaze i dostavna vozila, kamioni i autobusi. Još od samih početaka, Mercedes je donosio nešto novo u autoindustriju. Trasirali su put i drugima koji su tada tek počinjali i direktno su potpomogli razvoj autoindustrije. Naravno, kao jedan veliki i ozbiljan proizvođač, pored osnovnog odjela (Mercedes-Benz), njemački proizvođač posjeduje dva dodatna, specijalizirana odjela. Jedan od njih je Mercedes-Maybach. Jednostavno rečeno, premium brend matične kompanije. Ako mislite da ne možete imati veću dozu luksuza od one koju nudi Mercedes u svojim „standardnim“ modelima, onda vam Mercedes pruži najbolje od sebe i stvori Maybach. Drugi odjel je Mercedes-AMG. Nazvaćemo ga Mercedesova fabrika čuda. Iz tog odjela, izašli su neki najimpresivniji modeli u historiji automobilizma. To je odjel gdje nastaju super-sportski Mercedesovi modeli koji pomjeraju granice po pitanju performansi. Upravo taj odjel je naša današnja tema. Upravo taj odjel, slavi 50 godina postojanja.

Kako je sve počelo?

Priča o jednom od najmoćnijih sportskih odjela u autoindustriji svoj početak doživjela je sredinom šezdesetih godina prošlog vijeka. 20 godina nakon završetka rata, svijet je već stabilno stajao na nogama. Barem je tako bilo u Evropi. I tako, na Starom kontinentu, u Zapadnoj Njemačkoj, dvojica trkaćih inženjera su se upoznala u Daimlerovoj fabrici. Njihova imena su bila Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher. Podatak koji će nam nešto kasnije trebati. Radne kolege se u početku nisu previše simpatisale. Vremenom, počeli su se uzajamno poštovati. Obzirom na to da su radili zajedno, shvatili su da je bila neophodna doza bliskosti, ali opet uz određenu distancu kako bi zadržali potreban nivo profesionalnosti. Tipično njemački. Zajedno su radili na Mercedesovom zvaničnom trkaćem programu. Bili su vrhunski stručnjaci za ono što su radili. U svoj rad, unijeli su svo svoje znanje i spojili ga sa strasti prema brzini i utrkivanju. Ubrzo, doživjeli su veliko razočaranje. Mercedesov zvanični trkaći program je obustavljen i Aufrechtov i Melcherov rad je pao u vodu. Nisu se mogli pomiriti s činjenicom da nešto na čemu su radili i uložili mnogo truda, znoja i ljubavi neće ugledati svjetlo dana. Uradili su nešto sasvim karakteristično za sve male timove koji su se takmičili u to doba, kada su se počeli koristiti motori sa unutrašnjim sagorijevanjem. Aufrecht je posjedovao stari mlin nedaleko od vlastite kuće u Burgstallu. Upravo taj mlin zamijenio je Mercedesovu fabriku i tu je nastavljen razvoj motora za Mercedes 300 SE. Taj automobil je „poharao“ DTM 1965. godine i donio im neviđenu slavu. Iznenada, svi su željeli da posjeduju Aufrechtovu i Melcherovu magiju. Ta slava ih nije ponijela u oblake, očekivano. Ostali su čvrsto na zemlji, dodatno unaprijeđujući 300 SE. I ne samo da su razvijali svoje remek djelo, već su svoju genijalnost prenosili i na cestovne automobile, ugrađujući istu tehnologiju kao i u trkaći automobil. To je za rezultat imalo napuštanje Daimlera i osnivanje vlastite kompanije. Možete pogoditi, radi se o AMG-u. Naziv AMG potiče od početnih slova njihovih prezimena (Aufrecht i Melcher) i grada u kojem je Aufrecht rođen, Großaspacha.

Trka na legendarnoj Spa

Rezultat u DTM-u je bio veoma važno „krštenje“ za AMG u svijetu trkanja. Međutim, pravi ispit je došao onda kada su oči cijeloga svijeta bile usmjerene u njih. Bila je to 1971. godina. Više nisu bili potpuni anonimusi. Očekivanja su bila velika, a izazov još veći. Mjesto radnje-Spa Francorchamps, čuvena staza u Ardenima. Kao da već nije dovoljan izazov sama staza, nego je i format takmičenja dodao još veći značaj toj trci. Radilo se o trci izdržljivosti-24h Spa Francorchamps. Iznenađujuće ili ne, „crveno prase“ kako su ga prozvali u paddocku, odnijelo je pobjedu u klasi i donijelo prvu pobjedu novoformiranoj kompaniji AMG. Rezultat je još značajniji kada pogledamo i drugo mjesto u generalnom plasmanu trke što znači da je nadmašio i automobile jačih klasa. Unaprijeđeni Mercedes-Benz 300 SEL pokretan je 6.8 litarskim V8 motorom koji je isporučivao gotovo 200 KS više od cestovne izvedbe na kojoj je baziran. Možemo reći da je taj automobil pokupio svu pažnju javnosti tada. Što zbog brzine, što zbog rezultata, a osim toga, bio je upečatljiv po svojoj veličini i težini koju je posjedovao u odnosu na ostale automobile na gridu. Bio je to blistavi uspjeh dvojice velikih stručnjaka. Ta pobjeda, otvorila im je mnoge mogućnosti i mnoga vrata za budućnost.

Sljedeći korak

Slava koju su stekli osvajanjem DTM-a je bila zanemariva u odnosu na ono što je uslijedilo nakon trke na Spa. Kompanija je nastavila da modifikuje Mercedesove cestovne automobile kako bi bili brži od fabričkih. Vremenom, postalo je jasno da zahtjevi tržišta prevazilaze njihov mlin u Burgstallu. Ništa drugo nije preostalo već da traže novo mjesto gdje će nastaviti sa radom. Uskoro, uslijedilo je preseljenje u Affalterbach i zapošljavanje 40 novih radnika. Bio je to veliki korak naprijed za kompaniju. Međutim, neko se nije htio rastati od polazne tačke. Melcher je ostao u mlinu, prekinuvši prijašnji odnos sa Aufrechtom. Ipak, nije napustio AMG u potpunosti. Samo je izabrao da postane obični radnik i da nastavi da razvija motore i ostane fokusiran na prvobitnu strast-utrkivanje.

Finalni prodor

Sa osamdesetim na pragu, AMG-ovi poduhvati na cestovnim automobilima su sve više eksploatirali tehnologiju iz trkaćih automobila. Uspjesi na stazi garantovali su uspjeh i na cesti. Osamdesete su donijele veliki priliv novca AMG-u. Poduhvati na SL kabrioletu, kao i na SEC kupeu značili su veliku finansijsku injekciju za njemačku kompaniju, međutim, najznačajniji model tog vremena za AMG je tzv. Hammer (čekić). Stotinu zaposlenika u fabrici u Affalterbachu radilo je na stvaranju monstruoznog cestovnog automobila. Baza je bio model 300E sedan. Nakon „zahvata“ u fabrici AMG-a, rezultat je bio i više nego impresivan. Stvoren je automobil koji je bez problema postidio Corvettu i Lamborghinijeve modele koji su bili u prodaji 1987. kada se Hammer pojavio na tržištu. Pod haubom je krio 5.6 litarski V8 koji je isporučivao 355 KS uz obrtni moment od 526 Nm. Ubrzo, ponio je titulu najbržeg svjetskog sedana. Još jednom, u AMG-u su obavili vrhunski posao što im je donijelo čvrstu poziciju na tržištu, a i zainteresovanost Mercedesove fabrike za zvaničnu saradnju.

Devedesete uz DTM

Ponukani Hammerovom brzinom i načinom na koji je „terorisao“ Autobahn, Mercedes i AMG su ozvaničili svoju saradnju na fabričkom DTM programu Mercedesa. Pred AMG-ove stručnjake stavljen je model 190E koji su trebali učiniti pobjedničkom mašinom. Uistinu, uspjeh ni ovoga puta nije izostao. Svoj vrhunac, taj model je doživio 1992. godine kada su obje titule (vozačka i konstruktorska) otišle u ruke Mercedesa i njegovog vozača. I u nadolazećim godinama, Mercedes je uz AMG nastavio da dominira DTM-om i ubrzo su stekli status najuspješnije ekipe svih vremena. Sredinom 2017. godine saopštili su kako će 2018. godina biti njihova posljednja u DTM-u zbog prelaska ekipe u Formulu E.

Najsjajnija remek djela

O nečijoj veličini najbolje govore njegova djela i ono što je ostavio iza sebe. Saradnja Mercedesa i AMG-a je iznjedrila vrhunske automobile koji su svojim postojanjem, svojom pojavom izazivali uzdahe i nerijetko postajali dječački san mnogima. Put od starog mlina do statusa jednog od najmoćnijih sportskih odjela na svijetu je bio težak i bio je posut trnjem. Trenutno, procjenjuje se da u fabrici Mercedes-AMG-a radi oko 1400 radnika. A sve je krenulo od dva čovjeka vođena jednom idejom i ljubavlju prema četverotočkašima i brzinom. Modeli koji su ostavili najdublji trag i koji će ostati upisani zlatnim slovima u historijat kompanije su sigurno SL73 koji je stvoren u čast „crvenog praseta“ od kojeg je sve i krenulo, ne bismo izostavili ni čuveni CLK GTR rađen posebno za potrebe nekadašnje klase GT1, učestvovali su i u stvaranju modela Mercedes-Benz SLR McLaren, a posljednjih nekoliko godina čuvena je i njihova „crna serija“. Automobili sa oznakom „Black Series“ su vrhunac AMG-ovog stvaranja. I naravno, posljednji u nizu AMG-ovih remek djela je i Project One. U čast Mercedesove dugogodišnje dominacije u Formuli 1, nastao je model koji će prenijeti tehnologiju ravno iz F1 bolida u cestovni automobil. Osim vlastitih kreacija, Mercedes-AMG je sarađivao i sa Paganijem na njihovom modelu Zonda u koji je ugrađivan upravo AMG-ov motor koji razvija približno 800 KS, a značajna je saradnja i sa Aston Martinom koji je takođe koristio motore legendarnog proizvođača.

Ispred redakcije portala auto.ba želimo sretnu 50. godišnjicu proizvođaču koji je u mnogome odredio smjer kojim će ići autoindustrija i koji je postavio neke nove standarde zbog kojih smo svjedoci konstantnog napretka onoga što svi volimo-automobila.


Autor: Redakcija