Crash test električnog vozila VW e-Up

05.11.2013 u 22:01

Rezultati crash testa WV e-Up pokazuju da prilikom čeonog sudara ovo vozilo obezbjeđuje visok nivo sigurnosti vozača i putnika u automobilu

Stalni rast cijena sirove nafte na svjetskom tržištu, te cijena benzinskog i dizelskog goriva u maloprodaji, kao i sve učestalija upozorenja o globalnom zagađenju, smanjenju rezervi fosilnih goriva, potiču na razmišljanje o primjeni alternativnih pogonskih sistema. U proteklih par godina došlo je do intenzivnog razvoja tehnologija koje omogućavaju korištenje energije iz obnovljivih izvora za pogon vozila.

Potpuno električna vozila ne posjeduju motor sa unutarnjim sagorijevanjem, te se pogon vozila ostvaruje pomoću elektromotora koji se napaja električnom energijom iz trakcione visokonaponske baterije, koju je moguće puniti. Kako bi se ostvarila visoka efikasnost ovog sistema u pogledu vožnje i udaljenosti koju vozilo može preći, visokonaponska baterija treba da ima dovoljno veliki kapacitet, kao i radni napon. Snaga pogonskog elektromotora se kreće od 10 kW kod slabih hibrida do 150 kW za jake hibride i potpuno električna vozila.

Vozila koja koriste električni pogon postaju sve popularnija, a naročito u posljednjih par godina. Ova vozila su prvenstveno namijenjena za korištenje u užim gradskim zonama, gdje su gužve u prometu uobičajene, a vozila sa motorima sa unutarnjim sagorijevanjem uzrokuju značajno zagađenje ovih zona.

Kao što vozila sa motorom sa unutarnjim sagorijevanjem treba da pruže adekvatnu zaštitu putnika u slučaju prometne nezgode, to isto trebaju osigurati i vozila sa električnim pogonom. Postojanje visokonaponske baterije u električnim i hibridnim vozilima predstavlja potencijalnu opasnost. Oštećenja visokonaponskih kablova ili baterije mogu dovesti do strujnog udara ili do hemijske reakcije pri kontaktu elektrolita u bateriji i okolnog vazduha koja može izazvati požar ili eksploziju. Kako bi se gore navedeni rizici umanjili, nekoliko sigurnosnih sistema je ugrađeno u ovaj tip vozila.

Konstrukcija električnih vozila i sigurnosni sistemi

Visokonaponska trakciona baterija predstavlja uređaj za skladištenje električne energije i sastoji se od većeg broja ćelija koje su međusobno spojene. Obzirom da se baterija sastoji od većeg broja ćelija, ukoliko dođe do oštećenja baterije, doći će do oštećenja samo pojedinih ćelija.

Punjenje baterije se vrši preko utičnice koja se nalazi na desnoj strani vozila, u trajanju od pola sata do devet sati u zavisnosti od načina punjenja. Punjenje je moguće obaviti i sa kablom za punjenje koji podržava standardnu kućnu utičnicu (230 V/2,3 kW), a u ovom slučaju potpuno punjenje baterije traje približno devet sati.

Pogon vozila se ostvaruje preko elektromotora snage 60 kW, a prenos snage do točkova na prednjoj osovini se vrši preko mjenjača sa jednom brzinom.

Crash test

Za potrebe provođenja crash testa korišteno je električno vozilo VW e-Up sa dva putnika (lutke) koje su smještene u prvom redu. Test je imao za cilj da se ocijeni nivo ozljeda svakog putnika, težinu ozljeda pojedih dijelova tijela, rad sigurnosnih sistema vozila, vrstu i nivo oštećenja pojedinih dijelova i sklopova vozila. Kako bi se simulirala što realnija situacija korištene su lutke Hybrid III Dummy koje predstavljaju odrasle osobe kako po geometriji tako i po masi. Crash test je obuhvatio čeoni udar u deformabilnu barijeru pri brzini od 64 km/h sa 40 % preklopa.

Rezultati crash testa VW e-Up pokazuju da je prilikom čeonog udara došlo do pravovremenog aktiviranja zračnih jastuka i zatežača pojasa, koji su u kombinaciji sa deformabilnim stubom volana uticali na znatno smanjenje opterećenja na prsa i glavu vozača. Zone u području koljena i stopala nisu doživljele znatne deformacije, što nije čest slučaj kod ovog tipa udara. Nikakva oštećenja nisu primjetna na visokonaponskoj trakcionoj bateriji.

U toku udara, centralna jedinica zračnih jastuka, osim aktivacije zračnih jastuka šalje signal o udaru relejima koji vrše isključenje visokonaponske baterije. Na ovaj način se smanjuje opasnost uslijed oštećenja visokonaponskih vodova i komponenata, kao što je strujni udar, požar ili eksplozija visokonaponske baterije.

Posebne naljepnice sa dodatnim informacijama i upozorenjima o prisustvu visokog napona su postavljene na sve komponenete visokonaponskog sistema, a visokonaponski vodovi su označeni narandžastom bojom.