TEST: Ford Mondeo 2.0 TDCi Business

01.02.2016 u 12:43

Automobil iz Njemačke, zapadnog korjena, prelazi granicu srednje klase i podiže nivo na veći stepen. Testni Ford Mondeo opremljen je dizelskim agregatom od 150 KS i četverovratnom karoserijom.

Četvrta generacija Mondea dolazi na tržište Bosne i Hercegovine nakon pune tri godine. Najavljen je kao potpuno novi model, ali ipak se radi o izvedenici prošlog modela, što pokazuje i zadržano međuosovinsko rastojanje od 2.850 mm. Novi Mondeo gledajući sa prednje strane dobio je prepoznatljivu masku Forda odnosno linija koje podsjećaju na Aston Martina, dok njegova dužina od 4.871mm govori da je dva centimetra duži i jedan centimetar niži od prethodnog modela. Izgledom, superiornošću, te svojom prostranosti i dinamičnosti ulazi samopouzdano u „bitku“ sa Passatom nove generacije.

Vozili smo Mondeo 2.0 TDCi Business, sa najpoželjnijim agregatom i opremom, za koji je potrebno izdvojiti 53.083 KM koliko košta testni model. Model koji smo imali na testu je varijanta od četvera vrata, međutim kao i njegovi prethodnici ima i opciju sa petero vrata. Prtljažnik je u osnoviciod 520 litara, te sa preklapanjem zadnje klupe iznosi impresivnih 1.445 litara. Udobnost u novom Mondeu daje vam osjećaj „plovidbe“ na cesti, što treba zahvaliti velikom međuosovinskom rastojanju, a entuzijasti sportskog stila vožnje se mogu pronaći u ovoj limuzini, jer ima prijatan osjećaj za volanom što naglašava sportske performanse i potpunu kontrolu nad automobilom. Ono što treba istaći je fenomenalna absorbcija automobila na neravnim putevima. Zanimljiva činjenica u unutrašnjosti automobila odnosno kokpita je da Ford s novom generacijom „cilja“ i na mlađu populaciju svojih budućih korisnika.

Testni model opremljen je dizelskom verzijom 2.0 TDCi, koji iz 1.997 ccm3 razvija 150 KS pri 3500/min. Potvrda da se radi o odličnoj motorizaciji pokazuje i maksimalnih 350 Nm. Novi Mondeo od 0 do 100 km/h stiže za 9,3 sekunde, a kazaljka brznomjera se zaustavlja tek na 215 km/h.

Gore navedenim perfomansama doprinosi i odlična aerodinamika (koeficijent otpora vazduha je 0,26), kao i težište automobila što pruža besprijekorno ležanje na casti. Automobil težak gotovo 1.600 kg ima zavidan odziv kočnica što doprinosti u osjećaju sigurnosti kao i kontrali nad automobilom.

Ford daje garanciju od 2 godine na motor i sklopove ili 150.000 km, te 12 godina na prohrđavanje i 3 godine na lak.

Usprkos velikim dimenzijama 4.871 x 1.911 x 1.482 mm, Mondeo je jednostavan za vožnju i kroz gradske gužve, a treba istaći i funkciju START/STOP. Međutim, ovom automobilu najviše prija otvorena cesta, mnogobrojne krivine i autoput.

I za kraj, kome nije dovoljno 150 KS i 350 Nm, može izabrati varijantu dizelskog agregata koja isporučuje 180 KS i 400 Nm, koji do stotinu kilometara na sat stiže za 8,2 sekunde i dostiže maksimalnu brzinu od 225 km/h.

Tehnički podatci:

  • Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko,
  • blok od sivog liva, DOHC, 16V, zupčasti remen, common rail, intercoolerZapremina: 1.997 ccm
  • Provrt x hod: 84 x 90 mm
  • Snaga: 110 kW (150 KS) pri 3500/min
  • Moment: 350 Nm pri 2000-2500/min
  • Kompresija: 16:1
  • Pogon: na zadnje točkove
  • Mjenjač: ručni sa šest stepeni prenosa
  • Ovjes: neovisan, McPherson, nazad multilink
  • Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirajući 312 mm, nazad puni 302 mm, ABS/EBD/BAS/CBC
  • Karoserija: limuzina D-segmenta, 4 vrata, 5 sjedala
  • Dimenzije: 4.871 x 1.911 x 1.482 mm
  • Osovinski razmak: 2.850 mm
  • Prtljažnik: 520/1.445 l
  • Masa/nosivost: 1.577/673 kg
  • Spremnik goriva: 70 l
  • Radius okretanja: 11,9 m
  • Najveća brzina: 215 km/h
  • Ubrzanje 0-100 km/h: 9,3 s
  • Potrošnja: grad 5,1 / otvoreno 4,0 / kombinirano 4,4 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 4,6 l/100 km
  • CO2: 115 g/km
  • Cijena testnog modela: 50.083 KM

Autor: Redakcija