Geneva Motor Show 2014.

11.03.2014 u 21:55

Jedan od najutjecajnijih autosajmova, ako ne i najznačajniji svjetski sajam, onaj koji se održava u Ženevi, u svom 84. izdanju je za posjetitelje koji su stigli sa svih strana svijeta otvoren od 6. do 14. marta

Prema najavama organizatora, sajam bi ove godine trebalo posjetiti oko 700.000 ljudi, a s ove velike međunarodne manifestacije prva dva press dana izvještavalo je gotovo 20.000 novinara, fotoreportera, snimatelja i drugog pratećeg osoblja.

Usprkos globalnoj recesiji, u Ženevi nije nedostajalo šušura i glamura te, što je najvažnije, puno svjetskih premijera jer su baš tamo pojedini modeli poznatih svjetskih brendova prvi put ugledati svjetlo dana. Naravno, zahvaljujući internetu i ostalim javnim medijima, dio noviteta već je u manjoj ili većoj mjeri otkriven ali je bilo i nekoliko iznenađenja, od kojih ćemo izdvojiti Jeep Renegade i Maserati Alfieri.
Neki su pod velom tajne držati svoje adute do posljednjeg trenutka, odnosno do održavanja press konferencija kojih je 4. i 5. ožujka održano čak 65. Pojedini brendovi samo su zagolicali maštu ljubitelja automobila predstavljajući samo djelomični izgled budućih serijskh modela ili puštajući crteže s radnih stolova dizajnera.

Na ovogodišnjem sajmu glavnu ulogu imali su jeftini gradski mališani, poput francusko-japanskih trojki (Citroen C1, Peugeot 108 i Toyota Aygo), potom novog Renault Twinga, Citroena C4 Cactusa i sličnih modela. Od prestižnih modela poznatih svjetskih proizvođača moramo izdvojiti Mercedes S klase Coupe, BMW Serije 2 ActiveTourer, novi Audi TT, Lamborghini Huracan, Ferrari California T, McLaren 650S i druge. Od kompaktnih vozila za široke narodne mase premijeru je imao temeljito obnovljeni Ford Focus, zatim plug-in hibridni Golf GTE, a uskoro stiže i prvi ozbiljan kineski model u hatchback verziji, Qoros 3.Poseban segment čine pretprodukcijski automobili koji najavljuju nove serijske modele, kao što je Mazda Hazumi, prethodnik nove Mazde2, Škoda VisionC, Alfa Romeo 4C Spider, Maserati Alfieri ili Volvo Estate Concept. I ove godine naglasak je bio na "zelenim tehnologijama", poput hibridnih vozila i drugih ekološki prihvatljivih koncepata, kao i na modele s elektromotorima ili motorima sa vodikovim gorivim ćelijama.

Ovogodišnje izdanje ženevskog autosalona, kao i svako dosad uostalom, krilo je još puno iznenađenja, tako da je naša preporuka - bilo bi dobro posjetiti sajam i vidjeti sve te novitete uživo. Jedan dojam se stječe preko fotografija i snimki, a sasvim drugačiji je doživljaj sav taj glamur i blještavilo oktanskih modela doživjeti na licu mjesta. Doduše, za ovu godinu je već kasno, ali nagodinu – zašto ne?

Uz Toyotu Aygo i Peugeot 108, Citroën C1 jedan je od tri modela koji su zajednički razvili grupacija PSA i Toyota. U odnosu na prethodnu generaciju ima znatno agresivniji prednji dio, a ono što odmah upada u oči jest neobična konfiguracija prednjih svjetala.
Nastavili su primjenjivati rješenje s razdvojenim svjetlima, poput onih na C4 Picassu ili taman predstavljenom C4 Cactus. Ipak, zbog kombinacije kružnih i višekutnih svjetala bliži je Nissan Jukeu.
Novi C1 dugačak je 3,46 m i širok 1,62 m, uz masu od 840 kg, koliko je težak i Peugeot 108. Automobil će biti dostupan u verzijama s 3 i 5 vrata, ali i u verziji s pokretnim platenenim krovom, koja će imati oznaku Airscape. Citroën C4 Cactus je kompaktni crossover postavljen na platformu koju koriste C3 i Peugeot 208 i mase svega 965 kg, što znači da je od standardnog Citroena C4 lakši za oko 200 kg. Sjedala i interijer podsjećaju na moderni namještaj, a prednja sjedišta su međusobno su spojena, kao na Spačeku, Mehariju ili pak GS-u. Predstavljen je i C5 CrossTourer koji ima zaštitne dodatke na donjim dijelovima branika i uzduž karoserije, kako bi se sprječilo da dođe do manjih ogrebotina i oštećenja prilikom vožnje izvan asfalta.
Tu su i neizbježni uzdužni krovni nosači, a za efektniji izgleda vozila zaduženi su posebno dizajnirani 18 inčni alu naplatci.
U usporedbi sa standardnom verzijom, C5 CrossTourer ima mogućnost povećanja visine, ovisno o brzini kojom se automobil kreće. Zahvaljujući sustavu Hydractive III+, automobil će pri brzinama do 10 km/h moći povećati razmak od tla za 6 cm. Pri brzinama između 10 i 40 km/h, razmak je nešto manji, ali je i dalje veći za 4 cm u odnosu na standardni Citroën C5.

Ukupno 28 modela i konceptnih automobila Peugeot je predstavio na 2650 m² izložbenog prostora. Time jeotkrio i sve prednosti dvostrukog napada na tržište: proizvod i tehnologiju. Predstavljanje najnovijih modela u najmlađoj paleti u povijesti bili su pravi događaj. Tako moramo spomenuti nove modele Peugeot 108 i 308 SW, novi benzinski trocilindarski motor PureTech 1.2l, novi dizelski motori BlueHDi (ekskluzivna dizelska tehnologija koja udovoljava normi Euro 6), ponuda hibridnog dizela HYbrid4 te konceptno vozilo 2008HYbrid Air, koji potvrđuju tehnološku stručnost marke i njezino poznavanje zaštite okoliša. Pokazani su i modeli RCZ R, 308 R i 208 T 16 Pikes Peak.

Novi 108 krasi u pečatljiv i šik dizajn, jasne linije, tehnološki napredna svjetla i maksimalno skraćeni prevjesi. Njegovi će vlasnici moći odabrati jednu od osam boja karoserije, među kojima su dvije ekskluzivne, tri boje krova na modelu 108 TOP!, dvije dvobojne izvedbe na trovratnoj limuzini, ali i sedam tema personalizacije i uređenja unutrašnjosti.

Od travnja ponuda nove 308-ice obogatit će se još jednom karoserijskom izvedbom, 308 SW. Zahvaljujući novoj platformi EMP2, spojene su izdašne dimenzije, prostornost i obujam prtljažnika među najboljima na tržištu (od 610 do 1660 litara DVA), sa smanjenjem mase za 140 kg u odnosu na prethodnu izvedbu. Osvijetljen je golemim panoramskim staklenim krovom površine 1,69 m2.

Mato Pavličević


Autor: Redakcija