IAA Frankfurt 2013

20.09.2013 u 14:45

Jedan od najvećih i najvažnijih sajmova automobila na svijetu je onaj u Frankfurtu koji se održava bijenalno s pariškim. Dok se prošli franfurtski sajam čitav vrtio oko ekologije, ovogodišnji sajam je u znaku povezivanja i novih hibridnih tehnologija.

Pametni telefoni i tableti, bežične mreže i napredna automobilska elektronika otvaraju velike mogućnosti i uopće ne čudi da su se nakon aerodinamike, pa sigurnosti, zatim „downsizinga“ i na kraju ekologije, svi veliki proizvođači automobila okrenuli konekcijama, povezivanju. Conectivity je riječ koja je bila jasno istaknuta gotovo na svakom štandu, gotovo jednako kao i riječ Hybrid, koja je također vrlo popularna i ove godine u Frankfurtu. Naravno, i ove godine je solidna ponuda automobila na električnu energiju ili na neki od kombiniranih, hibridnih pogona. Emisija CO2 se na velikom broju automobila spušta ispod granice od 100 grama po kilometru, a nisu rijetkost ni oni što taj parametar drže između 70 i 80 grama. Novinarski dan sajma u Frankfurt obilježile su i brojne zvijezde iz filmske, glazbene i automobilske industrije koje su sudjelovale na predstavljanjima automobila. Također, na ovogodišnjem sajmu brojne studije pokazale su kako nas i sljedeće godine čeka pravi vatromet noviteta. Prvo u Ženevi a onda u rujnu u Parizu.

Mnogi su se složili kako je prava zvijezda ovogodišnjeg IAA bila njemačka kancelarka Angela Merkel koja ga je i je službeno otvorila. Kancelarka je održala govor i sa zanimanjem razgledala novitete iz automobilskog svijeta, uključujući i hibridne i električne automobile kao što su BMW i3 i e-Golf, a koji su svojevrsne zvijezde 65. Frankfurt Moto Showa.

Ujedno, pozvala je Europsku komisiju da postavi realistična ograničenja emisije CO2 automobilskoj industriji. Naime, EK trenutno traži od proizvođača da do 2020. godine emisiju ograniče na 95 grama po kilometru, što zadaje probleme njemačkim proizvođačima snažnih i luksuznih automobila.

U lipnju dogovor je blokirala dogovor koji bi pred europsku automobilsku industriju postavio ambiciozan cilj smanjenja emisije ugljičnog dioksida do 2020.
'Europa mora shvatiti da nismo izolirani kontinent, nego da moramo biti uspješni u globalnoj konkurenciji', rekla je Merkel pred prepunom kongresnom dvoranom.
'Moramo gledati preko svojih granica, zauzeti se za otvorenu i slobodnu trgovinu, ali u isto vrijeme ne opterećivati domaću industriju više nego što to drugi kontinenti čine sa svojom industrijom', istaknula je.
Zahvaljujući Merkel na potpori, čelnik njemačke udruge proizvođača automobila koja uključuje luksuzne marke poput BMW-a, Mercedesa i Audija, kritizirao je EU zbog uvođenja nove regulative.
'Pravnici i birokrati moraju slušati inženjere i njihovo znanje. Automobilska industrija neće biti pijun kojim će se dužnosnici nabacivati između svojih stolova u Bruxellesu', rekao je Matthias Wissmann.

Ipak, najnovija njemačka studija pokazala je da prijetnja globalnom gospodarskom rastu dolazi od uzastopnog odgađanja rješenja za klimatske promjene.
Ako se zastoj u formuliranju međunarodne klimatske politike nastavi do 2030. godine, globalni rast mogao bi se smanjiti do sedam posto u prvom desetljeću stupanja na snagu te politike, utvrdio je Institut za istraživanje klimatskih promjena u Potsdamu.
Razlog tome je što bi smanjenje ispuštanja stakleničkih plinova moralo biti veće i zbog toga skuplje kako bi se globalne temperature održale ispod od UN-a dogovorene granice od dva stupnja više u odnosu na predindustrijsko razdoblje.
No, ako bi se dogovor postigao do 2015., kako je planirano, globalni gospodarski rast bio bi samo dva posto niži u desetljeću nakon primjene klimatske politike, kaže se u studiji.

Inače, ovo je bilo već 65. izdanje IAA. Prvi IAA sajam održan je pred čak 115 godina, 1897. u hotelu Bristol u Berlinu gdje je bilo izloženo osam automobila. Za usporedbu, posjetitelje je ove godine dočekalo oko sto premijera!