KIA Sorento 2.2 CRDi EX Exclusive AWD

27.01.2016 u 17:00

Nova generacija korejskog proizvođača u segmentu SUV vozila napredovala je u svim pogledima, naročito u kvalitetu, opremi, udobnosti i luksuzu što Sorenta čine dostojnim kontkurentom evropskim proizvođačima SUV vozila

Model KIA Sorento datira još iz 2002. godine kada je predstavljen prvi put, te nakon 12 godine KIA prezentira potpuno nov automobil. Za razliku od predhodnika novi Sorento je puno kvalitetniji i luksizniji automobil, uz zadržanu dozu praktičnosti i prostranosi. Treća generacija Sorenta je mnogo atraktivnija što naglašava redizajnirana prednja maska, koja ipak ne daje dojam glomaznosti i robusnosti. Prednja svjetla su razvučena sa ugrađenim dnevnim LED osvjetljenjem i saćastom maskom uokvirenom hromiranim okvirom. Novi Sorento duži je 95mm (4.780mm), štirina i visina nisu znatno promjenjeni, dok se produženje međuosovinskog razmaka od 80mm (2.780mm), najviše odrazilo u povećanju unutrašnjosti kao i samoj stabilnosti automobila.

Prtljažnik novog modela povećan je, te kreće od 605 dm3 pa do 1.662 dm3, u ovisnosti o kom je modelu riječ, sa pet ili sedam sjedišta. Testni model je bio opremljen motorom 2.2-litre CRDi turbodizelašem sa 200 KS, koji je odlično usklađen s automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri točka, te najskupljim peketom opreme EX Exclusive.

Agregat 2.2-litreni CRDi, preuzet je iz prethodnog modela, te je temeljito dorađen kako bi zadovoljio Euro 6 normu, pri čemu je broj konjskih snaga zaokružen na 200 (do sada 197 KS), dok je obrtni moment povećan za 4 Nm pa sada iznosi 441 Nm između 1.800 i 2.500 o/min. S ovim agregatom korejski terenac, težak više od dvije tone, ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 203 km/h. Motor sa četiri cilindra je izuzetno usklađen i lako se nosi s teškom karoserijom, pri čemu se može pohvaliti odličnom zvučnom izolacijom. Ponuđena su i tri programa vožnje (Normal, Eco i Sport), a njihov izbor najviše utječe na rad upravljača i mjenjača.
Sorento nije jeftin automobil i testni model košta 105.990 KM. Ono što treba pomenuti jeste i najduža fabrička garancija u Evropi od 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara.

Novi Sorento nudi niz aktivnih sigurnosnih tehnologija, a prvi put je dostupan radarski tempomat (ASCC – Adaptive Smart Cruise Control). Istovremeno, tu je sistem za upozorenje pri napuštanju vozne trake (LDWS), detektor mrtvog ugla (BSD) koji upozorava na drugo vozilo u mrtvom uglu, kao i RCTA (Rear Cross-Traffic Alert) koji pomaže pri izlasku s nepreglednih parking mjesta.

Novi sistem SLIF (Speed Limit Information Function) na ekranu instrument table upozorava i ispisuje ograničenja brzine. Dostupne su i nove tehnologije, poput 360-stepenskog pogleda oko vozila koji sa četiri kamere pomaže vozaču prilikom parkiranja, prikazujući na monitoru vozilo iz „ptičje“ perspektive, kao i pametni prtljažnik čija se vrata automatski otvaraju kada prepoznaju ključ u neposrednoj blizini prtljažnog prostora.

Tehnčki podatci:

  • Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, intercooler
  • Zapremina: 2.199 ccm3
  • Snaga: 147 kW (200 KS) pri 3.800/min
  • Moment: 421 Nm pri 1.800-2.500/min
  • Pogon: AWD (pogon na sve točkove)
  • Mjenjač: automatski sa šest brzina
  • Ovjes: McPherson, straga multilink
  • Gume: 235/55 R 18; 235/55 R19
  • Karoserija: SUV, 5 vrata, 5/7 sjedala
  • Dimenzije: 4.780 x 1.890 x 1.685 mm
  • Osovinski razmak: 2780 mm
  • Prtljažnik: 605/1.662 l
  • Masa/nosivost: 1.918/592 kg
  • Spremnik goriva: 71 l
  • Najveća brzina: 203 km/h
  • Ubrzanje 0-100 km/h: 9,5 s
  • Potrošnja: grad 7,7 / otvoreno 6,1 / kombinirano 6,7 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,2 l/100 km
  • Emisija CO2: 177 g/km
  • Cijena testnog modela: 105.990 KM,
  • Cijena osnovnog dizelaša (2.2 CRDi LX Base 2WD): 80.990 KM

Dokumenti vezani za članak:
KIA Sorento - Cjenovnik

Autor: Redakcija