MAN TG flota

13.09.2013 u 09:59

Iako će se svi složiti da je MAN-ov prototip kamiona budućnosti Concept S bio preradikalan, neka tadašnja dizajnerska rješenja primijenjena su na obnovljenoj paleti modela ovog njemačkog proizvođača. Kad su u pitanju MAN-ova vozila serije TG, naglasak je stavljen na modernost i funkcionalnost – a to su dvije tradicionalne karakteristike MAN-ovih kamiona.

Prednji dio modela TGX i TGS potpuno je redizajniran, pa im je to dalo samouvjeren i moderan izgled. I dok je logo lava smješten u velikoj hromiranoj letvici iznad prednje maske, na njoj je i dalje ispisan naziv firme. Kombinacija još dinamičnije dizajnirane rešetke hladnjaka i širokih deflektora sa vidljivim zračnim vodovima pomogla je u stvaranju potpuno novog nosa vozila. Pomijeranjem gornje ivice prednjeg poklopca prema dolje omogućena je bolja preglednost. Poklopac brisača je crne boje i služi za vizuelno povećanje površine vjetrobranskog stakla. To je dovelo do zanimljive promjene u proporcijama vozila MAN-ovih Euro 6 kamiona.

Osim što su naizgled atraktivni, dizajn i promjene pomogle su ovim kamionima da zadovolje zahtjeve Euro 6 normi. Rezultat tih izmjena su bolja aerodinamika i veći volumen protoka zraka kroz radijator vozila. Široko otvoreni deflektori sa integriranim zračnim vodovima služe za optimizaciju protoka zraka sa strane kamiona. Prošireni su usisnici zraka za hlađenje na prednjoj strani vozila, čime je povećan dolazni protok zraka i time efikasnost u hlađenju motora. Istovremeno, poboljšano je i strujanje zraka ispod vozila. Bolja aerodinamika doprinosi i smanjenju potrošnje goriva, što također nije beznačajno.

Druga promjena na modelima TGX i TGS uključuje novu arhitekturu komponenti na okviru. S ciljem postizanja maksimalne zapremine rezervoara, razvijeni su novi rezervoari za „AdBlue“, smješteni na lijevoj strani vozila između prednjeg dijela i akumulatora, ili iza kabine ili ispred prednje osovine. Zavisno od konfiguracije vozila, rezervoar za AdBlue ima zapreminu između 25 i 80 litara, a kupci mogu izabrati rezervoare za gorivo različitih kapaciteta, što zavisi od tipa vozila. Prigušivač je postavljen na desnoj strani. Sve to omogućava kamionima za međunarodni transport autonomiju od čak 3.800 kilometara. Efikasni redni motori sa 6 cilindara raspolažu izlaznom snagom u rasponu između 360 i 480 konja. Model TGX isporučuje se sa MAN TipMatic automatiziranim mjenjačem sa 12 brzina, koji omogućava posebno štedljiv stil vožnje zahvaljujući automatskom odabiru najpovoljnijeg trenutka za prebacivanje brzina. U ponudi i prijenosnik sa 16 stepeni.

Obnovljeni su i modeli iz srednje klase - serije TGL i TGM. Na prvi pogled vidljiva je promjena prednje maske, ali su promjene obuhvatile i unutrašnjost. Novu instrument tablu krasi funkcionalnost i jednostavnost. Klima-uređaj je efikasniji zbog ventilacije sa optimiziranim i tišim strujanjem zraka. TGL i TGM kamioni su standardno opremljena radiouređajem sa CD plejerom, te motorima sa četiri i šest cilindara i „common-railom“ koji zadovoljavaju norme Euro 6.

Optimalna kombinacija modernih tehnologija sadrži sistem za recirkulaciju izduvnih gasova (EGR), common-rail sa maksimalnim pritiskom ubrizgavanja do 1.800 bara, dvostepeni turbopunjač (za motore snage iznad 220 konjskih snaga) , međuhlađenje zraka (koje zavisi od snage) i dodatno hlađenje zraka (koje zavisi od klase snage). U verzijama Euro 6, pouzdana tehnologija recirkulacije izduvnih gasova dopunjena je sa MAN AdBlue čišćenjem, a novi TGL i TGM kamioni koriste sistem HCI regeneracije kao standard. Snažni, ekološki redni motori sa četiri i šest cilindara isporučuju od 110 do 184 kW, odnosno od 150 do 250 konjskih snaga za TGL ili od 184 do 251 kW, to jest od 250 do 341 konjskih snaga za TGM. Ipak, nova tehnologija uticala je na povećanje mase, pa su vozila s motorima sa četiri cilindra teža za 150 kg i ona sa šest cilindara za oko 190 kg. Servisni intervali su ostali isti - 80.000 kilometara, a MAN u ovim kamionima nudi „Lane Guard“ sistem (LGS).