Nova generacija MAN TG flote - Auto.ba

Nova generacija MAN TG flote

20.09.2013 u 13:53

Maksimalna učinkovitost i ekonomičnost uz dinamičnost i nove inovativne tehnologije glavne su odlike nove serije TG vozila u što smo se imali priliku i sami uvjeriti

Nakon nedavno predstavljenog Mercedesovog aduta u gospodarskoj kategoriji vozila – Actrosa, lagano smo mogli početi prisluškivati novosti iz Munchena i upravnog odjela MAN-a. Očekivano došlo je do osvježenja TG serije koju će krasiti brojne nove odlike u koje smo se mogli uvjeriti na nedavno, početkom travnja, organiziranim test vožnjama u Münchenu. Tako je za tu priliku MAN premijerno predstavio svoje nove kamione, redom TGL, TGM, TGS i TGX seriju sa standardno dolazećom od sad Euro VI emisijom ispušnih plinova. Mnogobrojna raznolika flota od čak 60 novih TG stavljena su na raspolaganje za intenzivno pokusnu vožnju. Na prvu ono što odmah jasno vidljivo došlo je do upečatljive redizajnirane promjene na masci novih kamiona u TG obitelji, a tek poslije kada zavirimo u specifikacije vozila možemo otkriti da od sada barata i svojim sofisticiranim Euro VI tehnologijama koje jamče vožnju praktički bez emisija i ono što će mnoge zaintrigirati sniženom potrošnjom. A nije za zanemariti odlične dinamičke sposobnosti samog kamiona pri tome donoseći poboljšanu udobnost u vožnji i minimalne troškove održavanja. U brojne tehnološke novotarije zasigurno možemo ubrojiti i sustav kojim će vozaču unaprijediti prometnu sigurnost. Iz tog razloga MAN od sada također nudi dokazani sustav Lane Guard (LGS) s Euro VI kao opciju za svoje male i srednje-duty serije. Osim toga, u ponudi će se naći od srpnja i sustav kočenja -Emergency Brake Assist (EBA) koji će biti dostupan u svim novim TG vozilima.

S početkom nove TG obitelji, MAN –ov kamionski i autobusni odjel također moderniziraju vizualni identitet svoje marke proizvoda. Svjetski poznati logo kojeg obilježavaju tri inicijalna slova i lav – dizajniran je još prije nekoliko desetljeća. U fokusu je kao i uvijek lav kao znak tradicije i snage MAN-ovih vozila, ali je i on zabilježio promjene. Silueta lava postaje sada dinamičnija iznad inicijalnih slova.
Blago povećan i smješten u sredini maske, slova MAN su čak sad vidljivija nego što je to bilo kod prethodnika- brand riječi odražavaju samouvjerenost tvrtke i njezinih ljudi, individualni karakter svoje marke proizvoda i usluga.

Novim MAN TGX i TGS modelima čak i s Euro VI emisijom učinkovitost je ostala na najvišem nivou uz već dokazanu tehnologiju odlično se nadovezuju i upotpunjuju u novim TG vozila.

U svim svojim Euro VI dizelski pokretanim vozilima MAN provodi učinkovitu mješavinu dvaju sustava, recirkulirajući ispušne plinove i obrade ispušnih plinova s SCRT sustavom. Nakon common-rail ubrizgavanja, hlade se i pri tome kontroliraju ispušni plinova iz dvostupanjskog turbopunjenja. Slijede naknadna obrada ispušnih plinova po SCR sustavu s integriranim oksidacijskim katalizatorom računajući pri tome na djelovanje i CRT filtera.
Spomenuto djelovanje ima i te kako dobru računicu – potrošnja je stvarno svedena na odlične brojke. Također, serijski će dolaziti i grijani spremnici goriva.

Nova je i arhitektura komponenti smještenih na okviru. Kako bi se postigao maksimalni obujam spremnika, unatoč povećanju zahtjeva za prostorom sustava EGR, razvijeni su novi spremnici za AdBlue. Ovi spremnici su smješteni na lijevoj strani vozila između prednjeg dijela i akumulatora, ili iza vozačeve kabine ili ispred prednje osovine. Ovisno o konfiguraciji vozila, spremnik za AdBlue je dostupan s kapacitetom između 25 i 80 litara. Ovisno o tipu vozila, kupci također mogu odabrati spremnike za gorivo različitih kapaciteta. Prigušivač je smješten na desnoj strani. Kod tegljača autonomija može biti čak do 3800 kilometara.
Učinkoviti šest-cilindarski redni motori serija D20 i D26 MAN u Euro VI normi raspolažu izlaznom snagom u rasponu između 360 i 480 KS. Postoje dvije različite varijante mjenjača dostupnih za TGX. MAN TipMatic automatizirani mjenjač s 12 brzina omogućuje osobito štedljivi stil vožnje zahvaljujući automatskom odabiru najpovoljnijeg trenutka za prebacivanje brzina. Ovdje je također u ponudi i 16-stupanjski prijenosnik.

MAN TGL, tj. TGM su kamioni koji omogućuju iznimno veliku nosivost, a spadaju među najlakše u svojoj klasi. MAN-ove modele možemo prozvati dinamičnim i komfornim vozilima koji će svojim vozačima ponuditi svu potrebnu komociju kada su na duljem izbivanju od vlastitih domova. Pogotovo to mislimo kada pogled uputimo na unutrašnjost novo osvježene kabine koju odlikuje kvaliteta izrade i materijala. U novo dizajniranom interijeru posebno impresionira detalji ukrasne obloge od brušenog aluminija, zrnate površine na plastičnom djelu kontrolne table i kromirane kvake vrata. Nova se instrument ploča odlikuje funkcionalnošću i jednostavnošću. Pokazivač temperature opremljen je novim upravljačkim elementima i novim zaslonom. Isto tako, preklopni prekidači također imaju novi dizajn - diskretno osvjetljenje omogućuje pregledno namještanje željene temperature. Komociju svakako povećavaju i silni pretinci koji osiguravaju puno prostora za pohranu. Dvije gumirane ladice u središnjoj konzoli ispod ventilacijskih otvora nude dovoljno prostora za sigurno držanje pojedinih predmete koje želimo imati nadohvat ruke. Novi automatski klima-uređaj osigurava točno željenu temperaturu, a ventilacija s optimiziranim protokom zraka i smanjenjem izlazne buke stvara više učinkovitu kontrolu klimu i njeno djelovanje. Poboljšana distribucija zraka sprečava ne željeni propuh. Potpuni užitak svakako upotpunjuju klimatizirana sjedala nudeći još veću udobnost zahvaljujući integriranom sustavu ventilacije. Uz predstavljene adute na koje će igrati MAN-ova nova gama vozila, od sad će nove proizvode krasiti i novi MAN-ov logo. Pojavom Euro VI, SCR se po prvi put instalira u TGL i TGM modele vozila gdje se nadopunjava sa dokazanom EGR tehnologijom. U verzijama Euro VI, pouzdana tehnologija recirkulacije ispušnih plinova je dopunjena s MAN AdBlue čišćenjem ispušnih plinova. Štoviše, novi TGL i TGM koriste sustav HCI regeneracije (Hydro Carbon Injection) kao standard. Snažni, ekološki četiri i šestcilindarski redni motori D08 serije u modelu TGL isporučuju od 110 kW (150 KS) do 184 kW (250 KS) za TGL ili 184 kW (250 KS) i 251 kW (341 KS) za TGM.
Spremnik AdBlue, kojeg smo dotaknuli kod TGX i TGS je poseban spremnik, također se nalazi na desnoj strani vozila. Ipak, nova tehnologija je donijela i nešto veću masu. U odnosu na usporedivo opremljena vozila norme Euro V teži su za 150 kg (vozila s četiri-cilindarskim motorima) i oko 190 kg (šest-cilindraši). Servisni intervali su ostali isti, 80.000 kilometara.

Osvježeni i građevinci

Marka koja je zapravo u svojem 75 godina dugom djelovanju u najvećem djelu poveznica za građevinske radove ni ovoga puta nije zanemarila taj izvedbeni program. Prije svega tu se u centar pozornosti stavlja pogonski sklop teretnog vozila koji će se nuditi prvenstveno s pogonom na sva četiri kotača za ovu granu djelatnosti.MAN-ov program Hydrodrive pružat će dodatnu trakciju i sigurnost za povremene off-road vožnje po blatnjavim i zahtjevnijim terenima.Uz siguran rad koji će nuditi, pogotovo prilikom vožnje u ili iz neasfaltiranim gradilištima, na padinama i skliskim cestama zasigurno nije imati na odmet.
TGS model također može biti opremljen s vrlo učinkovitim primarnim kočionim sustavom MAN PriTarder koji djeluje prilikom kočenja na sve pogonske kotače, a ne moramo ni govoriti koju prednost donosi samom vozaču na skliskim i zahtjevnim površinama.

Kao što smo maloprije spomenuli svi novi TG modeli od srpnja 2013. godine moći će se pohvaliti sustavom smanjenja rizika nesreća. Dodatni sigurnosni sustav će biti dostupan u svim novim vozilima Prema zakonima koji će stupiti na snagu 2015. godine sustav automatskog kočenja morat će imati svi novi kamioni, tako da i tim segmentom MAN ide u korak s vremenom. Uz pomoć u nuždi kočenje asistent, teške stražnjeg sudara može se spriječiti ili ublažiti. Uz sustav automatskog kočenja u novim MAN-ovim kamionima na raspolaganju će biti još različiti sustava kao što je i Lane Guard sustav (LGS). Rad sustava temeljit će se na upozoravanju vozača ako se kojim slučajem nehotice pređu linije svoje trake. Izuzetno korisna stvar ako znamo koliko se vremena provede na često zamornim autocestama. Uz sve nabrojano svi TGL TGM cestovna vozila s Euro VI standardima imat će elektronsku stabilnost, svima puno poznatiju skraćenicu ESP kao standardna oprema programa. ESP je već dio standardne opreme u svim TGS i TGX modele s pogonom 4x2 konfiguracije, te 6x2 i 6x4.

Ukorak s vremenom

MAN TeleMatics, naziv koji obilježava najnoviji sustav specijalno razvijan za iPhone i iPads uređaje. Poslužit će kao pomagala autoprijevoznicima u dinamičnom i kompaktnom formatu sa svim relevantnim podacima koji su im potrebni za upravljanje cjelokupnom flotom gdje se u početnoj fazi pokazao izuzetno učinkovitim. Aplikacija pokazuje gdje se pojedina vozila točno trenutno nalaze, što omogućuju operateru pokazivanje vozila koja su u mogućnosti primiti iduću narudžbu. Korisnik ima na uvidu u svako doba bilo koje od vozila. A postoji isto tako i komunikacijska funkcija koja omogućuje razmjenu između dispečera i vozača. Stoga ne čudi ni malo da se MAN-ova smartphone aplikacija našla u brojnim izborima za najbolje aplikacije u dizajnerskom i funkcionalnom i djelu.

Predstavljeni modeli sigurno će i kod naših privrednika kroz nadolazeće vrijeme na pravi način biti prepoznati. Dugogodišnja tradicija MAN-ovi vozila na našim prometnicama govori samo jedno. Ljudi vjeruju u njihovu kvalitetu, a novi modeli odišu njome.

MAN TGL Euro VI

Oznaka motora

D0834

D0836

Obujam (l)

4.6

4.6

4.6

6.9

Vrsta

R4

R4

R4

R6

Snaga (kW / KS)

110/150

132/180

162/220

184/250

Pri o/min

2,300

2,300

2,300

2,200

Okr. moment (Nm)

570

700

850

1,000

Pri o/min

1,400

1,400

1,300–1,800

1,200-1,750

Ubrizgavanje

Common-rail

Common-rail

Common-rail

Common-rail

MAN TGM Euro VI

Oznaka motora

D0836

Obujam (l)

6.9

6.9

6.9

Vrsta

R6

R6

R6

Snaga (kW / KS)

184/250

213/290

251/341

Pri o/min

2,200

2,200

2,200

Okr. Moment (Nm)

1,000

1,150

1,250

Pri o/min

1,200-1,750

1,200-1,750

1,200–1,800

Ubrizgavanje

Common-rail

Common-rail

Common-rail

MAN TGS Euro VI

Oznaka motora

D2066

D2676

Obujam (l)

10.5

10.5

10.5

12.4

12.4

Vrsta

R6

R6

R6

R6

R6

Snaga (kW / KS)

235/320

265/360

294/400

324/440

353/480

Okr. moment (Nm)

1,600

1,800

1,900

2,100

2,300

Ubrizgavanje

CR

CR

CR

CR

CR

MAN TGX Euro VI

Oznaka motora

D2066

D2676

Obujam (l)

10.5

10.5

12.4

12.4

Vrsta

R6

R6

R6

R6

Snaga (kW / KS)

265/360

294/400

324/440

353/480

Okr. moment (Nm)

1,800

1,900

2,100

2,300

Ubrizgavanje

Common-rail

Common-rail

Common-rail

Common-rail