Nova Mercedes G-Klasa predstavljena u Detroitu

15.01.2018 u 19:15

Nova generacija legendarnog "G-Wagena"

Salon u Detroitu otvorio je svoja vrata novinarima, a već na samom početku Mercedesova G-klasa je pokupila svu slavu. Izvana je kralj terenaca zadržao dobro poznati oblik, a najveće promjene odnose se na unutrašnjost koja je sada modernija i prostranija. Nakon mnoštva najava, Mercedes je konačno predstavio javnosti novu G-klasu. Luksuzni terenac već dugo se smatra dizajnerskom ikonom, a vanjski izgled nije značajno promijenio od svog debija 1979. godine.

Poboljšani dizajn G-klase prati, kako napominju u Mercedesu, "filozofiju senzualne čistoće", a istovremeno ostaje vjeran svom izvornom karakteru. Kao rezultat toga, šarke vrata smještene na vanjskom dijelu i vidljivo postavljen poklopac motora preneseni su i u novu generaciju. S novim poboljšanjima, ova ikona terenskih modela koja se neprekidno tehnički unaprijeđivala decenijama, dok se vizualno neznatno promijenila, hrabro korača u novu eru, kako u tehnološkom smislu tako i oblikom. Nova je G-klasa 53 mm duža i 121 mm šira i sada izgleda još bolje, kako na asfaltnim cestama, tako i na makadamu. Blatobrani i branici čine još integralniji dio karoserije i izgledaju skladno te se manje čine kao dodaci. Promijenjene dimenzije nove, sada veće G-klase, donose pogodnosti ne samo za vozača i suvozača, nego i za putnike nazad. Treba napomenuti kako je zbog upotrebe lakih materijala nova G-klasa čak 170 kg lakša od prethodnika. Dok je eksterijer zadržao ikonski, klasičan izgled, enterijer G-klase je potpuno modernizovan i restilizovan uz zadržavanje genetskog koda klasičnog modela kako bi bila usklađena s eksterijerom. Sa svojim „off-road” karakterom i vrhunskim luksuznim dodacima, G-klasa je od svojih početaka bila primjer savršene kombinacije ta dva suprotna svijeta.

Ulaskom u G-klasu otkrivaju se brojne dizajnerske karakteristike koje su s eksterijera prenesene u enterijer. Primjera radi, okrugli oblik prednjih svjetala koji se nastavlja na bočnim uvodnicima zraka. Ili dizajn ikonskih pokazivača smjera, koji je vidljiv u obliku zvučnika. Zaštitni znaci G‑klase uključuju rukohvat ispred suvozača i hromirane prekidače za tri blokade diferencijala. Obje su karakteristike pomno prilagođene i zadržane kao karakteristične za model. Vrlo pregledno raspoređena i u potpunosti redizajnirana ploča s instrumentima ima bezvremenski cjevasti izgled s analognim okruglim satovima u osnovnoj opremi. Drugim riječima, ljubitelji klasičnih okruglih instrumenata sigurno se neće razočarati novom G‑klasom. Kao u novoj E-klasi i S-klasi, ploča s instrumentima u obliku velikog zaslona s prikazom virtualnih instrumenata u vidnom polju vozača i središnji zaslon iznad središnje konzole dostupni su kao opcija. U ovom se slučaju dva 12,3-inčna zaslona savršeno vizualno uklapaju u kokpit vjetrobranskog stakla ispod zajedničkog staklenog pokrova. Vozači mogu birati između tri različita stila prikaza – „Classic” (klasično), „Sport” (sportski) i „Progressive” (progresivno) – te mogu birati informacije i prikaze shodno vlastitim potrebama.

Za prenos snage posebno je prilagođen automatski mjenjač 9G‑TRONIC s pretvaračem obrtnog momenta kako bi se zadovoljile potrebe ovog ikonskog terenskog vozila. Razvojni inženjeri uspjeli su smanjiti vrijeme promjene brzine i odaziva mjenjača s 9 brzina putem posebne, namjenske softverske aplikacije. Širok prenosni omjer omogućuje tišu, ali i udobniju vožnju, posebno na niskim obrtajima, a istovremeno doprinosi smanjenju potrošnje goriva.

U novom modelu G 500 4-litarski benzinski V8 motor visokih performansi garantuje adekvatnu pogonsku snagu. Novi dvostruki turbopunjač proizvodi snagu od 422 KS i maksimalni obrtni moment od 610 Nm pri 2000 – 4750 o/min. U trenutku plasiranja na tržište u maju, G-klasa bit će dostupna po osnovnoj cijeni od 107.000 € (oko 214.000 KM) čime ostaje u rangu prethodne verzije.


Autor: Redakcija