Paris Motor Show 2018: Debitovao novi Mercedes-Benz B klase

03.10.2018 u 11:15

Treća generacija B klase ima prepoznatljiv dizajn, karaktersitičan za Mercedesov kompaktni MPV, i donosi savremene tehnologije od kojih su neke posuđene iz luksuznog Mercedesa S klase

Na sajmu automobila u Parizu predstavljena je nova generacija Mercedesa B klase.

Dizajn novog modela predstavlja evoluciju aktuelne B klase, ali automobil sada ima nešto atraktivniji i skladniji izgled zahvaljujući izmijenjenim proporcijama. Da je riječ o novoj generaciji, može se zaključiti i na osnovu modernizovanih prednjih i zadnjih svjetlosnih grupa.

Velike promene u odnosu na odlazeći model primjetne su u unutrašnjosti s obzirom da je B klasa, poput ostalih Mercedesa najnovije generacije, dobila MBUX multimedijalni sistem i digitalnu instrument tablu. Kupci će moći da naruče jednu od tri verzije ovog sistema, a svaka se sastoji od dva digitalna displeja spojena u jedan veliki panel koji dominira kokpitom. U osnovnoj varijanti displeji su dijagonale 7 inča, u srednjem nivou jedan je 7, a drugi 10,25 inča, dok su u skupljem paketu oba ekrana po 10,25 inča. Među doplatnim opcijama su funkcija inteligentnih glasovnih komandi i head-up displej.

Mercedes se prilikom konstruisanja nove B klase fokusirao na komfor putnika, pa je međuosovinsko rastojanje povećano na 2.729 mm, prepusti karoserije kraći su nego kod druge generacije ovog modela, dok točkovi mogu biti prečnika od 16 do 19 inča.

Naslon zadnjeg sedišta dolazi standardno sa podelom od 40:20:40. Zavisno od verzije, počev od sredine 2019. biće moguće pomjeriti zadnja sjedišta za 14 centimetara i biće omogućeno postavljanje naslona zadnjih sjedišta pod strmijim nagibom kako bi se obezbijedilo više prostora za prtljag iza zadnjih sjedišta. Pri tome, zapremina prtljažnika varira između 455 i 705 litara.

Ugrubo gledano, zapremina gepeka gotovo je ista kao i kod prethodnog modela, a u slučaju oborenih zadnjih sjedišta i utovaru prtljaga do "krova" prtljažnik, koji je potpuno ravan zahvaljujući podesivom podu, može porasti do 1540 litara zapremine iza prednjih sjedišta. Oboriv naslon suvozačevog sedišta (opcija, dostupna takođe od sredine 2019. godine) omogućava transport prtljaga velike dužine.

Nova B klasa dolazi sa naprednim sistemima asistencije u vožnji koji pružaju kooperativnu podršku vozaču, čime se obezbjeđuje jedan od najviših nivoa aktivne bezbednosti u ovom segment, a izdvaja se Intelligent Drive, sa funkcijama koje poseduje i najluksuzniji Mercedesov model – S klasa.

Po prvi put B klasa posjeduje mogućnost da se, u izvesnim situacijama, vozi polu-autonomno. Kako bi to mogao da uradi, ovaj auto je opremljen unaprijeđenim kamerama i radarskim sistemima pomoću kojih može "videti" saobraćaj do 500 metara ispred sebe dok u isto vreme koristi mape i navigacione podatke za pomoćne funkcije u vožnji.

Tako na primjer, Active Distance Assist DISTRONIC predstavlja dio Driving Assistance paketa i u mogućnosti je da pruži podršku vozaču u mnogim situacijama specifičnim za rutu kretanja, predviđajući i komforno prilagođavajući brzinu kretanja, npr. pri prilasku krivinama, raskrsnicama ili kružnom toku.

Takođe vozilo je opremljeno Active Emergency Stop Assist sistemom i Active Lane Change Assist sistemom koji posjeduje sposobnost intuitivnog razumijevanja ponašanja vozača.

Nova B klasa u okviru standardne opreme dolazi sa proširenim funkcijama Active Brake Assist, koje omogućavaju vozilu da izbegne sudar ili da umanji njegove posljedice u slučaju opasnosti od nalijetanja na zadnji dio drugog vozila koje se kreće sporo, zaustavlja ili stoji. Ovaj sistem sada detektuje i spriječava sudar i sa biciklistima i pješacima koji prelaze kolovoz.

U poređenju sa svojim prethodnikom, B klasa za 2019. je u svakoj svojoj verziji opremljena novim motorima koji su usklađeni sa Euro 6d-TEMP ekološkim standardom.

Novost među motorima je poprečno postavljena verzija dizel motora OM 654, zapremine dva litra u opcijama sa 150 ks (110 kW) i 190 ks (140 kW). Pored njega, tu je i 1.5 litarski dizel agregat, preuzet iz nove A klase sa 115 ks (85 kW) i 260 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Takođe, kupci će moći da biraju između dvije verzije četvorocilindričnog benzinskog motora zapremine 1.33 litara i snaga 136 ks (100 kW), odnosno 163 ks (120 kW). Inovacije na ovom motoru obuhvataju funkciju isključivanja cilindara (u kombinaciji sa 7G-DCT mjenjačem), kao i filter čestica čađi.

Novost u ovom automobilskom segmentu je osmostepeni 8G-DCT, koji se koristi u kombinaciji sa većim dizel motorom, a na raspolaganju će biti i 4MATIC pogon na sve točkove.

Rezervoar zapremine 43 litra dolazi kao standard, dok je moguće poručiti i rezervoar zapremine 51 litra, u zavisnosti od motora.
Početak prodaje nove B klase predviđen je za 3. decembar 2018., pri čemu će isporuke početi u februaru 2019.

Prilikom uvođenja na tržište, kupcima će biti dostupno pet varijanti motora:

  • - B 180 (100 kW/136 kS, 200 Nm); sa 7G-DCT mjenjačem (kombinovana potrošnja 5.6-5.4 l/100 km, kombinovana emisija CO2 128-124 g/km)
  • - B 200 (120 kW/163 kS, 250 Nm); sa 7G-DCT mjenjačem (kombinovana potrošnja 5.6-5.4 l/100 km, kombinovana emisija CO2 129-124 g/km)
  • - B 180 d sa 7G-DCT mjenjačem (85 kW/116 kS), 260 Nm; kombinovana potrošnja 4.4-4.1 l/100 km, kombinovana emisija CO2 115-109 g/km)
  • - B 200 d sa 8G-DCT mjenjačem (110 kW/150 kS), 320 Nm; kombinovana potrošnja 5.4-4.2 l/100 km, kombinovana emisija CO2 119-112 g/km)
  • - B 220 d sa 8G-DCT mjenjačem (140 kW/190 kS), 400 Nm; kombinovana potrošnja 4.5-4.4 l/100 km, kombinovana emisija CO2 119-116 g/km).

Izvor: https://www.b92.net/