Peta generacija Renualt Clia na vidiku

07.01.2018 u 15:57

Britanski portal Autoexpress objavio prve slike i detalje o novom Cliu

Gledajući slike koje su se pojavile na internetu, novi Clio neće mnogo promijeniti svoju osnovnu liniju, ali neka vas to ne zavara. Novi Clio želi da postavi nove standarde na tržištu u B-segmentu. U svojoj petoj generaciji Clio će imati i opciju elektrifikovanog pogona.

Renault želi da stvori jedan od najnaprednijih automobila u klasi. Elektrifikovani pogonski sklop, kao i osnovne funkcije autonomne vožnje, biće uvedene sa novim modelom koji bi svjetskoj javnosti, prema očekivanjima trebalo da bude prikazan na Sajmu automobile u Parizu. Pred svoju konkurenciju, prije svega pred VW Polo i Ford Fiestu, ali i sve popularniji Citroën C3. Svi navedeni automobili su mnogo mlađi i tehnološki napredniji od aktuelne generacije Clia. Iako je malo “površinskih” novosti, promjene će se desiti i po pitanju izgleda. Kao što smo već rekli, novi Clio je u dizajnerskom smislu dizajnerska evolucija aktuelne generacije. Najveće promjene će doživjeti prednja svjetlosna grupa sa maskom hladnjaka, kao i zadnja svjetlosna grupa. Enterijer će znatno biti osvježen. Ono na čemu posebno rade u Renaultu je infotainment sistem, pa će tako novi Clio dobiti znatno veći ekran osjetljiv na dodir. Materijali koji će biti korišteni za izradu enterijera trebali bi stvoriti premium doživljaj kod vozača i putnika.

Za novog Clia spremljena je i nova platforma. Uistinu, ne radi se o potpuno novoj platformi već o modifikovanoj verziji aktuelne CMF-B platforme koju će dijeliti sa Nissan Microm. Za novog Clia planirani su i novi motori, a prvenstveno novorazvijeni 1.3 litarski turbo motor, kao i revidirani trocilindarski motor zapremine 900 kubika. Zahvaljujući politici i trendovima koji su aktuelni u Francuskoj, potpuno je neizvjesna sudbina dCi motora. Plug-in verzija neće biti ponuđena, ali po prvi put u Cliu će se naći i blagi hibridni sistem. Takođe, Renault uveliko radi na razvoju autonomnog sistema za Clia, a u planu je da se četvrti nivo autonomnosti sa konceptnog Renault Symbioza prenese i na komercijalnu upotrebu.

Autor: Redakcija