Premijera novog Kia Ceeda, Optime i Rio GT Line u Ženevi

10.03.2018 u 11:12

Kia Motors je 6. marta na salonu automobila u Ženevi pokazala svoje ovogodišnje novitete. Svjetsku premijeru su doživjeli Kia Ceed i Ceed Sportswagon, a na pozornici su im se pridružili i unaprijeđena Optima i novi Rio GT Line.

Michael Cole, izvršni direktor Kia Motors Europe, kaže: “Sva tri modela – Ceed, Optima i Rio – su od ključnog značaja za održivi rast brenda. Ovi novi modeli, koji zajedno predstavljaju više od trećine naše prodaje u Evropi, biće vjetar u leđa za našu sljedeću fazu rasta – prodati preko pola miliona vozila u Evropi u ovoj godini.”

Novi Ceed i Ceed Sportswagon

3. generacija Ceeda i Ceeda Sportswagon je dizajnirana, razvijena i proizvedena u Evropi. Novi Ceed, kojeg na početku kao 5-vratni hatchback očekujemo u septembru odn. u decembru u karavanskoj varijanti, jača Kijin položaj u razredu C, prvenstveno zahvaljujući inovativnim tehnologijama, odraslom i sportskom izgledu i dinamičnijoj vožnji.

Od početka proizvodnje prve generacije cee’da u decembru 2006. godine u Slovačkoj su proizveli više od 1,28 miliona vozila. Promijenjeno ime – cee’d je postao Ceed – jača ugled vozila, nastalog u Evropskoj zajednici (Community of Europe) s evropskim dizajnom (European Design). Od 2012. su u gradu Žilina proizveli više od 640.000 primjeraka druge generacije modela. U trećoj generaciji će novi Ceed po očekivanjima predstavljati još veći udio u Kijinoj prodaji u Evropi, ko ji je u 2017. iznosio 15%.

Novi Ceed je niži i širi od prethodnika i donosi atraktivan, savremen dizajn. Standardna LED dnevna svjetla u obliku kocki leda preuzeta su sa sportskih varijanti Ceed GT i GT Line aktuelne generacije. Gledajući s boka oštre, ravne linije vizuelno produžavaju poklopac motora i daju vozilu uspravniji stav. Zadnja nova LED dnevna svjetla omogućavaju veću vidljivost – i prepoznatljivost – na cesti. Ravne linije karoserije i suptilan zadnji spojler prtljažnika daju dodatnu stabilnost opštem izgledu Ceeda. Karavanski Ceed Sportswagon nudi 600 litara prtljažnog prostora, što je više nego što mogu ponuditi predstavnici karavana u višem, D razredu. Ceed sa 395 litara zapremine u prtljažniku spada među najpraktičnije modele C razreda.

Ceed i Ceed Sportswagon dolaze s motorima, koji će zadovoljavati želje i potrebe najrazličitijih stranaka. Kupci mogu birati između tri benzinska motora. Kijin popularni 1,0-litarski T-GDi motor (turbopunjač s direktnim ubrizgavanjem goriva), koji proizvodi 120 KS; novi 1,4-litarski T-GDI snage 140 KS; ili 1,4-litarski MPI motor s multi-point ubrizgavanjem goriva sa 100 konjskih snaga.

Novi Ceed će imati i Kijin novi ‘U3’ dizelski motor. 1.6 CRDi motor ispunjava najnoviji emisijski standard Euro 6d TEMP, jer između ostalog koristi selektivnu katalitičku redukciju (SCR - Selective Catalytic Reduction – tehnologijo za aktivnu kontrolu emisija), koja osjetno smanjuje emisije. Novi 1,6-litarski dizelski motor, koji je raspoloživ u dvije varijante (115 KS i 136 KS), proizvodi 280 Nm okretnog momenta.

Sistem odabira načina vožnje (Drive Mode Select) vlasnicima omogućava željeni način vožnje – od uobičajene do sportske. Svi motori će snagu do točkova prenositi preko 6-stepenog ručnog mjenjača, dok će novi motori 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi biti raspoloživi u kombinaciji s Kijinim 7-stepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom.

Ceed je opremljen Kijinim najnovijim naprednim sistemima asistencije vozaču (ADAS), koji uključuju sistem za upozoravanje vozača na dekoncentrisanost (DAW). Ostala ADAS pomagala su sistem za automatsko zasjenjivanje farova (HBA), sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA) i upozoravanje na opasnost od naleta (FCW) uz asistenciju kod spriječavanja naleta (FCAA).

Novi Ceed u 5-vratnoj varijanti kod nas i širom Evrope dolazi u septembru, dok karavansku varijantu Sportswagon očekujemo krajem godine. Obje varijante dolaze uz Kijinu jedinstvenu 7-godišnju garanciju (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).

Unaprijeđena Optima: savremeni eksterijer i enterijer i novi motori

U Ženevi je svjetsku premijeru doživjela i unaprijeđena Optima. Kijin predstavnik u D razredu – raspoloživ kao limuzina i karavan – promijenio je izgled i dobio nove motore. U Evropi je Optima u 2017. našla najviše novih kupaca do sada, jer je prodaja sa 9.600 u 2016. porasla na prošlogodišnjih 16.800 primjeraka u različitim izvedbama (limuzina, karavan, klasični hibrid, plug-in hibrid i GT).

Unaprijeđena Optima nudi 2 motora. Kijin novi ‘U3’ 1,6-litarski CRDi dizelski motor snage 136 KS i okretnim momentom od 320 Nm dolazi umjesto dosadašnjeg 1,7-litarskog CRDi motora. Novi je i 1,6-litarski T-GDi motor od 180 konjskih snaga, smješten između 2,0-litarskog atmosferskog motora (163 KS) i 2,0-litarskog T-GDI motora (245 KS), koji je namijenjen GT varijanti. Novi motor prenosi snagu do točkova preko Kijinog 7-stepenog automatskog mjenjača s dvostrukim kvačilom.

Eksterijer je dobio novi oblik branika, nova zadnja LED svjetla i drugačije farove i svjetla za maglu. Maska u obliku tigrovog nosa sada je presvučena sjajnim kromom, što stvara moderniji izgled. Promjene su doživjele i sportske izvedbe GT i GT Line, kod kojih je još više naglašena prepoznatljivost na cesti. Nova su LED svjetla za maglu, 18-inčni aluminijski naplaci su dobili novi dizajn, kućišta bočnih ogledala su sjajno crna, kao i bočne ukrasne lajsne i otvori za ulaz zraka. GT Line varijante se od ostalih razlikuju po dvostrukim ispušnim cijevima, koje su kod Optime GT kromirane.

Optima će biti raspoloživa s Kijinim najnovijim 7,0- ili 8,0-inčnim infotainment sistemom s ekranom na dodir, navigacijom i uslugama povezivosti Kia Connected Services, koje pruža TomTom®. Sistem nudi djelovanje na platformama Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Na raspolaganju su i Kijine najnovije tehnologije asistencije ADAS, namijenjene izbjegavanju nesreća ili smanjenju posljedica sudara. Nova Optima donosi sistem za upozoravanje vozača na dekoncentraciju (DAW) - identičan Ceedovom - i ostala sigurnosna pomagala kao npr.: sistem za upozoravanje na opasnost od naleta (FCA), sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA); sistem za automatsko djelovanje dugih svjetala (HBA) i LED farove s dinamičnim djelovanjem.

Unaprijeđenu Optimu - limuzinu i karavan – u Evropi očekujemo jesenas.

Premijera Rio GT Line

Kia je premijerno predstavila i Rio GT Line – najnoviji model, koji je dobio sportsku varijantu GT Line. Sportski izgled Rija donosi nove dizajnerske elemente, kao npr. crnu sjajnu i kromiranu masku motora, koja podsjeća na tigrov nos, zatim jedinstvene GT-Line 17-inčne aluminijske naplatke i LED maglenke u obliku kocki leda, korištene na modelima cee’d GT i pro_cee’d GT. Eksterijer završavaju dvostruke ispušne cijevi, LED dnevna svjetla, kromirani rubovi prozora, sjajni crni krovni spojler i bočne lajsne.

Rio GT Line će pokretati 1.0 T-GDi motor sa 100 ili 120 konjskih snaga i ručnim mjenjačem. Na jesen će Rio GT-Line biti raspoloživ i s 1,2 i 1,4-litarskim atmosferskim benzinskim motorima i 7-stepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom.

Opcijski veliki 7,0-inčni ‘plutajući’ ekran na dodir s HMI interfejsom (human-machine interface) uključuje navigaciju i Apple CarPlay™ i Android Auto™ za potpunu integraciju pametnih telefona. Na raspolaganju su i kamera za pregled događanja iza vozila i grijanje upravljačkog obruča i sjedišta.

Novi Rio je najsigurnija Kia koju su ikada proizveli u razredu B. Između ostalog ima karoseriju od vrlo čvrstog čelika (AHSS) i standardnih šest zračnih jastuka. Rio, koji je osvojio pet zvijezdica za sigurnost po Euro NCAP (ako je opremljen opcijskom tehnologijom asistencije ADAS), nudi sistem za spriječavanje frontalnog sudara (FCA) s prepoznavanjem pješaka. Sistem za pomoć kod održavanja vozila na voznoj traci (LKA) dolazi na jesen. Rio GT-Line je takođe raspoloživ s Kijinim novim sistemom za upozoravanje vozača u slučaju dekoncentracije (DAW), koji se hvata u koštac sa dekoncentrisanim ili pospanim vozačima.

U jednoj od najprostranijih kabina u svojem razredu Rio nudi i ladicu ispod dna prtljažnika, u koju vlasnici mogu sakriti svoje stvari od znatiželjnih pogleda slučajnih prolaznika ili spriječiti prevrtanje stvari po prtljažniku. Zapremina prtljažnika iznosi 325 litara (po VDA metodi), što je ujedno prostrano i praktično.

Novi Rio GT-Line uskoro stiže na evropske ceste, a kod nas ga očekujemo do ljeta.

Autor: Redakcija