Premijerno predstavljen novi BMW X5

06.06.2018 u 08:16

Devetnaest godina nakon debija, stigla je nova, četvrta generacija BMW X5

BMW X5 slobodno možemo svrstati među najbitnije modele bavarske kompanije. Sada već daleke 1999. godine, predstavljena je prva generacija ovog terenca, a zahvaljujući njemu i uspjehu koji je postigao na tržištu, BMW je stvorio X3, nešto kasnije X6, X1, X4 i X2. Vratimo se našem "glavnom" junaku. BMW je predstavio potpuno novi X5. Prvi utisak je impresivan.

Osim što je narastao u svakom segmentu, novi X5 je dobio nove motore i tehnologiju. Sve to, BMW je postigao zahvaljujući prelasku na CLAR arhitekturu za model X5 koja garantuje bolje vozne karakteristike i više tehnologije. Po tehnološkom napretku, novi X5 je rame uz rame sa serijom 7, X3, X4, a novi X6 kao i X7 će takođe koristiti CLAR.

U usporedbi sa odlazećom generacijom, novi X5 je 36 mm duži, 66 mm širi i 19 mm viši. Tako su njegove nove dimenzije 4.922 mm/ 2.004 mm/ 1.745 mm. Međuosovinski razmak je takođe narastao za 42 mm i iznosi 2.975 mm. Iako je kao automobil narastao, zapremina prtljažnika se smanjila za 5 litara pa sada iznosi 645 l, a maksimalni kapacitet iznosi 1860 l, 10 litara manje od prethodnika.

Novi X5 se savršeno uklapa u imidž novih modela X serije. Naprijed se nalaze neizostavni "bubrezi" koji su veći nego ikada. Prednja svjetlosna grupa je stilizovana po uzoru na novi X3 i X2, a opcionalno dobijate i laserska svjetla. Nazad, prednja svjetlosna grupa je nešto uža nego što smo navikli od BMW-a, ali djeluje osvježavajuće i estetski. Ovo je prvi BMW-ov model koji dolazi na 22-inčnim točkovima dizajniranim po uzoru na one koji dolaze na M modelima.

Zadivljujuće je kako BMW uspijeva da spoji klasično i moderno, a to već godinama radi sa dizajnom enterijera. Forma ostaje ista, ali se ubacuju nove tehnologije i savršeno uklapaju u kompkatnu cjelinu. Na instrument tabli se nalaze dva 12,3" ekrana, jedan koji mijenja konvencionalni kilometar sat, a drugi je tu za infotainment sistem. Na novom X5 debituje i BMW-ov operativni sistem verzije 7.0. Kao novost, donosi nove sadržaje koji se mogu prikazati na ekranu i poboljšanu grafiku.

Iz BMW-a kažu da je novi X5 prvi model koji će se moći otlključati pomoću smartphonea, koristeći BMW-ov digitalni ključ. BMW X5 je pravi automobil 21. vijeka pa su tu veoma korisne opcije poput bežičnog punjenja telefona, ambijentalno osvjetljenje, masažna sjedišta, četverozonska klima, držači čaša koji po potrebi mogu da griju ili hlade, kao i sistem osvježavanja vazduha.

BMW X5 će posjedovati i brojne sisteme za asistenciju vozaču. To uključuje adaptirajući cruise control, sistem za održavanje automobila u traci sa upozorenjem, bočnu asistenciju, upozoravajući sistem protiv vožnje u suprotnom smjeru... Novi X5 vam vožnju čini nikad lakšom.

Što se motora tiče, u ponudi će biti tri redna „šestaka“ i jedan V8. Upravo taj V8 predstavlja sami vrh ponude. Radi se o 4.4 biturbo motoru koji će se ugrađivati u model xDrive50i koji razvija 455 KS i 650 Nm obrtnog momenta. Iz BMW-a tvrde da će automobil ubrzavati od 0-100 za samo 4.7 sekundi uz ograničenu maksimalnu brzinu na 250 km/h. Osim najjačeg, tu je i 3.0 litarski redni šestocilindrični motor koji će se naći u modelu xDrive40i i razvija 335 KS. Za ljubitelje dizela tu su dva 3.0 litarska šestocilindrična motora. Slabiji od njih će se ugrađivati u model xDrive30d i razvija 261 KS, a ako vam to nije dovoljno onda je tu model M50d sa 394 KS pod haubom.

Početak prodaje nove generacije BMW-a X5 se očekuje u novembru ove godine.

Autor: Redakcija