​Test: Alfa Romeo Stelvio 2.2 Multijet Q4 AT8 Super

28.12.2017 u 22:59

Sam pomen imena Alfa Romeo izaziva osjećaj poštovanja. Poštovanja prema dugogodišnjoj tradiciji stvaranja umjetničkih djela na četiri točka. Svojevremeno, čuveni voditeljski trio nekadašnjeg Top Geara, a sada Grand Toura, Clarkson, Hammond i May su rekli da bi svaki istinski zaljubljenik u automobile, trebao voziti barem jednu Alfu. Odgovor na pitanje šta je to što Alfu čini tako posebnom, potražili smo u njihovom prvom SUV modelu - Stelviu.

Alfa Romeo Stelvio je prvi SUV model legendarne kompanije iz Torina. Na Balkanu bi se reklo prvo pa muško. Iz Alfe su obratili pažnju na svaki detalj kako bi novi model bio dostojan imena kompanije čiji znak nosi na vrhu prednje maske. Odakle naziv Stelvio? Prevoj Stelvio je najviši prevoj u Italiji preko kojeg ide cesta. Nalazi se na samom sjeveru Italije na granici sa Švicarskom. Karakteriše ga 89 izuzetno zahtjevnih krivina, a cesta je na pojedinim mjestima izuzetno uska. Kako bi naglasili sposobnost novog Stelvia da savlada svaki tip ceste, odabrali su taj naziv za njega. Upravo tim nazivom žele staviti njegov sportski duh u prvi plan i podsjetiti na njihove pobjede na trkama koje su održavane upravo na prevoju Stelvio. Ako vam ni to nije dovoljno da vas Stelvio uvjeri kako je rasni sportaš, iz Alfe su postavili „domaći zadatak“ svim proizvođačima na sjevernoj petlji Nürburgringa, popularnom Nordschleifeu. Stelvio je u svojoj najjačoj Quadrifoglio verziji sa 2.9 V6 turbo motorom, koji razvija 510 KS, zatvorio krug na Nordschleifeu za rekordnih 7 minuta i 51 sekundu. Stelvio ponosno nosi titulu najbržeg SUV modela do sada. Još uvijek sumnjate u Stelvia? Sigurni smo da ne sumnjate.

Talijanski dizajn je suvišno komentarisati. Oduvijek su važili za najljepše krstarice na četiri točka. Svaki model, dizajniran je sa velikom dozom strasti i ljubavi prema onome što se radi. Alessandro Maccolini i njegova ekipa dizajnera su nadmašili sve kreacije svojih zemljaka Da Vincija, Lombarda i Venuccija. Stelvio dijeli platformu sa Giuliom. Osim platforme, Stelvio neodoljivo podsjeća na Alfinu limuzinu pa slobodno možemo reći da dijeli i dizajnerska obilježja sa svojom „sestrom“ Giuliom. Stelvio je masivniji, robusniji i znatno viši od Giulije. Kada stanete pred njega, jasno vam je o kakvom automobilu je riječ. Prednji kraj je stilizovan tipično za Alfu. Trokutasta maska hladnjaka sa kromiranim ivicama i saćastom rešetkom jasno govori da se radi o automobilu torinskog proizvođača, a veoma široka prednja svjetlosna grupa se savršeno uklapa sa prednjim branikom i poklopcem motora. Pogled s bočne strane nas upoznaje sa Stelviovim blago kupeovskim zadnjim krajem. Nazad je Stelvio širok i djeluje veoma stabilno. Zadnja svjetlosna grupa odaje „srodstvo“ sa Giuliom, samo što su veličinom savršeno uklopljena na Stelvia. Kada govorimo o njegovoj veličini, Stelvio je dug 4.687 mm uz međuosovinski razmak od 2.818 mm. Širinom od 1.903 mm dominira u svojoj klasi. Visina od 1.648 mm garantuje dovoljno prostora iznad glave čak i za dvometraše. Testni model došao je na točkovima veličine 18“ koji su se u kombinaciji sa Alfinim ovjesom odlično pokazali čak i na lošijoj podlozi. Toliko kada govorimo o eksterijeru.

Prelaskom na enterijer primjećujemo da fokus Alfe nije bio na tome da ponudi ugođaj premium modela, već je akcenat i u unutrašnjosti na sportskom duhu. Instrument tabla je široka i pregledna, a komande na njoj je izuzetno lako koristiti, te je moguće podesiti temperaturu u automobilu, namjestiti sjedišta i upravljati klima sistemom. Na instrument tablu se veoma lijepo nastavlja centralna konzola koja u svom prednjem dijelu ima izuzetno dubok pretinac koji ima dva predviđena mjesta za boce. Osim ručice mjenjača koju bismo radije nazvali džojstikom, imate 3 radijalna tastera za upravljanje podešavanjima automobila. Prvi i najzanimljiviji od njih je najbliži vozaču. Pomoću njega upravljate DNA sistemom. Svako od tih slova predstavlja jedan od načina vožnje koji vam najviše odgovara. Za entuzijaste, tu je mod D (Dynamic) zahvaljujući kojem odziv na gas postaje brži i direktniji. Mod N (Natural) je za izbalansiranu vožnju, dok A (Advanced Efficiency) nudi najekonomičniji mod vožnje i najmanju potrošnju goriva. Drugi taster vam nudi mogućnost da detaljnije podesite svoj automobil, kao i da dobijete uvid u status automobila. Na kraju, posljednji taster vam služi da povećate ili smanjite jačinu zvuka u automobilu. Položaj za volanom vam nudi jasan uvid u to šta se dešava ispred i oko vas. Sve je veoma pregledno i osjećate se veoma sigurno u vožnji. Još jedna sjajna osobina Stelvia je njegova prostranost pa tako potvrđuje da nije velik samo izvana. Prostora je dovoljno i nazad, a posebno bismo pohvalili izdašan prostor iznad glave. Prtljažnik nudi solidnu zapreminu od 525 litara. Detalji koje biste očekivali u konkurentskim modelima poput X3, Q5 ili GLC su izostali. Daleko od toga da automobil ne nudi luksuz, ali je težnja na sportskom karakteru.

Došli smo do segmenta koji većinu najviše zanima. Naravno, radi se o motoru. Testni model je pokretao 2.2 Multijet turbo dizel motor koji razvija 210 KS uz obrtni moment od 480 Nm. Sve pohvale idu za motor koji je izuzetno snažan, brzo reaguje na gas, a pri tom je veoma štedljiv. Prosječnu potrošnju smo spuštali i do 5,5 litara, što za ovu snagu i masu od 1.659 kilograma zvuči odlično. Prenos snage na obje osovine vrši se pomoću automatskog osmostepenog mjenjača. U vožnji, Stelvio se ponaša kao i svaka druga Alfa. Volan je veoma precizan, ovjes savršeno upija neravnine i drži automobil u odgovarajućem položaju u svakom momentu, a snaga je neupitna. Vožnja u ovom automobilu nudi vrhunski komfor i ugođaj, kako za vozača, tako i za ostale putnike.

Uz ovakve osobine, očekivali biste papreno visoku cijenu. Moramo reći da ste se prevarili. Cijena testnog modela iznosi 103.400,00 KM. Za modele konkurentskih kompanija biste morali izdvojiti mnogo veću svotu novca, a za ovu količinu opreme biste morali dodati još više novca.

Da bismo zaokružili priču i stavili tačku na ovaj test, izvući ćemo par zaključaka do kojih smo došli nakon druženja sa Stelviom. Alfin prvi SUV je uspješno položio sve testove i savladao s lakoćom sve izazove koje smo pred njega stavili. Iznenadila nas je vrhunska kombinacija komfora, ekonomičnosti i sportskog duha koji Alfa već godinama njeguje. Ne samo da su uspjeli da odgovore na sve zahtjeve tržišta SUV modela, već su postavili neke nove standarde koje konkurencija mora da isprati. U protivnom, Alfa će vrlo lako preuzeti primat na tržištu jer Stelvio je jeftiniji od konkurencije približno deset posto, a odnos uloženog i dobijenog svakako ide u prilog talijanskom proizvođaču.

Tehničke karakteristike:

  • ·Motor: 2.143 ccm, 4 cilindra, dizel
  • ·Snaga: 154 kW/ 210 KS
  • ·Mjenjač: 8-stepeni, automatski
  • ·Dužina: 4.687 mm
  • ·Širina: 1.903 mm
  • ·Visina: 1.671 mm
  • ·Međuosovinski razmak: 2.818 mm
  • ·Masa vozila: 1.659 kg
  • ·Potrošnja: 5,5 l
  • ·Ubrzanje 0-100 km/h: 6,6 sec

Za volanom Alfe Romeo Stelvio našao se i Miro Gerh, rally šampion Bosne i Hercegovine, a njegove utiske možete pročitati u nastavku.

„Samo saznanje o testu novog i prvog SUV-a iz Alfe je impresivno, međutim, ako na to dodam i činjenicu da je jedan dio ovog testa obavljen na trkaćoj stazi onda osjećam jednu sasvim novu dimenziju zadovoljstva. A svu tu priču dodatno „zakuhava“ činjenica da je Stelvio, trenutno, zvanično najbrži SUV na osnovu rezultata postignutog na već dobro poznatoj stazi Nordschleife.

Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju (2,82 metra) i pogonu na sva četiri točka (Q4), te agregatu od 2.2 litra koji isporučuje 210 KS, u samom startu sam znao da se radi o jednom ozbiljnom i sportski orijentisanom automobilu, a to je Stelvio i dokazao na stazi. Impresionirala me stabilnost ovog automobila. Pri većim brzinama i oštrijim ulascima u zavoje Stelvio nije pokazao neočekivane pokrete tokom vožnje. Snaga od 210 KS u ovom automobilu je čak, šta više i dovoljna, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,6 sekundi je fantastično a mogu reći da su i međuubrzanja isto tako impresivna. Automobil od gotovo 1.660 kilograma se zaustavlja bez problema i pri većim brzinama a sama nagla kočenja su stabilna, tako da je veliko zadovoljstvo bilo voziti Stelvio na trkaćoj stazi i po oštrim zavojima.

Kožni volan perfektno leži u rukama vozača, istrument tabla je izuzetno pregledna bez obzira na položaj volana. Ono što je posebno meni privuklo pažnju su poluge mjenjača na volanu sa kojima u bilo kojoj situaciji možete promjeniti stepen prenosa. Stelvio, kao i model Giulia, pokrećete pritiskom na okrugli prekidač koji se nalazi na lijevoj strani volana, što ostavlja utisak sportskog duha. I na kraju, Stelvio je, po mom mišljenju, jedinstven automobil za sve prilike.“


Autor: Redakcija