TEST: Dacia Duster dCi 110 Prestige

06.11.2018 u 18:34

Napredak u odnosu na prvu generaciju

Dacia – brend koji već godinama izaziva kontroverze. Još od 1999. kada je pod upravljačkom palicom Renaulta, Dacijini automobili su efikasno dijelili svijet automobilizma na one koji su na njihovoj strani i one koji su protiv njih. Dacia je, uistinu, koncipirana kao „lowcost“ brend Renaulta koji će ponuditi dobre automobile za malo novca. Pravi preporod kompanije je uslijedio sa modelom Logan, a vremenom su stigli Sandero i najbolje od Dacije, SUV Duster. Prvi put predstavljen 2009. godine, Duster je zamišljen kao robusan i snažan terenac za malo novca. Kada kažemo terenac, mislimo na pravi terenac koji ima 4x4 pogon i silazak sa ceste mu ne predstavlja problem. Prva generacija se na tržištu zadržala skoro čitavu deceniju, a novi Duster je u BiH stigao početkom ove godine.

Dotjeraniji, kako izvana tako i iznutra

Prva generacija Dustera se ne može pohvaliti naročito privlačnim dizajnom. Minimalistički i jako jeftino, stari Duster je bio prilično neugledan auto. Nova generacija je zadržala gotovo istu liniju, ali je sada Duster znatno privlačniji zahvaljujući sitnim detaljima koji ipak prave bitnu razliku kada je izgled ovog snalažljivog terenca u pitanju. Prednji kraj je sada znatno „vedriji“ jer više ne dominira dosadna crna plastika, već je ona sada ukombinovana sa aluminijskim pojačanjima. Maska hladnjaka sa prednjom svjetlosnom grupom formira kompaktnu cjelinu. Nazad je najuočljivija razlika između prve i druge generacije. Zadnja svjetlosna grupa sada ima kvadratni oblik, a naravno, kao i prednja, rađena je u LED tehnologiji.

Duster je i iznutra doživio „urbanizaciju“. Enterijerom ne dominira jeftina plastika, iako je i dalje dosta prisutna. Nećemo mu to zamjeriti jer nije zamišljen da bude luksuzan. Materijali koji su korišteni u unutrašnjosti nisu ništa manje kvalitetni nego na Renualtovim (znatno skupljim) modelima. Trokraki volan zamijenjen je četverokrakim, što je neobično jer trend trokrakih volana je zaludio sve proizvođače. Ipak, moramo pohvaliti da je izuzetno lagan što je pohvalno kada je u pitanju gradska vožnja. Sjedišta su veoma udobna pa možemo reći da je novi Duster „naturalizovani“ Francuz obzirom na komfor koji nudi.

Moderan u svakom smislu

U Daciji su svjesni da čak iako nose titulu lowcost brenda, moraju držati korak sa konkurencijom. Infotainment je postao neizbježan. Toliko smo navikli na njega da smo gotovo sigurni da će s vremenom vozači postati ovisni o njemu. Od te činjenice se ne može pobjeći, a Duster je dobio odličan infotainment sistem, praktičan i efikasan. Ekran osjetljiv na dodir služi kao komandna tabla preko koje upravljate svim opcijama koje nudi Renaultov infotainment. Povezivanje je sa vašim pametnim telefonom je jednostavno pa je Duster i u tom segmentu napravio veliki iskorak i ne zaostaje za konkurencijom.

Karika koja nedostaje

Duster je postao prepoznatljiv po svojim sposobnostima van ceste. Tu konkretno mislimo na 4x4 pogon koji vas nikada neće iznevjeriti. Testni primjerak nema pogon na sva četiri točka što bismo istakli kao veliku manu jer nekako ne možemo da se otrgnemo utisku koji je na nas ostavio model koji smo vozili na prezentaciji. Tom primjerku nije predstavljao problem ni visok snijeg ni poledica. Čini se da Dusteru savršeno pristaje 4x4 pogon jer je testni model pokazao blage slabosti u krivinama koje nismo vidjeli na modelu sa 4x4 pogonom. Naravno, te slabosti nisu ništa krucijalno što ovaj čini lošim. Naprotiv, samo želimo reći da se Duster pokazuje u najboljem svjetlu kada je „potpun“. Zato bismo rekli da je integralni pogon karika koja nedostaje na testnom modelu.

Pod haubom se nalazi 1.5 dCi od 110 KS što pored solidnih performansi garantuje i nisku potrošnju. Snagu na prednje točkove prenosi dobro poznati EDC automatski mjenjač iz Renaulta. Nemamo zamjerku na rad motora, njegovu agilnost kao ni na mjenjač.

Zreo terenac

Ako ste sa prvom generacijom Dustera oklijevali s kupovinom iz bilo kojeg razloga, više nemate potrebe. Duster se dokazao već dosta puta, a provjerena Renaultova mehanika po mnogo nižoj cijeni je prava prilika da za malo novca imate svestran automobil, kako na cesti tako i van nje. Prilikom kupovine preporučili bismo opciju pogona na sva četiri točka kako biste imali puni ugođaj sa novim Dusterom.

Tehničke karakteristike:

  • Motor: 1.461 ccm, dizel, turbo punjač
  • Snaga: 80 kW/ 110 KS
  • Mjenjač: automatski, EDC
  • Dužina: 4.341 mm
  • Širina: 1.804 mm
  • Visina: 1.693 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.674 mm
  • Pogon: prednji
  • Zapremina rezervoara: 50 l
  • Masa vozila: 1.304 kg
  • Potrošnja: 4,4 l / 100 km
  • Ubrzanje 0-100 km/h: 11,8 s
  • Maksimalna brzina: 195 km/h

Cijena testnog modela: 33.860,00 KM

Autor: Redakcija