TEST: FIAT Tipo 1.4 16v

04.12.2017 u 19:15

Fiat je nakon trideset godina odlučio da oživi svoj legendarni model Tipo koji je svojevremeno bio daleko ispred konkurencije. Dovoljno je spomenuti tada izobilje opreme, prostranost, udobnost, otvaranje vrata pod uglom od 90º i naravno, ABS. Zanimalo nas je koliko je novi Tipo išao stopama svog slavnog prethodnika i da li je sličnost ostala samo na nazivu modela.

Tipov eksterijer odiše talijanskim šarmom i u po pitanju izgleda, osvojio nas je na prvi pogled. Izuzetno široku masku hladnjaka krasi jasno istaknut Fiatov znak. Prednju svjetlosnu grupu karakterišu integrisana dnevna LED svjetla. Novi Fiat Tipo je ponuđen u tri moguće karoserijske izvedbe: hatchback, limuzina i karavan. Testni primjerak je bio limuzinska izvedba i svojim konturama blago podsjeća na perjanicu grupacije, Alfu Romeo Giuliu. Naravno, tu sličnosti prestaju i ne želimo upoređivati ta dva modela. Radi se o različitim klasama, a kada smo već spomenuli klase, novi Tipo pripada C-segmentu, u svakodnevnoj komunikaciji poznatijem kao Golf klasa. Želimo biti jasni. Novi Tipo jednostavno ne konkuriše VW Golfu, Peugeotu 308, Ford Focusu, Opel Astri. Oni su tehnološki daleko nadmoćniji. Međutim, cijena novog Tipa je ono što može da zabrinjava konkurenciju. Naš testni primjerak košta nešto manje od 20,000 KM. Ne, nemojte da mislite kako je to zbog nedostatka opreme. Naprotiv. Fiat Tipo je sjajan novi automobil za sve one koji nisu spremni da izdvoje veću svotu novca koja je potrebna za ranije navedene modele.

Pređimo na enterijer. I tu smo bili ugodno iznenađeni. Jasno je, ne radi se o nekom blještavom luksuzu, ali za automobil ovog cjenovnog ranga, novi Tipo se odlično pokazao. Ako već moramo istaći mane ovog automobila, rekli bismo da je to kvalitet plastike u unutrašnjosti automobila kao i sam dizajn komandne table. Ipak, to su sve zanemarive činjenice. Sve se nalazi na svom mjestu, nema nikakvih iznenađenja i vrlo lako je upravljati svim komandama. Sjedišta su relativno tvrda, međutim to se kompenzuje veoma dobrom pozicijom za sjedenje i čak ni duže relacije nisu problem. Prostora u kabini kao ni u prtljažniku ne fali. Dapače, imali smo dojam da se radi o nekom većem automobilu jer su u Fiatu veoma pametno iskoristili prostor. Zapremina prtljažnika iznosi 520 litara. Sasvim dovoljno i za najzahtjevnije korisnike.

Dodirnimo se i motora. Testni primjerak pokreće 1.4 litarski benzinac od 70 kW/95 KS. Bez turbo punjača, bilo je suvišno očekivati neke osobine sportaša, ali za one manje zahtjevne korisnike, snaga ovog motora je sasvim zadovoljavajuća. Motor je u ovom slučaju uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem koji odlično prenosi snagu na prednje točkove i izuzetno je precizan kao što smo i navikli od talijanske kompanije.

Kada podvučemo crtu, Fiat Tipo je savršen automobil za višečlane porodice sa nešto manjim budžetom. Sama kupovina automobila je izuzetno jeftina jer za malo novca možete dobiti dosta dobro opremljen auto sa štedljivim motorima koji su pri tom jeftini za održavanje.

Tehničke karakteristike:

  • Motor: 1.368 ccm, 4 cilindra/ 16 ventila
  • Snaga: 70 kW/95 KS
  • Mjenjač: 6-stepeni ručni
  • Dužina: 4.532 mm
  • Širina: 1.792 mm
  • Visina: 1.497 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.636 mm
  • Zapremina prtljažnika: 520 l
  • Masa vozila: 1.225 kg

Autor: Redakcija