TEST: Ford Edge 2.0 TDCI Titanium AWD

13.11.2017 u 15:05

Fordovi terenci su uvijek bili sinonim za robusnost i moć. Bez obzira na to što su modeli rađeni za evropsko tržište, svaki od njih imao je dozu tog američkog stila. Novi Ford Edge nastoji se predstaviti kao auto za sve. Izvana posjeduje karakteristični američki gen, a iznutra odiše evropskim stilom.

Iako su se Fordovi čelnici potrudili da Edge predstave kao globalni proizvod sa jednakim šansama i u Evropi i u Americi, dizajn automobila odaje njegov karakter i porijeklo. Upravo dizajn je nešto što bismo najviše pohvalili kod ovoga modela. Testni model bio je u crnoj boji (Shadow black) koja sama po sebi ne odaje mnogo toga, ali nismo mogli ignorisati brojne poglede prolaznika koji su znatiželjno gledali u ovaj moćni terenac. Ford je sa dolaskom Edgea proširio paletu SUV modela pa sada ona broji tri člana: Ecosport, Kuga i naravno Edge.

Spomenuli smo atraktivan izgled. Ne želimo umanjiti genijalnost Fordovih dizajnera, ali svakako da veliku pažnju izaziva i njegova veličina. Zahvaljujući dužini od 4.81 m, širini od 1.92 m i visini od gotovo 1.70 m, stičete dojam izuzetne prostranosti i komfora. Vozač ima blago povišen položaj koji nudi sjajnu preglednost i koja mu olakšava vožnju u velikoj mjeri. Njegova visina odgovarat će i onim najvišim vozačima, ali isto tako i ostali putnici imaju dovoljno prostora. Ako bismo morali da nađemo neku manu, onda je to prilično monoton enterijer. Neizostavan element svih novih automobila je infotainment. Edge je opremljen 8-inčnim TFT ekranom osjetljivim na dodir uparenim sa Sync II sistemom.

Ford Edge je prostran automobil i sasvim očekivano je da prtljažnik bude srazmjerno velik kao i automobil. U osnovnoj konfiguraciji nudi 602 litra, a uz preklapanje zadnjih sjedišta zapremina se povećava do impresivnih 1.847 litara. Ono što možemo okarakterisati kao nelogičnu odluku jeste to da Edge neće biti ponuđen u verziji sa sedam sjedišta. Uprkos tome, mišljenja smo da će ovaj automobil biti omiljen u mnogim porodicama jer nudi izuzetnu praktičnost.

Dotaknimo se voznih karakteristika. Obzirom na to da se radi o gabaritnom terencu, masa od dvije tone je nešto sasvim očekivano i opravdano. Vremena kada su masivni automobili bili zahtjevni za vožnju su daleko iza nas. Edge nas je sve vrijeme u to uvjeravao, a naročito u gradskoj vožnji gdje se jako dobro snalazi. Naravno, nismo zaboravili ni da izađemo iz tih gradskih okvira i asfalt zamijenimo izuzetno teškim terenom. Novi Edge se i tu jako dobro snalazi iako nije čistokrvni off-road automobil. Veliku pomoć u vožnji pruža stalni pogon na sva četiri točka. Naš model je pod haubom krio dvolitreni turbo dizel motor od 210 KS s kojima ne možemo reći da je Edge vrsni trkač. Ipak, ovaj model se tako i ne predstavlja i složili bismo se da je ova snaga sasvim dovoljna za prosječnu upotrebu.

Putovanje u ovakvom automobilu je izuzetno ugodno s više aspekata. Sjedišta su odlično prilagođena, a uglađeni ovjes sjajno apsorbuje čak i veće neravnine. Ni točkovi od 19" ne umanjuju udobnost ovog automobila, a sve to zahvaljujući već pomenutom ovjesu. Ono što je pohvalno jeste Fordov Active Noise Control koji sve grublje zvukove dizel motora upija i ne dozvoljava njihov prodor u kabinu.

Shodno masi i snazi automobila, njegova potrošnja je nešto veća. Iako se radi o inače štedljivijim motorima, u modelu Edge dizel motor se ne može time pohvaliti. Dvolitarski TDCI motor je tokom testa na otvorenoj cesti trošio približno 7 litara, a u gradu se ta potrošnja povećavala na 11,5 litara. U prosjeku, Ford Edge je trošio 8,5 litara goriva.

Cijena testnog modela iznosi 117.356 KM sa PDV-om.

Tehnički podaci:

  • Motor: 2.0 TDCI
  • Snaga: 154 kW/209 KS
  • Obrtni moment: 450 Nm
  • Mjenjač: 6-stepeni Powershift
  • Dimenzije:480,8x192,8x169,2 cm
  • Osovinski razmak 285 cm
  • Prtljažnik 602-1.847 litara
  • Gume 235/55 R19
  • Masa 1.949 kg
  • Maksimalna brzina: 211 km/h
  • Ubrzanje 0-100: 9,4 s
  • Potrošnja: 8,5 l/100 km

Autor: Redakcija