TEST: Ford Edge Sport 2.0 TDCi

12.11.2018 u 13:21

Evropljanin s američkim genima

Fordovi automobili su izgradili reputaciju snažnih i čvrstih. Čak i kada pogledate njihov mali gradski auto, Fiestu, djeluje stameno i snažno na cesti. A onda imate Fordove terence. Možemo reći, posebnu kategoriju. Njihovi korijeni sežu daleko u prošlost, a svakako su najpoznatiji po svom pickupu, F-150. U Evropi, Ford nije imao naročito veliku ponudu SUV vozila. Tek 2009. dobijamo prvi SUV, Kugu, a vremenom je došao Ecosport, ali i Ranger. Nismo dugo čekali da dobijemo još jedan SUV u ponudi. Naravno, radi se o Edgeu, pravom „Amerikancu“ u krvi.

Već prvi susret s automobilom vam govori o kakvom modelu je riječ. Iako se svojim dimenzijama ne ističe u odnosu na ostatak konkurencije, Edge vas doslovice zastraši svojom pojavom.

Tipična široka maska hladnjaka dominira prednjim krajem, svjetlosna grupa prati liniju šestougaone maske i vizuelno čini Edgea još širim nego što jeste. U prednji branik su ugrađena i dnevna LED svjetla kao i maglenke koje dolaze u serijskoj opremi Titanium.

S boka, Edge je pravi atleta, mišićav i nabildan, spreman i za najgore uslove na cesti. Zanimljiv detalj jeste dizajnersko rješenje praga koji je integrisan s vratima što nam djeluje po malo čudno obzirom da se radi o terencu. Iako smo mislili da će ulazak biti malo teži ili nešto drugačiji nego s „normalnim“ pragom, odmah smo uvidjeli da su naše sumnje neosnovane. Čak šta više, ulazak u automobil je pojednostavljen.

Zadnji kraj je posebna priča, nešto što nas je posebno dojmilo kod Edgea. Zadnja svjetlosna grupa ne predstavlja nikakvo revolucionarno rješenje, ništa neviđeno, ali je ipak i dalje unikatno i nama dopadljivo. Kako se radi o ST Line modelu, pčelinje saće, karakteristično za Fordove modele sa sportskim ambicijama, nalazi se i na zadnjem, kao i na prednjem braniku. Možda Edge ne izgleda kao sportaš, ali imitacija zadnjeg difuzora mu savršeno stoji te ćemo mu za dizajn dati čistu peticu. Iako se vidi da vuče „američke“ korijene, savršeno se uklapa u sliku evropskih automobila.

Mondeo u tijelu terenca

Fordov sami vrh ponude putničkih automobila predstavlja limuzina Mondeo. Barem kada su u pitanju standardni automobili. Usudili bismo se da kažemo kako je njegovo mjesto na tronu pripalo upravo Edgeu. Luksuz i otmjenost kakvu nismo nikada do sada vidjeli krasi unutrašnjost novog Edgea. Ovaj automobil nema samo na papiru veliku vrijednost. To osjetite i pod rukom, šta god dodirnete u kabini. Možda ovaj model ima nekoliko značkica na kojima piše ST Line, ali ne dajte se zbuniti, ovaj automobil nije sportaš i ne očekujte nikakav sportski duh u njemu. Edge je stvoren da uživate u njemu. Sjedišta su sličnija foteljama, a po potrebi, možete ih grijati ili hladiti. Na toplom jesenjem danu, hlađenje sjedišta je bilo pun pogodak. Ne znamo da li je potrebno govoriti o prostoru u ovom automobilu. Čak i da hoćete, prostora vam ne može faliti jer je automobil uistinu ogroman. Prtljažnik od 1111 l je dovoljan za sve potrebe čak i većih porodica. Sve pohvale idu i za gumenu prostirku koja dolazi u prtljažnom prostoru, a svrha joj je jasna – da spriječi prljanje tapaciranih obloga prtljažnika. Još jedan plus za Edgea, a i dokaz da nije stvoren samo za gradsku vožnju.

Snalažljiv na svakom terenu

Iako bismo ga radije ostavili za duža putovanja, Ford Edge se sasvim dobro snalazi i u gradu. Istina, morate biti svjesni njegove veličine te da će provlačenja uskim ulicama izazvati malu neprijatnost kada vidite da zauzimate skoro cijelu širinu ceste. Ipak, na „normalnim“ cestama, Edge nije ništa lošiji od običnoga automobila, te možemo reći da se vozi slično kao Focus. Već nekoliko puta smo naglasili da ovaj auto nema sportske ambicije te da je u startu po malo i trom, ali podatak da vozite automobil od skoro dvije tone, a da ga pokreće 2.0 litarski turbo dizelaš od 210 KS vam može puno značiti. TDCi važi za izdržljiv i pouzdan motor, a upravo takav je trebao Fordu za ovaj model. Snage ima na pretek, ali tek kada se automobil pokrene i prestane biti inertan kao kada kreće iz mjesta.

Snaga se na sve točkove prenosi pomoću PowerShift automatskog mjenjača koji ima i opciju tzv. Paddleshift sa polugicama iza volana.

Nešto što je izuzetno bitno kada je ovako veliki automobil u pitanju jeste kočioni sistem. Taj segment bismo posebno pohvalili jer se monstruozno veliki kočioni diskovi bez problema nose sa Edgeovom masom. Papučica vam pruža savršen osjećaj i bez problema možete savršeno precizno kočiti.

Ford svih Fordova

Na kraju, sumirajući utiske, uvidjeli smo koliko je Ford uznapredovao kroz godine i postao još ozbiljniji igrač na svjetskom tržištu. Daleko jeftiniji od konkurencije u svom segmentu, Ford Edge se nameće kao sasvim logičan izbor. Izgledom, Edge ne zaostaje za drugima, čak šta više, predstavlja jedinstven automobil na tržištu. Tehnološki drži korak sa ostalima, infotainment sistem koji dolazi na svim Fordovim modelima je jednostavan i praktičan, te ga smatarmo jednim od najboljih na tržištu. Model koji smo testirali je na zalasku „karijere“, uskoro stiže novi, osvježeni Edge, a od kojeg očekujemo da bude još veća prijetnja konkurenciji, a možda čak i da preuzme primat u segmentu.

Tehničke karakteristike:

  • Motor: 1.997 ccm, dizel, turbo punjač
  • Snaga: 154 kW/ 210 KS
  • Mjenjač: automatski, PowerShift
  • Dužina: 4.775 mm
  • Širina: 2.184 mm
  • Visina: 1.692 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.944 mm
  • Pogon: na sve točkove
  • Zapremina rezervoara: 68 l
  • Masa vozila: 1.850 kg
  • Potrošnja: 6,5 l / 100 km
  • Ubrzanje 0-100 km/h: 9,3 s
  • Maksimalna brzina: 210 km/h

Cijena testnog modela: 120.000,00 KM

Dokumenti vezani za članak:
Specifikacija Ford Edge Sport 2.0 TDCi

Autor: Redakcija