TEST: Ford Fiesta 1.5 Duratorq Business High - Auto.ba

TEST: Ford Fiesta 1.5 Duratorq Business High

26.02.2018 u 11:17

Dočekali smo i sedmu generaciju Ford Fieste. Uz Volkswagen Polo, vjerovatno i najpopularniji mališan na svijetu. Prije 42 godine, Fiesta je po prvi put ugledala svjetlo dana. Od tada, do danas, Fiesta je od stidljivog gradskog automobila stekla status istinske ljepotice na četiri točka koja svom vozaču nudi sve najbolje što automobil tog segmenta može ponuditi. O njenoj popularnosti svjedoči i podatak da je do sedme generacije, prodano preko 16 miliona primjeraka širom svijeta. Nova Ford Fiesta je stigla na bh.tržište, a šta sa sobom nosi sedma generacija ovog modela možete pročitati u nastavku.

Eksterijer

Nova Ford Fiesta zadržala je neznatno mali broj detalja sa prošle generacije Fieste. U kompletu, Fiesta je potpuno novi auto sa novim dizajnerskim potpisom Forda koji će karakterisati sve nadolazeće modele. Sprijeda, najviše je naglašena široka saćasta maska koja je još veća nego što je bila na prethodnoj generaciji. Prednja svjetlosna grupa je dobila na „volumenu“ pa ne izgledaju više izduženo kao prije. Fiesta sada izgleda još atraktivnije, a moramo vas podsjetiti da je ovo obična verzija. Na trenutak smo poželjeli da je u našim rukama bila verzija sa oznakom ST, međutim, i ova „naša“ se pokazala veoma fotogeničnom. Pogled s boka pokazuje zrelost ovog automobila. Sada, više nego ikada prije, Fiesta je spremna da se nosi sa sve jačom konkurencijom. Odzada, Fiesta je pravi tipični Ford. Izražena i upečatljiva zadnja svjetlosna grupa blago prelazi na bokove, ali sve u duhu prepoznatljivog Fordovog stila. Iako nije rekorder po veličini, Fiesta djeluje robusno za svoju klasu. Nova Fiesta je duga 4.040 mm, široka 1.735 mm i visoka 1.483 mm.

Enterijer

Fiesta je u unutrašnjosti također otišla u korak s vremenom. Najupečatljiviji detalj jeste svakako 8-inčni ekran osjetljiv na dodir pomoću kojeg možete upravljati infotainment sistemom, a takođe, moguće je povezati svoj mobilni telefon putem Car Play aplikacije. Iako nema tako šarolik enterijer kao njen veliki rival Polo, Fiesti se ne može prigovoriti da je monotona. Najbitnije od svega, Fiesta je praktična i jednostavna za upotrebu, a užitak u vožnji pojačava odlična pozicija za volanom s koje jasno vidite sve ispred sebe. Čini se da A-štok na Fiesti manje smeta nego na ostalim automobilima, što je veliki plus za ovaj automobil. Sjedišta su ugodno profilisana i veoma udobna, pa čak ni duga putovanja neće smetati vašem tijelu i garantujemo da nećete osjetiti bolove čak ni nakon nekoliko sati provedenih u autu. Uobičajeni problem malih automobila jeste nedostatak prostora, ali kao što smo već rekli, radi se o globalnom problemu tako da to nije nikakva kritika na račun Fieste, već činjenično stanje. Naprijed je situacija znatno drugačija i Fiesta nudi sasvim dovoljno prostora za vozača i suvozača.

Motor i vozne karakteristike

Mnogima je najbitniji dio automobila njegovo „srce“ koje ga pokreće – motor. Što je i opravdano. Ako ga već opisujemo kao srce, onda je sigurno najbitniji jer kada on zakaže, vlasnici se moraju suočiti sa posljedicama koje to sa sobom nosi. Na sreću njegovih vozača, motor je jedan od najvećih aduta Forda. Izuzetno pouzdani agregati su krasili Ford u godinama iza nas, a i od novih motora se očekuje da nastave tu tradiciju. Ono čime se nisu mogli pohvaliti jeste ekonomičnost, a sa novom generacijom motora je i taj segment obuhvaćen. Motor koji je naš testni primjerak krio pod haubom je 1.5 litarski turbo dizelaš, popularni Duratorq agregat. Budimo precizni, ne očekujte visoke performanse od ovog motora. Sa svojih 85 KS možemo reći da su njegove performanse zadovoljavajuće, ali ako već želite običnu verziju Fieste, onda ovaj motor zaslužuje sve pohvale. Od izuzetno tihog i uglađenog rada, do zanemarive potrošnje ako svoj stil vožnje uskladite sa mogućnostima motora. Za one koji žele vrhunske performanse, tu je ST izvedba. Obzirom na to da je Sebastien Ogier osvojio titulu u WRC-u sa Ford Fiestom WRC nastalom upravo na bazi sedme generacije ovog modela, zanimalo nas je koliko je tog reli pedigrea preneseno na cestovnu Fiestu. Čak ni najoštrije krivine ne mogu izbaciti novu Fiestu iz idealnog balansa i njeno držanje ceste je vrhunsko. Uz volan koji je veoma direktan i precizan, ovaj automobil će vam donijeti mnogo užitka u vožnji.

Zaključak

Nova Fiesta govori sama za sebe. Izuzetno je lijepo vidjeti napredak jednog automobila kao što je to slučaj sa Fiestom. Možda je nekada bila tek još jedan u nizu malih gradskih automobila, međutim, više to nije. Fiesta sada mami poglede gdje god se pojavi, a vama, kao nikada do sada pruža vrhunski užitak u vožnji i, da ne zaboravimo, pazi na vaš budžet jer se radi o ekonomičnom automobilu.

Karakteristike testnog vozila:

  • Motor: 1.499 ccm, dizel
  • Snaga: 63 kW/ 85 KS
  • Mjenjač: 6-stepeni, ručni
  • Dužina: 4.040 mm
  • Širina: 1.735 mm
  • Visina: 1.483 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.493 mm
  • Pogon: prednji
  • Zapremina rezervoara: 42 l
  • Potrošnja: 4.3 l

Cijena testnog primjerka: 36.243,15

Autor: Redakcija