TEST: Ford Focus 1.5 TDCi Titanium

20.11.2017 u 13:30

Aktuelna generacija Ford Focusa na tržištu je još od 2011. godine. Kada je predstavljen, bio je lijepo osvježenje u estetskom smislu i bio je atipičan automobil za svoju klasu. Od tada je prošlo dovoljno vremena da Focus bude zreo za „zatezanje“ lica i osvježavanje izgleda. Rezultat je po našem mišljenju odličan. Focus sada izgleda otmjenije i luksuznije i što se tiče dizajna, ponovo spada među ljepše automobile u klasi, a konkurencija je izutetno jaka. Dovoljno je reći VW Golf i Peugeot 308.

Kako se ovdje radi o „faceliftu“ aktuelne generacije, krenut ćemo sa Focusovim izgledom. Ford je ostao pri svom sada već prepoznatljivom stilu sa maskom hladnjaka tipa Aston Martin. Ta maska je postala neizostavan detalj na svim Fordovim modelima. Osim maske, Ford je u potpunosti redizajnirao prednji branik, svjetlosnu grupu, pokazivače smjera i poklopac motora. Dok ga gledate s prednje strane, stičete dojam da se radi o automobilu neke više klase, što je veliki uspjeh za Fordove dizajnere. Kako je prednji kraj pretrpio ozbiljne promjene, nazad su tek redizajnirana zadnja svjetla.

Testni model je bio u karavanskoj izvedbi zbog čega smo očekivali mnoštvo prostora i osjetnu razliku u odnosu na hatchback varijantu. Pogled ka tehničkoj knjižici automobila nam donosi iznenađenje. Međuosovinski razmak kod hatchbacka i karavana je isti što smo i osjetili kada smo ušli u automobil. Ipak, Ford je svoj prostor pametno iskoristio pa ipak možemo reći da smo zadovoljni. Sasvim očekivano, karavan nudi više prostora i za glavu, a posebno nam se svidjela koncepcija prednjih sjedišta koja nude vrhunski komfor. Automobil je izuzetno pregledan i lagan za vožnju s tog aspekta. Obzirom na to da se radi o karavanu, posebno interesovanje izaziva zapremina prtljažnika. Focus nudi 490 i 516 litara, što nije loše, ali u odnosu na 308 SW djeluje prilično tijesno. Ne možemo da ne pohalimo njegove prednosti u segmentu praktičnosti. Focus posjeduje izuzetno nizak utovarni prag pa je sam utovar tereta izuzetno lagan posao i nešto manja zapremina pada u zaborav. Ako je neko bio nezadovoljan rasporedom prekidača i dugmadi u verziji prije facelifta, sada nema mjesta za primjedbe. Ford je u potpunosti preuredio unutrašnjost koja je u novoj verziji izuzetno kompaktna, pregledna i praktična.

Ford je kompanija koja želi da njeni modeli idu u korak s vremenom pa su shodno tome usavršili multimedijalni sistem Sync pomoću kojeg možete upravljati glasom određenim komandama. Tako je pomoću glasa moguće kontrolisati klima uređaj, birati muziku i slično. I pored toga, Ford je ostavio mnoštvo dugmadi i na volanu za ljubitelje mehaničkih komandi. Osim tih sistema koji nemaju krucijalnu ulogu za vozača, jako je bitna činjenica da je novi Focus izuzetno dobro opremljen sigurnosnim sistemima kao što su sistem za kontrolu mrtvog ugla, prepoznavanje saobraćanih znakova, inteligentni regulator brzine, dispozitiv za samostalno parkiranje kao i održavanje budnosti vozača i naravno sistem za detekciju opasnosti koji radi na brzini do 50 km/h.

Osim osvježenog izgleda, Focus je dobio i nove motore. Iako je facelift posljedica zastarijevanja izgleda i potrage za atraktivnijim izgledom, pojava novih motora je isključivo ekološke prirode. Izuzetno stroge Euro 6 norme prisilile su Ford na razvoj novih agregata sa nešto manjom zapreminom. Kao da Focus već nije imao dovoljno široku paletu motora, sa dva nova ta cifra iznosi 14 mogućih opcija. I benzinska i dizelska varijanta imaju po tri agregata, a do cifre od njih 14 dolazimo različitim rasponom snage. Naš testni model bio je opremljen 1.5 TDCI motorom koji razvija 120 KS i nudi sasvim korektne performanse. Od 0 do 100 ubrzava ispod 11 sekundi, a maksimalna brzina iznosi gotovo 200 km/h – nije loše za porodični karavan. Sa ovim agregatom, Focus ima sasvim solidan odziv gasa i dobar obrtni momenat, ali ipak ne možete očekivati sportske performanse od karavana i to dizelaša. Moramo pohvaliti i odličan šestostepeni ručni mjenjač koji je izuzetno precizan. Ono što klijentelu u BiH sigurno više zanima jeste potrošnja. Ponovo smo „bacili pogled“ u tehničku knjižicu koja je predviđala prosječnu potrošnju od 3,8 l, mi smo uspijevali tek na momente da spustimo ispod 4 litra. Ipak, i dalje je Focus veoma ekonomičan auto čak i na putevima kakvi su u BiH, a ni gradska gužva nije imala mnogo uticaja na potrošnju.

Ako želite da imate sjajan omjer udobnosti kao i brz i precizan odziv na upravljaču, onda je Focus automobil za vas. Tokom prve vožnje stekli smo takav dojam, ali obzirom na to da smo vozili na glatkoj i ravnoj podlozi, htjeli smo da se uvjerimo u sposobnosti automobila i na lošijoj cesti. Ubrzo smo promijenili mišljenje jer smo tek tada vidjeli koliko je Focus dobar koliko su ljudi u Fordu radili na novom ovjesu. I na kraju cijena: 45.184 KM a sa akcijom na demo vozilo iznosi 32.000 KM.

Tehnički podaci:

  • Motor: četvorocilindarski turbo dizel
  • Zapremina: 1.499 cm3
  • Snaga: 89 kW/120 KS pri 3.600 o/min
  • Obrtni momenat: 270 Nm pri 1.750 o/min
  • Mjenjač: šestostepeni ručni
  • Pogon: na prednje točkove
  • Dimenzije: 4.560 x 1.823 x 1.505 mm
  • Međuosovinsko rastojanje: 2.648 mm
  • Zapremina prtljažnika: od 490 do 1.525 l
  • Gume: 205/55 R16
  • Masa praznog vozila: 1.368 kg
  • Rezervoar za gorivo: 55 l
  • Ubrzanje 0-100 km/h : 10,8 sekundi
  • Maksimalna brzina : 193 km/h
  • Emisija štetnih izduvnih gasova : 98 g/km
  • Prosječna potrošnja na testu : 5 l

Autor: Redakcija