TEST: Ford Focus ST 2.0 TDCi

18.09.2017 u 16:48

Predstavljen već daleke 2011. godine te redizajniran u 2015. , sada nam dolazi novi Ford Focus ST, koji pored standardnog benzinskog agregata ovaju put nudi nešto sasvim neočekivano Ford Focus ST 2.0 TDC,i koji isporučuje 185 konjskih snaga i 400 Nm

Sa novim dizelskim četverocilindričnim agregatom koji je pretrpio neka poboljšanja ST isporučuje 185 KS, 400 Nm pri 2.750 obr/min. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi svega 8,1 sekundu dok se kazaljka zaustavlja malo ispod 220 km/h.

Već u prvoj vožnji nove generacije Focusa ST, osjećaj za volanom je bio pozitivan, čak šta više i neočekivan. Teške situacije na cesti, gdje tempo je varirao od zavoja do zavoja, novi ST je izlazio kao „pobjednik“ iz svih situacija. Jasno tome su doprinjele nove kočnice, spušteniji ovjes, mnogo elektronike, novim usisnim i izduvnim sisetm kao i ostala poboljšanjima u novoj generaciji ST-a.

Unutrašnjost Forda ST je pretrpila neke promjene ali ono što primjetite otvaranjem vrata jesu sportski profilisana sjedišta, koje potpisuje firma Recaro. Kožni volan sa metalnom pločicom smještenom na dnu, sa crvenim slovima, ST. Hromirane papučice kao i oznaku ST na ručici mjenjača. Pogledom na instrument tablu prva stvar koja vozaču zapne za oko jeste gravirana brzina sata od 280 km/h. A već na drugu daje dojam da su u Fordu željeli jednostavnost i prektičnost te da vozač zaista ima osjećaj da vozi sportski automobil.

Može li se prednji kraj automobila nositi sa svim tim obrtnim momentom koji isporučuje dvolitarski dizelski agregat je učestlo pitanje. Međutim dobili smo odgovor i na tu zagonetku tokom našeg testa. Ono što je sigurno da na suhom, itekako da može, dok već na mokrom putu zapravo ne. Jednostavno, činjenica je da automobil posjeduje dosta snage i pritiskom papučice do „poda“ dolazi do proklizavanja prednjag kraja. Napomenimo da omjer mase vozila i snage motora iznosi 7,5 kg po 1 KS. Ali kod nove genreracije ST-a usavršena je i elektronika tako da uz njenu pomoć čak i papučica gasa pritisnuta do poda će pokrenuti automobil gotovo kao i na suhoj podlozi.

Ovjes novog ST, spušten je za 10 milimetara u odnosu na klasičnu izvedbu Focusa, s karoserijom otpornijom na uvijanja, jedan je od mnogih razloga osjećaja sigurnosti i lakoće upravljanja.

U skladu sa snagom motora je i kočni sistem s velikim diskovima (naprijed čak 320 mm), zbog čega se ST zaustavlja potpuno sa 120 km/h za svega 52 metra. A zvuk ST-a, sa dizelskim agregatom, neće nikoga ostaviti ravnodušnim .

Pohvale zaslužuje i volan promjenjivog odnosa, vrlo direktan i precizan. Za stabilnost se, naravno, brine i elektronika. Uz TVC (Torque Vectoring Control), tu je i podesivi ESP. Dovoljan je pritisak na prekidač da djelomično isključi elektroniku, odnosno da se aktivira samo u ekstremnim situacijama, dok sa dva uzastopna pritiska na prekidač sve prelazi u ruke vozača.

Cijena od 32.869 KM koje treba izdvoiji za osnovni dizelski model (Ford Focus Trend 1.5. TDCi 95 KS), te za testni model potrebno je izdvojiti 53.923 KM.

Autor: Redakcija