TEST: Isuzu D-Max 2.5 4x4 Solar Plus AT

14.12.2016 u 16:24

Druga generacija Isuzuovog pick-up kamioneta, D-Max je stigla i kod nas. To su lijepe vijesti, jer je riječ o svestranom i robusnom automobilu, čija će cijena obradovati mnoge.

Automobil je pogonjen 2,5 litarskim twin-turbo dizelom sa 163 KS i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Uz činjenicu da je automobil na našem testu opremljen petostepenim automatskim mjenjačem, treba spomenuti da je petostepena manuelna jedinica zamenjena šestostepenom.

Prve impresije se tiču vožnje po asfaltu. Za svakodnevnu upotrebu, najbolje je da koristite standardan pogon na zadnje točkove. Kada se suočite sa klizavim površinama koje donose zimske vremenske prilike, na rotacionom biraču na centralnoj konzoli možete odabrati pogon na sve točkove koji će vam donjeti dodatnu sigurnost u vožnji, mada EBD, ESC i TSC sistemi odlično obavljaju svoj posao. Dvostruko viljuškasto prednje ogibljenje donosi sveopšte poboljšanje komfora automobila, kao i bolju upravljivost. Neko će reći da to ugrožava terenske sposobnosti, ali s obzirom na opštu namjenu D-Maxa i izražen klirens, nameće se zaključak da je to ipak dobro riješenje. Robusnosti ne nedostaje, a da bi svaki teret bio pod kontrolom, tu su zadnje lisnate opruge.

Isuzu D-Max je zaista komforan automobil s obzirom na segment kome pripada. To se posebno odnosi na prednja dva sjedišta. Pozadi stvari stoje malo drugačije, naslon zadnje klupe ne prati ergonomski zadatu temu, pa, mada prostora ima dovoljno, malo je teže pronaći udobnu poziciju za leđa. Dodatno, karakteristično poskakivanje neopterećenog zadnjeg dijela jeste prisutno, ali je zaista minimalno. Sjajno ogibljenje D-Maxa pruža prijatnu vožnju na otvorenom, gdje čak i nailazak na udarne rupe, česte na našim putevima, neće poremetiti dremež suvozača. Ono što jeste malo izraženije je prisustvo buke motora u kabinskom prostoru, čisto da vas podsjeti da je D-Max radna mašina.

Kada govorimo o gradskoj vožnji, D-Max je kralj bulevara. Ne voli uske ulice i polukružna okretanja, gdje njegov poprilično velik radijus okreta dolazi do izražaja. Parkiranje Isuzuovog teškaša nije teško, ali pod uslovom da imate dovoljno prostora za manevar, jer ne zaboravite, ovaj automobil je dug 5.295 mm, širok 1.860, a visok 1.795 mm. U nekom mješovitom režimu vožnje, očekujte potrošnju između 8 i 9 l euro dizela na pređenih 100 km, što i nije loše za automobil težak dvije tone. Fabrički navedena vrijednost iznosi 7,4 l.

Doduše, Isuzu D-Max nismo stavili pred ekstremne zadatke, ali ipak, sasvim dovoljne da možemo da procijenimo njegove off-road karakteristike. Ovaj automobil sa 3.095 mm dugim međuosovinskim razmakom svakako nije sinonim za planinsku kozicu, ali on plijeni svojom snagom, čvrstinom ali i izraženim klirensom, bez obzira što je težište novog modela spušteno. Ukoliko ga uporedimo sa prethodnikom, sve obavlja mekše i uglađenije, sa stilom koji će velikoj većini vozača više prijati. U suštini, reduktor ćete biti rijetko u prilici da koristite, ali i on dobro dođe u ekstremnim situacijama, i funkcioniše intuitivnije nego ranije. D-Max se sa oštrim nagibima nosi s lakoćom, bilo bočnim, bilo da se penjete ili silazite. Njime možete bez problema i da gazite vodu duboku do 60 cm. Tovarne i vučne sposobnosti D-Maxa su takođe za respekt. D-Max Double Cab može da ponese u tovarnom prostoru 1.080 kg, i da povuče prikolicu sa samostalnim kočionim sistemom od 3.500 kg, odnosno 750 kg bez kočnice. Sam tovarni prostor u ovoj karoserijskoj varijanti posjeduje zapreminu od 1.000 l.

Ovaj automobil je zaista dominantan kada su u pitanju terenske karakteristike, a probleme riješava na taj način da i manje vični vozači neće imati većih problema prilikom vožnje van asfalta.

Najslađe uvijek dolazi na kraju, a u ovom slučaju to je cijena. Testni model Isuzu D-Max 4x4 Solar Plus AT košta 62.718 KM (bez PDV-a) sa bogatom dodatnom opremom koja uključuje bočne stepenice, krovni nosač, zaštita prednjeg branika, deflektor za vazduh na staklima, poklopac tovarnog prostora sa roll barom i oblogu tovarnog prostora, što u konačnici dodatna oprema košta 6.381 KM + PDV. Startna cijena za najjeftiniji model Sattelite iznosi 44.700 KM + PDV, a najskuplji Qasar 60.300 KM + PDV. Vašno spomena je da Isuzu D-Max se regostruje kao teretno N1 vozilo.

Dakle, zaključak je da je Isuzu D-Max, pick-up kamionet čiji su prototipovi prešli preko 4 miliona kilometara u testiranjima, zaista jedna sigurna i kvalitetna kupovina, za sumu koja je ubjedljivo najniža u ovoj klasi automobila. Kome je potreban ovakav tip automobila, zaista nema puno o čemu da razmišlja.

Autor: Redakcija