Test: ​Jeep Compass 2.0 MJTD 4x4 AT9 Opening Edition

04.01.2018 u 21:41

Jeep je predstavio novu, drugu generaciju modela Compass. Riječ je o kompaktnom SUV-u dugačkom 4.394 mm, koji nudi prepoznatljiv Jeepov stil, ali je elegantniji od "kockastog" Renegadea. Osnovni model ima prednji pogon, a snažnije verzije pogon na sva četiri točka. Jeep je jedan od brendova koji definišu formu terenca, a da li su držali svog pravca i sa novim Compassom, imali smo priliku da vidimo tokom našeg testa.

Upoznali smo novu gamu modela, dakle drugu generaciju, koja je nastala na "razvučenoj" platformi i mehanici koju već koriste Jeep Renegade i Fiat 500X, ali je i dalje stilski stari dobri Jeep. Čak bismo rekli da je ovo Grand Cherokee u malom. Pun pogodak. U Jeepu su očito naučili lekciju s prethodnim Compassom, a i Patriotom koji nije opravdao očekivanja, pa su zaigrali stilom koji je najbolje usavršio Audi - umanjenicom uspješnog modela. Naravno to je samo dizajnerski, jer Grand Cherokee je izvorni klasični terenac, s motorom uzdužno sprijeda i izvornim pogonom straga te masivnim podvozjem na ojačanoj šasiji. Compass je pak SUV koji dijeli temeljnu koncepciju s Renegadeom i 500 X, dakle ima motor ugrađen poprečno i izvorno prednji pogon (osnovne verzije imaju samo njega) te 4x4 u snažnijim. Talijansko-američka alijansa namjerava ponuditi model koji može ciljati na dosadašnje kupce Audija Q3.

Estetski, novi Compass odaje sliku robusnog i mišićavog terenca. Sprijeda, svjetlosna grupa djeluje veoma sićušno u odnosu na svoju građu. U sklopu linije prednjih svjetala postalvljena je i rešetkasta maska hladnjaka koja je izdijeljena na sedam dijelova, obavijenih sjajnim kromom. Samo dno branika je obavijeno mat crnom plastikom koja naglašava da se ovdje radi o rasnom terencu. Bočna strana novog Compassa ne otkriva ništa revolucionarno, već su se držali svog standardnog pravca u dizajnu. Ni nazad se ne dešava ništa spektakularno. Sve je na svom mjestu, usklađeno i uklopljeno u jednu cjelinu. Gledajući novog Compassa, zapitali smo se kako im je pošlo za rukom da jednostavan dizajn učine uistinu dobrim. Novi Compass nema na sebi dodatke karakteristične za nove automobile, ali ipak i dalje mami poglede. Estetski test je položio. I iznutra, Jeep je sjajan. Upotreba tvrde plastike je svedena na minimum, svaki element je izuzetno ugodan na dodir i sam enterijer odiše finom notom luksuza. Osjećate se komforno i sigurno, baš kako bi trebalo da se osjećate u jednom terencu. Položaj za volanom je blago povišen i daje vam dovoljno prostora za sigurno i udobno putovanje. Ako planirate prelaziti veliki broj kilometara u automobilu, a uz to imate i porodicu sa sobom, možete da računate na dovoljno prostora za sve putnike. Takođe, pohvalili bismo Compassovu praktičnost i veliki broj pretinaca koji vam u velikoj mjeri mogu “olakšati život”. U Jeepu su, ipak, morali žrtvovati jedan od segmenata kako bi dobili dovoljno prostora u kabini. Zapremina prtljažnika iznosi “mršavih” 438 litara, što bi moglo da smeta ipak samo najzahtjevnijim korisnicima.

Testni primjerak pokretao je dvolitarski turbo dizel motor koji razvija 103 kW/ 140 KS uz obrtni moment 350 Nm. Na prvi pogled čini se da je to malo za ovakav automobil, međutim, u vožnji shvatite da je sasvim dovoljno i tih 140 KS. Uz masu od 1.619 kg, ovaj agregat je prilično ekonomičan. Ono što bismo rado pohvalili jeste izuzetno tih rad motora koji kao da želi prikriti karakterističan zvuk za dizelaše. Ne treba zaboraviti ni pogon na sva četiri točka koji uz automatski 9-stepeni mjenjač vožnju čini znatno lakšom bez obzira na uslove na cesti. Jeepov ovjes solidno upija neravnine kojih na našim cestama ne nedostaje.

Gledajući novu generaciju Compassa, možemo reći da su uspjeli da znatno osvježe novi model i napreduju u odnosu na prethodnu generaciju. Uz jednostavan, ali privlačan dizajn, te karakteristike istinskog terenca, novi Compass bi lako mogao da parira svojoj konkurenciji. Gledajući na Jeep kao brend koji uz Land Rover služi kao sinonim za terenska vozila, možda je baš Compass pravi izbor u svojoj klasi. Cijena testnog modela iznosi 70.980,00 KM sa PDV.

Tehničke karakteristike:

  • ·Motor: 1.956 ccm, 4 cilindra, dizel
  • ·Snaga: 103 kW/ 140 KS
  • ·Mjenjač: 9-stepeni, automatski
  • ·Dužina: 4.394 mm
  • ·Širina: 1.819 mm
  • ·Visina: 1.647 mm
  • ·Međuosovinski razmak: 2.636 mm
  • ·Masa vozila: 1.619 kg
  • ·Pogon: 4x4
  • ·Rezervoar: 60 l

Autor: Redakcija