TEST: KIA Rio 1.25 CVVT EX City

16.05.2018 u 23:26

Ako posmatramo širu sliku, KIA je brend koji se iz godine u godinu razvija i zauzima bitan udio na globalnom tržištu. Ponuda modela nikada nije bila veća, a KIA sada preotima kupce svim brendovima u svim segmentima. Vrhunac svojih mogućnosti KIA je prikazala sa modelom Stinger koji predstavlja vrh ponude. Naravno, shodno tome ide i cijena automobila. Za one koji ipak nisu spremni da izdvoje toliku svotu novca, nisu ljubitelji velikih limuzina ili im jednostavno nije potreban takav auto, KIA je napravila model Rio. Ovaj popularni mališan je stekao brojne simpatije u prethodne tri generacije, a sada je red na četvrtoj da nastavi njegovati reputaciju koju je model stekao do sada.

Eksterijer

Peter Schreyer, čovjek koji je dizajnirao ovaj automobil, sigurno je jedan od najzaslužnijih ljudi za KIA-in procvat. Sada su njihovi modeli veoma atraktivni i izuzetno poželjni. Uz neosporan kvalitet koji podkrepljuje garancija od 7 godina, KIA je sigurno dobar izbor prilikom kupovine novog automobila. KIA Rio ima žestoku konkurenciju, ali istovremeno on predstavlja ozbiljnog izazivača liderima segmenta – Ford Fiesti i VW Polu. Što se tiče dizajnerskih rješenja, ne bismo se mogli odlučiti koji je najljepši. Sva tri gradska mališana izgledaju veoma „svježe“ i atraktivno pa s tog aspekta ostajemo neutralni, iako je Rio veoma dopadljiv i odaje sliku „old school“ malog hečbeka, Rio ima mnogo toga dobrog da vam ponudi. Prednji kraj djeluje dovoljno ljuto i agresivno da pokaže svoj karakter koji ipak ostaje skriven iza drugih detalja. No o tome ćemo kasnije. Rio izgledom podsjeća na Hyundai i20, ali upakovan u dizajnerski potpis Schreyera. Prednja svjetlosna grupa je povezana uskom maskom hladnjaka. Zadnja svjetlosna grupa ima karakteristične LED farove koji su prilično visoko postavljeni . Za ukupni dojam, Rio je zaslužio veoma visoke ocjene jer je ipak zadržao svoj karakter i ono po čemu je do sada bio prepoznatljiv.

Enterijer

Već na prvu smo mogli primjetiti da u kabini nema ugodnih i mekanih materijala koje viđamo u nekim drugim modelima. Većinom dominira tvrda plastika koja je ipak lijepo obrađena i ne stvara iritirajuće zvukove. Dizajn enterijera nije revolucionaran, ne predstavlja nešto neviđeno, ali je veoma praktičan i primamljiv posebno za mlađu klijentelu. Naravno, neizostavan dio svakog modernog automobila je veliki ekran infotainment sistema. Ekran osjetljiv na dodir je postao jedan od omiljenih asistenata vozača, a KIA Rio vam nudi i taj dodatak. Kako je Rio „prijateljski“ nastrojen prema vozaču, testni primjerak je opremljen i kamerom za vožnju unazad pa se slika očekivano prikazuje na ekranu kojeg smo već spomenuli. Sjedišta su udobna, za ovaj segment odlična. Za svaku pohvalu je prostranost ovog mališana, a posebno bi istakli prostor za putnike na zadnjim sjedištima. Sve u svemu, sjajan mali auto i za duža putovanja.

Motor i vozne karakteristike

Ne znamo sa čim da krenemo prvo. Da li da istaknemo odmah prvu i jedinu manu koju smo našli na testnom primjerku ili da pohvalimo sve ono dobro što ovaj auto odlikuje? Mana je potpuno zanemariva, ali je valja istaći zbog kupaca koji bi možda mogli očekivati nešto drugačije. Konkretno, radi se o performansama motora kojem jednostavno nedostaje daha. U gradskoj vožnji je to gotovo i neprimjetno, međutim, kada krenete na duži put to dolazi do izražaja. Što se svega ostalog tiče, možemo reći samo riječi hvale. Od ležanja na cesti, upravljivosti, agilnosti, responzivnosti upravljača – sve je i više nego dobro. Ostaje žal što ovaj automobil nema više snage koju bi ovaj ovjes s lakoćom ispratio, a Rio bi svom vozaču izmamio bezbroj osmijeha na lice sa svakim dodirom papučice gasa.

Karakteristike testnog vozila:

  • ·Motor: 1.248 ccm, benzin
  • ·Snaga: 62 kW/84 KS
  • ·Mjenjač: 5-stepeni, ručni
  • ·Dužina: 4.065 mm
  • ·Širina: 1.725 mm
  • ·Visina: 1.450 mm
  • ·Međuosovinski razmak: 2.580 mm
  • ·Pogon: prednji
  • ·Zapremina rezervoara: 45 l
  • ·Zapremina prtljažnika: 325 l
  • ·Potrošnja: 4,8 l

Cijena testnog modela: 27.800 KM

Autor: Redakcija