Test: KIA Sportage 1.6 CRDi 7DCT EX Fresh

04.04.2019 u 10:29

Imali smo priliku da testiramo novu KIA Sportage koja žestokim tempom "grabi" ka vrhu

KIA je već duže vrijeme dobro poznata i viđena na našim drumovima, ali sada je još udobnija, tiša i dinamičnija. U odnosu na prethodne generacije, KIA sada djeluje ozbiljnije i trajnije. Posebno moramo da istaknemo njenu unutrašnjost koja nema napadnih detalja i sve je veoma lijepo uklopljeno i kvalitetno - svaki detalj je urađen sa ukusom. Sjedišta su komforna i udobna, pa ne čudi da se sve veći broj Njemaca "sa par sijedih u kosi" odlučuje baš za ovaj auto. U njoj ćete se osjećati prijatno i smireno, te je samim tim i idealna za duža putovanja. Takođe, ono zbog čega ćete se osećati opušteno jeste odlično urađena zvučna izolacija koja je odvaja od konkurencije. Zbog smanjene buke unutar automobila sve je veći broj porodica koje se odlučuju za kupovinu KIA-e Sportage.

U KIA-i su bili svjesni da ne treba praviti velike zahvate što se dizajna spoljašnjosti tiče, pa su izbjegli agresivne i sportske linije. Sportage je u startu trendovski dizajniran, pa zato ima spojena stop svetla, što je danas postao hit bez kog ni jedan noviji automobil ne može. Nova KIA Sportage, koju smo mi vozili, ima modernije detalje i lajsne na odbojnicima i nešto izražajnije imitacije difuzona uz novi dizajn felgi. Takođe, ono što karakteriše nove KIE jesu i nove boje karoserije koje su bile sasvim dovoljne da se Sportage i vizuelno osvježi.

Testni automobil, pod haubom ima 1.6-litarski dizel agregat, snage 100 kW. Proizvođači ovog modela ističu da je to njihov najčistiji dizelaš ikada proizveden. Maksimalna snaga ovog agregata iznosi zadivljućih 136 KS uz obrtni moment od 320 Nm. Voljeli bismo da je maksimalni obrtni moment dostupan u nešto širem radnom području od 250 obr/ min, ali u praksi motor je vrlo elastičan i obezbjeđuje odlično međuubrzanje. Zaključak je da kombinacija ovog motora i mjenjača nudi veoma ugodnu i dinamičnu vožnju uz dovoljno snage. Ono što je važno da napomenemo jeste i sedmostepeni automatski mjenjač koji, u testnom automobilu, snagu prenosi na prednje točkove.

KIA Sportage se može pohvaliti i ubrzanjem. Od 0 do 100 km/h iznosi nešto više od 11 sekundi, dok je maksimalna brzina 180 km/h. Ono što je nas zadivilo jeste gradska potrošnja goriva, od 6,7 l. Tačnije, deklarisana fabrička potrošnja goriva u gradu je 5,1 l na 100 km, dok je na otvorenom drumu fantastičnih 4,6 l na 100 km. Prosječna potrošnja ovog vozila je idealnih 4,8 l na 100 km, a emisija izduvnih gasova je svega 126 g/km (EURO 6D).

Cijena osnovnog modela KIA Sportage 1.6 GDi LX Active iznosi 37.990 KM, dok testni automobil možete kupiti po akcijskoj cijeni od 50.990 KM.

Autor: Redakcija