TEST: Lada Granta Liftback 21917 1,6 16v

02.12.2016 u 09:47

Ovako izgleda ruski recept za jeftin i praktičan sopstveni prevoz. Lada Granta je odgovor Avtovaza na Daciu Logan, koja predstavlja jednu od najjeftinijih limuzina u Evropi. Cijena ovog automobila na našem tržištu kreće od 18.245 KM, a mi smo tokom nekoliko dana provedenih za volanom Grante provjerili šta kupac dobija za taj novac.

Kompaktna limuzina sa petero vrata duga 4.246 mm, izgleda dosta dobro s obzirom na nisku cijenu. Mada se po određenim detaljima kao što su ručke na vratima vidi da se vodilo računa o uštedi, zaobljene površine i svjetlosne grupe doprinose modernijoj pojavi, a sve je začinjeno metaliziranim logotipom na maski. I mada ovaj auto nije magnet za oko, on ima karaktera. Unutrašnjost je, po očekivanju, prije svega podređena praktičnim namjenama i funkcionalnosti, dok je luksuz u drugom planu. Mjere štednje su prisutne na svakom koraku. Čitava komandna tabla i tapaciri vrata su od dobro obrađene tvrde plastike, koja je dobro uklopljena, pa tokom testa nije bilo kakve škripe ili pucketanja.

Štaviše, uz neke elemente, enterijer izgleda vrlo pristojno za ovaj cjenovni razred. Instrument tabla se sastoji od analognih mjerača i digitalnog displeja koji prikazuje informacije putnog računara, dok prednja i zadnja prozorska stakla možete da otvarate pritiskom na dugme. Ispred ručice mjenjača nalazimo par držača za čaše, a i kaseta ispred suvozača je dosta velika. Osnovni cilj proizvođača pri izradi Grante je bio da obezbijedi komforan smještaj za četiri putnika, a u tome je i uspio. U ovoj Ladi će i naprijed i pozadi osobe prosječnog rasta da nađu dovoljno prostora i za glavu i za koljena. Ulazak je olakšan jer se vrata otvaraju do ugla od skoro 90 stepeni.

Jedan od najjačih aduta nove Grante je prtljažnik. Možete ga otvoriti pritiskom dugmeta u kabini ili na samim vratima prtljažnika. Zapremina mu je 440/760 litara, što je na nivou automobila iz više kategorije. Pored toga, ova verzija ima mogućnost ubacivanja dužih predmeta kada se naslon zadnje klupe obori. Za pohvalu su i prilično pravilan oblik gepeka i rezervni točak punih dimenzija.

Kad je riječ o dinamičkim sposobnostima Lade Grante Liftback, nemojte da očekujete čuda, ali je nemojte ni potcjenjivati. Podvozje je dosta robusno, a vozilo dosta udaljeno od tla, što je vrlo praktično za naše uslove. Automobil se u vožnji ponaša solidno, a u kabini se čuje pomalo zujanja mehaničkih sklopova.

Oslanjanje je podređeno udobnosti, pa Granta ne hvata krivine u sportskom maniru, ali ipak pouzdano drži putanju ako ne pretjerujete. Inače, u cijenu testnog modela od 21.275 KM uključen je i klima uređaj, ABS i sistem pomoći pri kočenju, grijanje prednjih sjedništa, grijanje vjetrobranskog stakla, električni podizači stakala na svim vratima, kao i vazdušni jastuci za vozača i suvozača.

Živahni benzinski motor zapremine 1,6 litara sa šesnaest ventila od 106 konjskih snaga se sasvim solidno nosi sa težinom vozilom. Radi se o agregatu sa elektronski kontrolisanim ubrizgavanjem. Ubrzanje do 100 km/h može da se postigne za 12,2 sekunde, a i međuubrzanja su vrlo solidna.

Petostepeni manuelni mjenjač se dobro slaže sa potencijalom motora, pa na otvorenoj cesti pri brzini od 80 km/h, motor radi na samo 2.000 obrtaja, što donosi i neočekivano nisku potrošnju. Naime, u ovakvom režimu rada Granta troši manje od pet litara, a realna vangradska potrošnja se kreće oko šest litara, dok u gradu ide i do 8 litara. U kombinovanom ciklusu očekujte podatak vrlo blizak onom u brošuri, koji iznosi 6,7 l/100 km.

Autor: Redakcija