TEST: Lada Vesta Sedan 1.6 16V i Lada Vesta SW Cross 1.6 16V

03.07.2018 u 19:40

Glavni ruski autobrend je svakako Lada. Svoju popularnost je stekao zahvaljujući legendarnom terencu, modelu Niva. Kada su u pitanju limuzine, starije generacije pamte Ladu Rivu koja je sinonim za čvrstoću, rame uz rame sa modelima iz serije 200 koju je proizvodio Volvo. U novije vrijeme, stigle su Priora i Granta, a na našem testu se našla nasljednica Priore.

Lada Priora je svoj debi doživjela 2007. godine, a od tada je prošlo 11 godina i model je izgledao prilično nespremno da odgovori zahtjevima tržišta. Osvježenje je stiglo u vidu Lade Veste. Vjerovatno i najljepšeg modela u historiji kompanije. Lada Vesta je stigla u pravi čas, a za promociju ovog modela odbarali su najveće svjetsko touring takmičenje-WTCC. Tu su Gabriele Tarquini i Nick Catsburg pobjeđivali za fabrički tim Lade, a 2017. je i Yann Ehrlacher u privatnoj Vesti odnio pobjedu.

Eksterijer

Krenućemo od „obične“ Veste. Lada Vesta spada u segment kompaktnih automobila. To znači da ona pripada „Golf“ klasi. Odmah možemo reći da za malo novca, dobijate odličan automobil. Masivna maska hladnjaka Vesti daje agresivniji „look“ što bi moglo privući i mlađe kupce. Hromirani C okvir svjetala za maglu prati liniju maske pa možemo reći da su u Ladi bili originalni kada je u pitanju dizajn ovog modela. Od blatobrana pa sve do prednjih vrata prostire se blago ulegnuće u obliku slova C. Estetski ugodno, ali ne mislimo da ima drugu upotrebnu svrhu jer ne djeluje kao aerodinamički dodatak. Identično ulegnuće se nalazi i na zadnjem kraju i sve to djeluje veoma lijepo uklopljeno u kompletan automobil. Zadnji kraj je kompaktno dizajniran koji se uklapa u cjelokupan dizajn. Sve ovo što smo naveli za Vestu Sedan, vrijedi i za Vestu SW Cross. S tim da je Vesta SW Cross znatno „mišićavija“ i spremnija za avanturu. Po uzoru na Škodine Scout modele, Lada sa Vestom uvodi oznaku Cross koja podrazumijeva da je automobil viši u odnosu na standardnu verziju i neizosatavne mat crne plastične dijelove.

Kada govorimo o eksterijeru, vrijedi spomenuti i dimenzije ovog automobila. Lada Vesta Sedan je duga 4.410, široka 1.764 i visoka 1.497 mm uz međosovinski razmak od 2.635 mm. Vesta SW Cross je nešto veća, pa tako njena dužina iznosi 4.424, širina 1.785 i visina 1.537 mm, dok je međuosovinski razmak ostao isti.

Enterijer

Vesta u svakom smislu znači korak naprijed. Kako spolja, tako i unutra. Znatno moderniji enterijer u odnosu na pretodne modele Lade je znak da i u Ladi počinju obraćati pažnju i na najsitnije detalje kada je estetika u pitanju. Najprijatnije iznenađenje su izuzetno udobna sjedišta kojih se ne bi postidili ni francuski proizvođači. U unutrašnjosti ove dvije Veste su skoro identične. Jedina razlika je dvobojni enterijer u kombinacji crne i narandžaste koja naglašava da se radi o Cross modelu. Zanimljivo je da oba modela imaju identičnu zapreminu prtljažnika – 480 litara, s tim da Vesta SW Cross sa preklopljenim zadnjim sjedištima nudi prostor od 825 litara. Infotainment je stigao i u Ladu pa se mnoge funkcije kontrolišu preko ekrana osjetljivog na dodir.

Motor i vozne karakteristike

Oba modela imala su identičan motor. Radi se o 1.6 litarskom benzinskom agregatu koji razvija 106 KS. Za ovaj model i više nego dovoljno. Uparen je sa petostepenim ručnim mjenjačem, a snagu prenosi na prednje točkove na oba modela što je malo neobično za verziju Cross. Volan je direktan i precizan, motor sasvim solidno reaguje na pritisak papučice gasa, iako se ne radi naročito performantnom agregatu. Gledajući kompletan „paket“ koji nam Lada nudi sa novom Vestom, iz Rusije nam stiže odličan kompakt koji može biti vaš za nešto manje od 20.000 KM u Sedan varijanti, ili imate 5.000 KM više pa možete sebi priuštiti Cross izvedbu. Naravno, to su cijene koje se odnose na osnovne modele. Ipak, koji god izaberete, nećete pogriješiti.

Karakteristike testnog vozila:

Lada Vesta Sedan

  • ·Motor: 1.596 ccm, dizel
  • ·Snaga: 78 kW/106 KS
  • ·Mjenjač: 5-stepeni, ručni
  • ·Dužina: 4.410 mm
  • ·Širina: 1.764 mm
  • ·Visina: 1.497 mm
  • ·Međuosovinski razmak: 2.635 mm
  • ·Pogon: prednji
  • ·Zapremina rezervoara: 55 l
  • ·Zapremina prtljažnika: 480 l
  • ·Potrošnja: 6,6 l

Cijena osnovnog modela: 19.990 KM

Lada Vesta SW Cross

  • ·Motor: 1.596 ccm, dizel
  • ·Snaga: 78 kW/106 KS
  • ·Mjenjač: 5-stepeni, ručni
  • ·Dužina: 4.424 mm
  • ·Širina: 1.785 mm
  • ·Visina: 1.537 mm
  • ·Međuosovinski razmak: 2.635 mm
  • ·Pogon: prednji
  • ·Zapremina rezervoara: 55 l
  • ·Zapremina prtljažnika: 480/825 l
  • ·Potrošnja: 6,6 l

Cijena osnovnog modela: 25.500 KM

Autor: Redakcija