TEST: Mercedes-Benz C 180 Coupe

28.05.2016 u 17:46

Coupe je treća i najatraktivnija izvedenica Mercedes-Benza C-klase četvrte generacije. Osnovni je limuzinski model stigao na proljeće, a karavan na jesen 2014 godine.

Ovo je (tek) treći Coupe, jer se prva C-klasa proizvodila kao limuzina i karavan. U usporedbi s prethodnim, novi je Coupe produžen 95 mm i proširen 40 mm, a u svrhu rješavanja skučenosti nazad, međuosovinski razmak povećan je za 80 mm. Coupe nije tek puka izvedenica bazne C-klase uspješan dizajn pruža samosvojan sportski imidž koji na cesti mami poglede.

Po poznatoj su formuli sportski dorađeni karoserija i ovjes, podnica snižena 15 mm, a mehanika je, uglavnom, zadržana. Benzinska ponuda počinje sa 156 KS, kako je motoriziran testni model. Pod haubom je ipak respektabilna snaga od 156 KS pri 5.300/min, što je Mercedesov specijalitet, čak i za auto koji izgleda poput jurilice. No, više od snage znači najveći obrtni moment od 250 Nm, koji se oslobađa pri 1.200/min i zadržava do 1.400/min. Kad se tome pridoda 7-stpenski automatski mjenjač, s mogućnošću šaltanja polugicama uz volan, rezultat je za svaku pohvalu.

C-klasa Coupe je podjednako sportski i gospodski automobil. I, možda za ovakav auto ne najvažnije, ali svakako važno, deklarirana je potrošnja svega 6,1 litru na 100 km. To znači da u normalnim okolnostima, vožnjom u području dozvoljenih performansi, prosječna je potrošnja pet do šest litara. Koliko je to važno u automobilu koji s doplatama stoji 87.892 KM? Nije bitno, a svakako nije ni nevažno. Usto osigurava pristojnu autonomiju i s razmjerno malim spremnikom.

Vozač sjedi 20 mm niže nego u osnovnom, limuzinskom modelu C-klase, u prepoznatljivom Mercedesovom kokpitu, koji pruža užitak upravljanja. „Šaltati“ se može i polugicama uz volan.

Premda to objektivno nije potrebno, jer je dinamika vožnje izvrsno riješena već softverski, a biranjem sportskog programa vožnje dobiva se i potrebna oštrina. Ispeglana silueta osigurava koeficijent otpora zraka od 0,26, ali limuzina ima 0,24! Da ne bi bilo zabune, kod coupea je teže postići nizak koeficijent otpora zraka nego u limuzini, ali coupe ima osjetno manju čeonu površinu, pa i uz nešto veći koeficijent otpora zraka stvara manji otpor. Jednostavno. No, vratimo se na ovaj model, koji nudi sve što smo upoznali u osnovnoj C-klasi, a uz sportska sjedala i sniženi položaj sjedenja sve je ugodnije i atraktivnije.

Sniženi ovjes sa 18-colnim felgama i gumama 245/40 osigurava sportsku stabilnost začinjenu zadnjim pogonom, a ipak nije pretvrd. Koliko je Coupe dobio na atraktivnosti, toliko je izgubio na praktičnosti i za sjedanje nazad treba malo gimnastike. I nazad se ne može očekivati limuzinski komfor. Ali, za svakodnevno korištenje mjesta ima dovoljno, čak i na profiliranim zadnjim sjedalima, a velika vrata stvaraju probleme na uskim parkiralištima. Motor je dobro prigušen, a prtljažnik prima solidnih 400 litara. Završna je izrada, naravno, prvoklasna i sve je, dakle, uvjerljivo.

Mercedes-Benz C Coupe ima vrline klasične koncepcije s motorom uzdužno sprijeda i zadnjim pogonom, ali zato pruža, za takvu koncepciju prepoznatljivu dinamičnost i okretnost. Sve je dovedeno do savršenstva, pogotovo jer je već izvrsno ležanje osnovne C-klase poboljšano naglašeno sportskim podvozjem, s kojim se nije uputno popeti ni na najmanji ivičnjak. Pomislili smo, bit će neudobno, ali nakon što smo elektrikom namjestili profilirana kožna sjedala i prešli prvi kilometar, iznenadili smo se kako se sportska stabilnost kombinira s korektnom udobnošću.

Premda su performanse sasvim zadovoljavajuće i za zahtjevne, što podjednako pokazuju više nego dobro ubrzanje, spontana reakcija na gas u svim područjima, dakle iako se može itekako voziti u visokom ritmu, stiče se dojam da je motor za broj manji od onoga što slika pokazuje. I što mnogi očekuju od ovakvog auta. Odnosno, podvozje je brže od motora. Ali, s druge strane ovo je gospodski šminkerski auto. Oduševljava što uvjerljivo vuče već na niskim obrtajima, kroz zavoje ide kao po šinama, i nema se potrebe dokazivati na cesti. A bez doplata, i s ručnim mjenjačem, stoji, za Mercedes-Benz korektnih 63.201 KM.

Autor: Redakcija