TEST: Mercedes-Benz E 220d AMG Line

14.11.2016 u 20:04

S izgledom i materijalima preuzetima iz luksuzne S-klase i sjajnim novim 2,0-litrenim turbodizelašem sa 194 KS, nova E-klasa nije samo najudobnija, nego i uvjerljivo najbolja poslovna limuzina

Stvarno izgleda dojmljivo. Čak i parkiran novi E 220 d privlači poglede. Ne slučajno, jer deseta generacija njemačke limuzine u svakom detalju podsjeća na luksuznu S-klasu, koja je u proljeće 2013. označila početak novog dizajnerskog vala u Mercedesu. Ista ovalna svjetla, hromirana maska hladnjaka i dug poklopac motora sprijeda, ista visoka linija vrata s boka, gotovo ista trodjelna diodna svjetla i blještava letvica na prtljažniku straga. Samo zdepastija, budući je od 5,12 metara duge S-klase kraća punih 20 centimetara.

A unutrašnjost. Dvodjelnu virtualnu instrumentnu ploču (lijevo instrumenti, desno navigacija), šest okruglih otvora za ventilaciju na traci od brušenog aluminija i okretni prekidač s podlogom za miša predstavljen još prije tri godine u luksuznoj S-klasi. Rjetki su danas proizvođači čiji se modeli međuosobno razlikuju. Nažalost. Ima to, međutim, i svojih prednosti. Materijali i izrada u novom E 220 d tako su isti kao i u osjetno skupljoj S-klasi, što i ne čudi budući da silazi s istih proizvodnih traka u Sindelfingenu, dvadesetak kilometara udaljenom od centra Stuttgarta. Podjednako raduje i ponuda prostora na zadnjim sjedalima 4,92 metra dugog E 220 d. Premda na prvi pogled ne izgleda ništa prostranije od prethodnika, nazad je sad lijepih 6 centimetara više prostora za koljena i 4 za ramena. Samo za glavu nedostaje još pokoji centimetar. Odricanja pritom ne traži ni prtljažnik s osnovnih 540 litara.

Pritiskom na okrugli prekidač pokreće se novi 2,0-litreni turbodizelaš sa 194 KS, uveden upravo s novim E 220 d. I u prvom trenutaku ostajete zbinjeni. Brundanje dizelaša u unutrašnjosti jedva da se i čuje. Sad je jasno da je novi četverocilindraš bliski rođak grubog i glasnog 2,2-litrenog turbodizelaša iz E 220 CDI/Blueteca. I da njemački proizvođač nije štedio na materijalu za zvučnu izolaciju. Aluminijski četverocilindraš s direktnim ubrizgavanjem i turbinom promjenjive geometrije nježno klizi i jedva se čuje. Tek što je prošlo 7,6 sekundi, a kazaljka virtualnog brzinomjera već prelazi preko brojke 100 km/h, a riječ je o zasad osnovnom 2,0-litrenom turbodizelašu u limuzini teškoj pozamašnih 1,8 tona. Ne čuje se ni brujanje motora ni huk vjetra oko karoserije, tek zvuk kotrljanja niskoprofilnih guma. Savršeno pogođeni automatski mjenjač turbodizelaša stalno drži u najpovoljnijem području – između 1600 i 2800 obrtaja, gdje razvija najvećih 400 Nm.

Ne iznenađuje stoga ni potrošnja. Putno računalo pokazalo je skromne 6,3 litre, što znači da je doseg oko sjajnih 1100 kilometara. Kad se zbroji potrošnja u gradu, gdje rijetko prelazi 7,5 litara, i potrošnja na otvorenoj cesti (5,8 l/100 km) ispada da E 220 d u prosjeku troši tek 6,3 litre.

Šteta što podjednako uvjerljiv nije i u zavojima, pogotovo oštrijim. Premda je sprijeda i straga sada aluminijski ovjes, a i upravljač je nijansu direktniji nego prije, E 220 d blago podupravlja i sa, doduše jedva primjetnom, zadrškom reagira na pokrete upravljača, kojem uz to nedostaje i preciznosti. Premda nije izraženo kao kod starog W212, to je još uvijek najslabija tačka novog E 220 d. Osmijeh na lice vraća serijski zračni ovjes, koji besprijekorno upija neravnine.

Novi E 220 d sjajan je poslovni automobil, gotovo u svemu korak ispred vremešnih suparnika – Audija A6 i BMW 520d (nasljednici stižu već 2017.), a premda je riječ o pozamašnim iznosima za naše prilike, raduje da nije i puno skuplji. Ovaj lijepo opremljeni model, sa svime što ide u paket opreme rezerviran za nove modele na tržištu košta 140.321 KM, kod cijena osnovnog modela E 220d iznosi 86.499 KM.

Autor: Redakcija