TEST: Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

02.04.2018 u 23:52

„The best or nothing“, u prevodu najbolje ili ništa, za one koji ne znaju engleski jezik. Iz Mercedes-Benza su nas uvijek navikli na ono prvo-samo najbolje. Starije generacije i dalje se zaklinju u legendarne modele poput W123, kultne „190-ke“, mlađi pak maštaju o nekim novijim modelima, posebice o onim sa AMG oznakom. Vremena se mijenjaju, a s vremenom i autoindustrija. Globalni trend jesu SUV modeli svih veličina. Taj trend prati i Mercedes-Benz. Kada spominjete ime te kompanije, iz poštovanja trebate ustati. Ne mislimo ovo zato što ih favorizujemo, već zato što su zasigurno jedan od najznačajnijih proizvođača automobila u historiji. U našu redakciju je stigao redizajnirani GLA. Najmanji SUV iz Mercedesove ponude se samo doima malen, a karakterno i dalje je to snažni i robusni Mercedes-Benz.

Eksterijer

Obzirom na to da se radi o facelift verziji prve generacije modela GLA, reći ćemo kako se nisu desile velike promjene. GLA je veoma mlad model i nije imao vremena da „ostari“ pa su tako zategnute tek sitne bore. Maska hladnjaka je dobila nešto drugačiji dizajn kao i prednja svjetlosna grupa. Dizajn prednjeg branika je blago promijenjen kako bi se jače istakle linije samog modela. Naravno, Mercedesov dizajner nas podsjeća kako je ovo čistokrvni terenac karakterističnom metalnom zaštitom ispod motora čiji se kromirani završetak prositre do ruba prednjeg branika. Pragovi su takođe dobili ojačanja-kromirane lajsne koje imaju i ukrasnu ulogu i sveukupno čine jednu oku ugodnu kompoziciju. Ista formula i nazad-kromirani detalji koji se prostiru pri dnu branika. Uz kromirane završetke izduvnih cijevi, GLA pored avanturističkog duha pokazuje i sportski. Kako bismo uprostili ovaj rezime vanjskog izgleda GLA, možemo slobodno reći da je ovo praktično A-klasa, samo u mnogo praktičnijem i snažnijem pakovanju. Kako je GLA nastao na istoj platformi kao i A-klasa, možemo zaključiti da se radi o približno istim modelima kada su gabariti u pitanju. Tako je GLA dug 4.417 mm, širok 1.804 mm i visok 1.494 mm. U poređenju sa A-klasom, duži je 125 mm, širi 24 mm i viši 61 mm.

Enterijer

S vozačke strane, automobil je skoro pa savršen. Pregledan i udoban, GLA posjeduje ergonomska sjedišta sa potporom za noge, a crna boja enterijera vam čini uslugu, pa se mnogo lakše fokusirati na dešavanja ispred vas. Sve pohvale idu i za kvalitet završne obrade koji je i u GLA na vrhunskom nivou. Sjedišta su presvučena mikrofiberom, a ojačana su i sa Artico kožom. Trokraki sportski volan je samo jedan od detalja koji vas „vuče“ da vozite žustrije GLA kako bi vam pokazao svoj puni potencijal. Presvučen crnom perforiranom kožom, savršeno leži u rukama i što je veoma bitno, vaši dlanovi se neće znojiti i ne postoji opasnost da vam volan isklizne iz ruku. Putnici naprijed će imati dovoljno prostora, ali zadnji kraj je blago skučen upravo zbog veličine samog automobila. Ipak, za one koji žele više prostora, tu su GLC, GLE i drugi Mercedesovi terenci. Za svakodnevne potrebe, GLA nudi sasvim dovoljno prostora. Prtljažnik od 481 litra je i više nego dovoljan za uobičajene zahtjeve. Ukoliko namjeravate da prevozite velike količine tereta, onda je bolje da sačekate X-klasu koja nudi tovarni prostor od 1,1 tone nosivosti.

Motor i vozne karakteristike

Svi smo barem jednom u životu čuli priču o Mercedesovim motorima koji pređu milion kilometara. I nastave raditi. To nisu bajke, već istinite priče nastale na ličnim iskustvima velikog broja zadovoljnih kupaca. Testni model nosi oznaku 200d. Pod haubom je 2.2 litarski turbo dizel motor koji razvija 136 KS. Vjerovatno se pitate zašto tako malo snage iz poprilično velike zapremine. Niste sami, i mi smo postavili sebi isto pitanje. Onda se „upalila lampica“. Kao i svaki Mercedesov motor, i ovaj je napravljen da traje. I sakupi onih milion kilometara. Čak šta više, 136 KS je sasvim dovoljno da ovaj automobil izvrši svako preticanje bez problema i razigrano ide iz krivine u krivinu, veselo „pjevušeći“ ispod haube. O tome da je motor veoma tih je suvišno pričati. Zvučna izolacija ovog automobila je vrhunska pa smo sigurni da bi i uz veliku buku s vana, čak i beba uspjela da zaspi u ovom automobilu. Po gradu, ovaj automobil troši između 7 i 7,5 litara, a čim rasteretite motor i pobjegnete od gradske gužve i iritantnih semafora, potrošnja se drastično smanji na 4,7 litara.

Nakon testa, možemo zaključiti da je GLA estetski ostao gotovo nepromijenjen. Iz Mercedesa sada nude više opreme za GLA, a koncept automobila je i dalje isti. GLA je mali terenac koji se u gradu ponaša poput A-klase, a van urbanih sredina, ugledao se na model koji je nezamjenjiv i od kojeg su krenuli svi ostali Mercedesovi terenci. Kada bi imao emocije, G-wagen bi bio ponosan na svog unuka.

Karakteristike testnog vozila:

  • Motor: 2.143 ccm, dizel
  • Snaga: 100 kW/136 KS
  • Mjenjač: 7-stepeni, automatski DCT
  • Dužina: 4.417 mm
  • Širina: 1.804 mm
  • Visina: 1.494 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.699 mm
  • Pogon: 4x4, 4Matic
  • Zapremina rezervoara: 50 l
  • Zapremina prtljažnika: 481 l
  • Potrošnja: 7,5 l (grad), 4,7 (otvoreno)

Cijena osnovnog modela: 63.398,00 KM

Cijena testnog modela: 78.975,00 KM


Autor: Redakcija