TEST: Opel Astra Dynamic B 1.4 XFT

04.05.2016 u 14:14

Malo je onih koji se danas sijećaju modela Kadett I iz 1936. godine, a još je manje onih koji ga povezuju sa današnjim predstavnikom Opela u tržišnom C segmentu. U suštini, taj Kadett, ali i verzije A iz ’62. i B iz 1965. godine, pa potom kompaktni automobil, od 1991. godine sa novim imenom Astra (u četiri generacije – F, G, H i J), preci su najnovije generacije popularnog Opelovog modela! Veoma usjpešni preci, jer ih je ukupno prodato više od 24 miliona!

Dakle, ovo je za Opel veoma važan model, jer je namjenjen najznačajnijem tržišnom segmentu u Evropi. Čak 23 % kupaca sa Starog kontinenta odlučuje se za modele iz tzv. kompakt klase ili C tržišnog segmenta, a upravo u toj klasi, njemački proizvođač je samo prošle godine prodao 230.000 primjeraka, sada već “starih” Astri.

Nova Astra, jedanaeste generacije (ako računamo i Kadett!) lakša je za približno 200 kg od prethodne. Samo je šasija izgubila 50, karoserija 77, elektronika 11, sjedišta 10, motori i transmisije nove generacije po 10, izduvni sistem 4,5 kilograma, itd. Ta ušteda na masi nije ostvarena zahvaljujući nešto manjim dimenzijama, jer je nova generacija za 49 mm kraća, 5 mm uža i 25 mm niža, već ponajviše primjenom novih tehnologija i materijala, dovitljivih inženjerskih rešenja i sl. Pri tome, u enterijeru, čiji je izgled značajno unapređen, i bez obzira na međuosovinsko rastojanje, manje za 20 mm, sada ima i više prostora. Vozač i suvozač raspolažu za 22 mm više mjesta iznad glava, dok putnici pozadi imaju dodatnih 35 mm za noge.

Ova “dijeta” dovela je i do toga da je nova Astra sada vitkija, što se odrazilo na koeficijent otpora vazduha koji iznosi 0,28. Sve to je ukupno dovelo do boljeg vizuelnog utiska, tako da automobil spolja izgleda mnogo dinamičnije i agresivnije. Linije su “oštrije”, a nove LED svetjlosne grupe i uopšte kompletna pojava znatno upadljivija.

Međutim, mnogo veća promjena je u samom enterijeru koji je potpuno “preuređen” u odnosu na prethodnu generaciju. Oblici i forme su dobro uklopljeni sa kvalitetnim materijalima, te je prisustvo one tvrde plastike svedeno na minimum. Prekidači i komande su, takođe, svedene na minumum, tačnije sve je mnogo funkcionalnije, pa i preglednije.

Posebno upčatljiv utisak ostavlja nova armaturna tabla, sa preglednim instrumentima, kao i centralna konzola sa velikim ekranom od 8 inča, osijetljivim na dodir. Kompletan utisak funcionalnosti samo malo narušavaju komande smještene na multifunkcionalnom upravljaču, na koje je potrebno priviknuti se.

Ono na šta su u Opelu posebno ponosni jesu nova “Wellness” sjedišta napred. Pored toga što su podesiva na 18 načina i samim tim se ergonomski dobro prilagođavaju željama i potrebama vozača i suvozača imaju i mogućnost zagrijevanja.

Tu su i dvije verzije nove generacije info-zabavnog sistema IntelliLink, pa nova IntelliLux LED svjetla, kao i najnovija generacija Opel Eye kamere koja je povezana sa čitavim nizom sistema koji asistiraju vozaču i vožnju čine bezbjednijom. Manja masa, uz nove, ali i već dobro poznate pogonske agregate, doprinijela je efikasnosti i ekonomičnosti. Motori koji pokreću novu Astru su benzinski i dizel, u rasponu snage od 95 do 200 KS i zapremine od 1,0 do 1,6 litara, sa tri i četri cilindra. Najnoviji je, ipak, četvorocilindarski turbo-benzinski ECOTEC agregat od 1,4 litra i 150 KS, koji predstavlja sasvim adekvatan pogon za ovaj automobil i koji smo imali u testnom vozilu. Sa njim, u kombinaciji sa šestostepenom manuelnom transmisijom, nova Astra mase 1.278 kg i punim rezervoarom goriva od 48 litara, ubrzava do 100 km/h za 8,5 sekundi i postiže maskimalnu brzinu od 215 km/h. Deklarisana potrošnja goriva iznosi nešto preko 5 litara, što svakako nije mnogo, a što je podatak u koji smo se uvjerili.

Cijena modela Astra K Dynamic B 1.4 XFT sa Start/Stop funkcijom iznosi 33,679 KM, dok testni model sa dodatnom opremom iznosi 40,599 KM.

Autor: Redakcija