TEST: Opel Corsa E Color Edition 1.4 Turbo

31.05.2016 u 13:51

Na testu se našla Corsa sa 1.4 Turbo benzincem i obogaćenim Color Edition paketom opreme. Već na prvi pogled nova generacija plijeni svježinom i upečatljivim, ali nenametljivim dizajnom. Lice automobila koje naglašava široka i nisko postavljena maska hladnjaka prepozanjemo sa novih modela poput Adama.

Proporcijonalne linije karoserije, a naročito položaj nosača krova i staklene površine znamo sa prethodne generacije Corse, jer su manje-više neizmjenjeni. I pod automobila je skoro isti kao ranije. Izmjenjena je prednja bezbjednosna struktura koja doprinosi boljolj zaštiti putnika tokom sudara. Drugačije su i tačke pričvršćivanja točkova za karoseriju, kompletan sistem oslanjanja, mehanika, elektronika, dizajn kabine, položaj sjedišta i mnoge druge naizgled sitnice.

Prethodna verzija bila je vrlo kvalitetno izrađen automobil, ali ova nova djeluje još uglađenije, pedantnije napravljena i prijatnije. Počev od kvaka na vratima (i spolja i unutra), preko tastera, materijala u kabini - sve djeluje kvalitetnije, ugodnije za korišćenje, jednostavno bolje. Opel je u stvari stilom i izborom materijala i boja Corsu približio Adamu i stvorio auto koji je gotovo "lajfstajl".Dizajn kabine je moderan, u skladu sa aktuelnim postulatima. Prije svega se ističu materijali koji su očigledno kvalitetni, a prijatni su i na dodir. Mekani su i dobro uklopljeni. Iako dimenzije automobila nisu mijenjane, putnici su dobili nešto više mjesta zahvaljujući malo povišenim sjedištima. Položaj putnika nije naporan i neprirodan, ali se ne sjedi zavaljeno i opušteno kao prije. Naravno, ovdje u najvećoj mjeri odlučuju lični afiniteti. U svakom slučaju, vozač može da se smjesti udobno i kvalitetno jer može da podešava i sjedište i volan po svim osama. Na zadnjoj klupi ima dosta mjesta za dvije odrasle osobe, pa čak i za njihove glave. Treći putnik na klupi imao bi problem gdje da smjesti stopala zbog centralnog tunela, ali i centralne konzole.

Prtljažnik ima zapreminu od 285 litara što spada u bolje rezultate u klasi. Kada se obore nasloni zadnjih sjedišta, dobija se veoma veliki prostor od 1.120 litara, u slučaju da želite da automobil koristite kao teretno vozilo. Naravno, Corsa je klasični hečbek pa kao i ostali slični automobili u klasi ne nudi pomjeranje klupe po dužini.

Zahvaljujući nešto povišenim sjedištima, kao i relativno velikim staklenim površinama u odnosu na konkurente, automobil je relativno pregledan. Ipak, daleko je od odlične preglednosti, jer debeli nosači krova smanjuju preglednost.

Potrošnja je umjerena. Automobil je jedan od rijetkih u klasi turbo benzinaca koji ne samo da mogu da pruže nisku potrošnju kada se trudite da vozite tečno, već vas ne kažnjava ni kada pritisnete gas. Prosjek tokom testiranja iznosio je 5,1 litar. U gradskoj vožnji možete da prođete i sa 5,7 litara ako ste baš pedantni i strpljivi, ali i ako imate sreće sa saobraćajem. Na otvorenoj magistrali uz uzdržanu vožnju bez problema ćete dostići prosjek od 4,5 litra.

Ogibljenje je podešeno prilično mekano, tako da je automobil udoban na našem lošem kolovozu. Prethodna generacija je bila tvrđa i manje uravnotežena, pa se auto tresao i vibrirao na kratkim i uzastopnim neravninama, čak toliko da je znao da prokliže u krivini bez najave. Sada je situacija potpuno drugačija. Corsa je čak vrlo mekana i oprašta brzu vožnju po vrlo lošem terenu. Za uzvrat, ulazak u krivinu je nešto sporiji, a upravljač nešto manje komunikativan, iako nije izgubio na direktnosti.

Sa ovim povećanjem komfora, ali umanjenim sportskim karakteristikama Corsa je očigledno poromjenila svoju klijentelu ka širem krugu kupaca nego do sada. Nova Opel Corsa 1.4 Turbo, a automobil koji vam prikazujemo, krcat dodatnom opremom košta 24.505 KM.

Autor: Redakcija