Test: Opel Crossland X 1.6 DT

24.12.2017 u 18:04

Svjesni smo da SUV automobili uzimaju sve veći i veći udio na tržištu. Taj podatak naveo je mnoge proizvođače da započnu intenzivan razvoj novih SUV modela. Među tim proizvođačima je i kuća iz Rüsselsheima - Opel. Svoj ulazak u svijet modernih SUV-ova započeli su sa modelom Mokka. Put su nastavili sa modelom Crossland X i došli su do svog premium terenca Grandland X. Drugi u Opelovom proizvodnom lancu, Crossland X, stigao je u našu redakciju na test.

Već na predstavljanju koje je upriličeno u ljeto ove godine, složili smo se da novi Crossland najviše podsjeća na Corsu koja je ozbiljnim estetskim tretmanom postala mišićavi terenac. Izvana, Crossland je blago proširen i ojačan na ključnim mjestima. Rubovi blatobrana, dio prednjeg branika kao i kompletan zadnji branik obloženi su mat crnom plastikom koja naglašava Crosslandov karakter pravog terenca. Sam dizajn Crosslanda ne donosi ništa revolucionarno. Karakteriše ga već prepoznatljiv potpis Opelovih dizajnera. Pri stvaranju novog modela, dizajneri su vodili računa da model bude podjednako funkcionalan kao mali gradski auto, ali i sposoban terenac. Prednja svjetlosna grupa neodoljivo podsjeća na onu koja se nalazi na novoj Insigniji. Sve pohvale idu na nivo osvjetljenja koji nude Matrix svjetla kojima je opremljen Crossland. Maska hladnjaka je takođe preslikana sa Insignije, ali je znatno manje upadljiva nego na Opelovoj limuzini. Zadnji kraj je izuzetno kompaktan. Svjetlosna grupa je postavljena prilično visoko kao i tovarni prag automobila. Mali i skoro nebitan detalj nam je privukao najviše pažnje. Neobičan dizajn i pozicija poklopca rezervoara goriva ne dozvoljavaju vam da ga zanemarite.

One koji mnogo vremena provode u automobilu, sigurno više zanima Crosslandov enterijer. Odmah možemo reći da je Crossland i tu položio test. Iako spada u male terence, nudi dovoljno prostora. Instrument tabla je praktična i bez suvišnih funkcija. Centralnom konzolom dominira multifunkcionalni displej osjetljiv na dodir. Za one poklonike novijih tehnologija, preko ekrana možete upravljati nizom komandi, dok sve te komande imaju i mehaničku „alternativu“ za one koji više vole fizička dugmad od virtualnih. Na volanu se, takođe, nalaze dugmad za upravljanje radiom, kao i Bluetooth sistemom pomoću kojeg možete upariti svoj telefon sa automobilom i koristiti telefon na siguran način. Sjedišta su udobna i duga putovanja vam neće predstavljati problem. Sama pozicija sjedenja putovanje čini veoma ugodnim, pogotovo sa stanovišta vozača jer je Crossland veoma pregledan i u svakom momentu imate jasan uvid u situaciju ispred i iza vas. U zadnjem redu ima dovoljno prostora, a zahvaljujući svom dizajnu, Crossland je pogodan i za nešto više putnike koji će se bez problema smjestiti. Prtljažnik nudi pristojnu zapreminu obzirom na veličinu automobila. Ne možemo očekivati rekordne cifre, ali 410 litara u standardnoj konfiguraciji, odnosno 1.255 litara sa spuštenim zadnjim sjedištima je sasvim prihvatljiva zapremina za ovu klasu. Kao malu manu istakli bismo relativno visok tovarni prag, ali kako se radi o terencu, bilo je teško spustiti ga niže. Najveća mana koju bismo istakli jeste nešto slabija zvučna izolacija. Ipak, to ne umanjuje užitak u vožnji i ne kvari ukupni utisak koji je izuzetno dobar.

Dolazimo do onog segmenta koji je zanimljiv svima. Motor je nešto što nas često privuče ili odbije od automobila, a konkretno u ovom slučaju mislimo da je Opel napravio idealan motor za model Crossland. Testni model pod haubom je krio 1.6 litarski turbo dizel motor od 73 kW/99 KS koji se odlično nosi sa Crosslandovom masom. Maksimalna brzina od 180 km/h nije nešto što što će vas ostaviti bez daha, ali ako kupujete ovaj motor logično je da tražite ekonomičnost. To je segment kojim ovaj motor suvereno vlada. Potrošnja na otvorenom spuštala se na samo 3,3 litra, a u gradu je rijetko prelazila 4,1 litar. Kombinovano, potrošnja je iznosila 3,6 litra. Uz manuelni mjenjač koji je veoma precizan, sve djeluje kao savršen paket koji vam Opel nudi za relativno mali iznos novca.

Kada sagledamo Opelov novi SUV s više aspekata, možemo reći da su pronašli odličan recept po kojem stvaraju nove modele i da im prija saradnja sa Peugeotom i Citroënom. Crosslandov krajnje simpatičan vanjski izgled, izuzetno komforan enterijer i ekonomičan motor je nešto što bi trebalo da zadovolji i najveće kritičare i privuče klijente. Crossland X je odličan model za sve urbane osobe koji posjeduju avanturistički duh i vole s vremena na vrijeme pobjeći od gradske gužve u prirodu.

Tehničke karakteristike:

  • Motor: 1.560 ccm, 4 cilindra, dizel
  • Snaga: 73 kW/99 KS
  • Mjenjač: 5-stepeni, ručni
  • Dužina: 4.212 mm
  • Širina: 1.765 mm
  • Visina: 1.605 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.604 mm
  • Masa vozila: 1.289 kg
  • Potrošnja: 4,0 l
  • Ubrzanje 0-100 km/h: 9,9 sec
  • Maksimalna brzina: 187 km/h
  • Rezervoar: 45 l

Za volanom Opel Crosslanda našao se i Miro Gerh, rally šampion Bosne i Hercegovine, koji nam je rekao par riječi o Crossland X-u:

"Dizelski motor zapremine 1.6, iz grupacije PSA, koji isporučuje 99 KS, oduševljava širokim rasponom snage, vrlo tihim i mirnim radom, a uparen je sa 5-stepenim mjenjačem preciznog hoda.

Vozne karakteristike Crosslanda X su na zadovoljavajućem nivou, radilo se o asfaltu ili makadamu što je bitna stvar za ljude koje žele vikend provesti “van” urbanih sredina. Prenos snage motora na podlogu je također izbalansiran, a tome i govori činjeninca da Crossland X ubrzava do 100 km/h za nešto manje od 10 sekundi.

Pokrete volanom upućene od strane vozača Crossland X “prati” vjerno, ali se ne bih mogao složiti da spada u automobile za oštrije vožnje pri većim brzinama. Položaj vozača u automobilu je takav da nudi izuzetnu preglednost i, prije svega, sigurnost. Jedina mana ovog vozila je nedostatak opcije sa pogonom na sva četiri točka, ali to je i razumno jer ipak spada u kategoriju urbanih SUV-ova."

Autor: Redakcija