​TEST: Opel Insignia 2.0CDTi Innovation

22.04.2018 u 13:29

Krajem prošle godine, u ruke naše redakcije stigla je nova Opel Insignia sa 1.5 litarskim turbo benzinskim motorom pod haubom. Već tada nas je osvojila svojim voznim karakteristikama i prostranošću koju nudi. Vectra je zaista dobila adekvatnu nasljednicu. Ako nas Insignia prve generacije nije uvjerila u to, što je teško, onda se druga generacija pobrinula da osvoji srca čak i najvećih skeptika. U međuvremenu, Opel Insignia je ponijela titulu BH Auta Godine za 2018. Automobil koji je već dovoljno pažnje skrenuo na sebe u BiH, tom laskavom titulom je izazvao još više interesa među kupcima. Ukoliko ste i vi među brojnim zainteresovanim kupcima, onda će vam naša usporedba benzinske i dizelske izvedbe pomoći da se odlučite koji je pravi izbor za vas.

Eksterijer

Odmah na početku ćemo reći da su oba modela bila opremljena sa paketom opreme Innovation. Radi se o drugom najboljem paketu po razini opremljenosti, a iznad njega se nalazi samo paket Exclusive. Paket Innovation odlikuje se osebujnim stilom, kao što i dolikuje modelu s vrha ponude. Visokosjajna rešetka hladnjaka s kromiranom prečkom i detaljima naglašava Insignijin agresivan dizajn zajedno sa prednjom svjetlosnom grupom čine savršen spoj dinamike i elegancije. Ljubitelji kromiranih detalja će biti zadovoljni jer osim velike kromirane maske, tu su kromirane ručke vrata, kao i veoma lijep završetak izduvne cijevi. Sa 18-inčnim aluminijskim felgama, Insignia izgleda jednako atraktivno kao mnogo skuplji automobili iz istog segmenta. U odnosu na prethodnu generaciju, nova Insignia je duža 67 mm. Njena dužina sada iznosi 4.897 mm, širina 1.863 mm i visina 1.455 mm. Sve to, upakovano je u jedan elegantan gotov proizvod koji svojom linijom blago podsjeća na nekadašnju Vectru hatchback, ali ovoga puta u mnogo modernijem i ljepšem izdanju.

Enterijer

U šali bismo mogli reći da Insignia nudi toliko prostora da se putnici u njoj ni ne sretnu. Šalu na stranu, Insignia je porasla i iznutra što posebno može obradovati veće porodice čiji su apetiti veći i potrebe za većim autom izraženije. Iako Opel više nema veliku limuzinu kao što je to nekada bila Omega, Insignia je preuzela ulogu i luksuzne limuzine. Uz sve opcije koje nude bogati paketi opreme, za pristojnu svotu novca možete imati „predsjednički“ tretman. Veoma udobna sjedišta su presvučena kombinacijom kože i platna. O kvalitetu završne obrade je suvišno govoriti u ovakvom modelu. Insignia je savršena i precizna, baš onako kako bismo očekivali od jednog njemačkog automobila. Ručica mjenjača je veoma mala, ali je oblikovana prema ruci vozača. Moramo primjetiti da su Opelovi mjenjači postali izuzetno tvrdi, a hod je znatno skraćen pa sve više podsjećaju na sportske mjenjače. Kožno kolo upravljača podsjeća na one koje smo mogli naći u OPC izvedbama modela prethodne generacije, a sada je tu u serijskoj izvedbi. Naravno, vratio se kultni GSI pa su najbolje sačuvali za tu izvedbu. Na zadnjim sjedištima ima dovoljno, čak i puno više prostora nego što bi zaista moglo trebati, ali Opel nije štedio. Tom filozofijom su se vodili i prilikom dizajniranja prtljažnika. Sa 490 litara nije rekorder, ali ako ćemo gledati realno, teško da će vam faliti prostora.

Motor i vozne karakteristike

Tu dolazimo do glavne usporedbe kada su naša dva testna modela u pitanju. Prvi je bio 1.5 litarski turbo benzinac čija je maksimalna snaga iznosila 165 KS, a 2.0 turbo dizelaš razvija 5 KS više. Oba automobila od 0-100 km/h ubrzavaju za nešto manje od 9 sekundi. Dizelaš je brži za 0,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 226 km/h za razliku od benzinca koji dostiže 222 km/h. Toliko o performansama, a ono što je mnogima interesantnije jeste potrošnja goriva. Iako biste očekivali da dizelaš bude daleko štedljiviji, od uvjerljive pobjede u tom testu nije bilo ništa. U zavisnosti od uslova na cesti i načina vožnje, dizelaš je trošio nešto manje od jednog litra goriva manje. Potrošnja po gradu iznosila je 6,7, a benzinac je trošio 7,3. Na otvorenom, razlika je nešto veća u korist dizelaša gdje je trošio 5,2 l dok je benzinac trošio 6,1.

Možemo reći da su oba motora odličan izbor. Uzmemo li u obzir da se radi o veoma velikom automobilu, masivnom automobilu čija snaga nije zanemariva, Insignia je ekonomičan auto. U BiH smo navikli da veću naklonost uživaju dizelski agregati, međutim ova usporedba je dokaz da su i benzinski motori na današnjici veoma dobra investicija i za koji god model se odlučite, nećete se pokajati. Opel Insignia opravdano nosi titulu BH Auta Godine, a nakon dvije „obične“ verzije, ostaje nam želja da se upoznamo i sa GSI izvedbom koja sigurno neće razočarati, kao ni njene sestre.

Karakteristike testnog vozila:

  • ·Motor: 1.956 ccm, dizel
  • ·Snaga: 120 kW/170 KS
  • ·Mjenjač: 6-stepeni, ručni
  • ·Dužina: 4.897 mm
  • ·Širina: 1.863 mm
  • ·Visina: 1.455 mm
  • ·Međuosovinski razmak: 2.829 mm
  • ·Pogon: prednji
  • ·Zapremina rezervoara: 62 l
  • ·Zapremina prtljažnika: 490 l
  • ·Potrošnja: 6,7 l (grad), 5,2 (otvoreno)

Cijena testnog modela: 52.807 KM

Autor: Redakcija