TEST: Renault Captur Energy dCi 110 Intens - Auto.ba

TEST: Renault Captur Energy dCi 110 Intens

23.01.2018 u 12:59

Još od predstavljanja 2013. godine pa do danas, Captur je nosio“zvono“ blago povišenog Clia. Platforma koju koristi sigurno mu ne pomaže da izađe iz sjenke Renaultovog mališana. Upravo na platformi Clia četvrte generacije nastao je ovaj nadasve simpatični crossover. Četiri godine su prošle prije nego je dobio svoj prvi facelift. Koliko su se stvari promijenile u odnosu na verziju prije facelifta, sami smo se uvjerili tokom testa. Naše utiske, prenosimo u nastavku teksta.

Izvana, Captur je ostao gotovo netaknut. Doživio je tek manje preinake u odnosu na verziju prije restilizacije. Glavne promjene na eksterijeru odnose se na povećanu upotrebu LED tehnologije, pa je tako prednja svjetlosna grupa opremljena LED svjetlima već u osnovnom modelu. Takođe, prednji kraj je osvježen hromiranim ukrasom na masci hladnjaka koja se stopljena sa prednjim farovima. Gledajući bočnu stranu, ne možete otkriti ni jednu novost na automobilu. Ista linija, isti detalji. Ni nazad se nije desilo ništa rapidno, što bi nagovijestilo da se radi o restilizovanom modelu. Neko bi možda rekao da su Renaultovi dizajneri ostali bez ideja. Međutim, gledajući Captura ne možete se otrgnuti utisku da je zapravo nemoguće unaprijediti izgled ovog modela. Captur je još 2013., kada je izašao, imao izgled automobila koji ne stari tako lako. I zaista je tako. Captur i dalje izgleda podjednako svježe kao i onda kada je tek predstavljen. Ipak, facelift nije urađen bez razloga.

Enterijer je ostao veoma jednostavan, ali izuzetno prvilačan. Pogotovo ako gledamo mlađu klijentelu. Krenimo od onoga što se može primjetiti sa pozicije vozača. Volan je izuzetno ugodan na dodir i materijal kojim je presvučen pruža vam dobro prijanjanje, a pozicija ruku je potpuno prirodna i vožnja prolazi bez velikog zamaranja. Sa aspekta upravljivosti, volan je izuzetno lagan i precizan i s lakoćom možete „gađati“ različite uglove bilo da parkirate na uskom prostoru, ili pak želite malo žustriju vožnju i brze prolaske kroz krivine. Upotreba infotainment sistema je veoma lagana. Renault igra na sigurno sa R Link sistemom koji se veoma dobro dokazao na svim novijim modelima. Izuzetno je praktičan i od nas dobija čistu peticu. Sve komande na instrument tabli su maksimalno pojednostavljene i samim tim lagane su za korištenje. Ono što nas je najviše zanimalo jeste kako se automobil ponaša kada pritisnemo „ECO“ dugme. Elastičnost motora se blago izgubi, samim tim performanse automobila su u manjoj mjeri kompromitovane. Međutim, automobil u tom režimu itekako postane ugodan za vaš džep. Potrošnja goriva se svodi na minimum te zahvaljujući ovom „magičnom“ dugmetu vaše je samo da se fokusirate na vožnju. O ekonomičnosti brine sam Captur. Putovanje u Capturu je izuzetno ugodno kada znate da je potrošnja veoma mala, a i sjedišta su veoma udobna. Karakteristična francuska udobnost je poput gena koji se prenosi s modela na model. Captur je veoma pregledan automobil sa dosta prostora za svoje dimenzije. Ne očekujete od automobila koji je dug 4.122 mm, širok 1.778 mm i visok 1.566 mm da nudi osjećaj velikog automobila. Možda mali Captur zapravo želi da se predstavi kao mnogo veći „brat“ Koleos?

Motor-jedan od najbitnijih elemenata automobila. U našem testnom primjerku nalazio se 1.5 litarski turbo dizel motor koji razvija 110 KS. Sasvim solidan motor, koji se u godinama iza nas dovoljno dokazao kao pravi izbor za nekoga ko želi dobre performanse, ali i ekonomičnost. Kada kažemo dobre performanse ne mislimo da je brz poput Renaultovih modela sa R.S. oznakom, ali za svakodnevnu upotrebu je pun pogodak. O ekonomičnosti smo već govorili u prošlom pasusu, ali vrijedi spomenuti da je potrošnja po gradu iznosila u prosjeku od 4 do 4,5 litra, a na otvorenoj cesti ta potrošnja se spuštala i do 3,6 litara. Snaga motora se prenosi putem šestostepenog ručnog mjenjača koji je veoma lagan i precizan. Captur sasvim dobro leži u krivinama i neutralno se postavlja čak i kada u krivinu uđete sa puno više gasa.

Šta još reći o Capturu? Teško je dodati čak i riječ jer ovaj automobil govori sam za sebe. Izuzetno lijep i atraktivan izgled, udobna sjedišta, dobre vozne karakteristike, štedljivost... Sve je na svom mjestu. Jedino što možemo zamjeriti Renaultu je to što ovaj model ne nudi sa opcijom pogona na sva četiri točka. Kako je to jedina zamjerka koju im možemo uputiti, rado bismo je i zanemarili. Captur je model koji nudi odličan odnos uloženo-dobijeno. Renault, kapa dolje!

Tehničke karakteristike vozila:

  • Motor: 1.461 ccm, 4 cilindra, dizel
  • Snaga: 81 kW/ 110 KS
  • Mjenjač: 6-stepeni, ručni
  • Dužina: 4.122 mm
  • Širina: 1.778 mm
  • Visina: 1.566 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.590 mm
  • Masa: 1.205 kg
  • Pogon: prednji
  • Zapremina rezervoara: 45 l
  • Potrošnja: 4,5 l

Cijena osnovnog modela: 25.800 KM

Cijena testnog modela: 36.815 KM

Autor: Redakcija