TEST: Renault Scenic Energy dCi 130 Edition One - Auto.ba

TEST: Renault Scenic Energy dCi 130 Edition One

02.02.2018 u 21:52

Prošlo je više od 20 godina od predstavljanja prve generacije Renault Scenica. Ideja i filozofija s kojom je stvoren, sada već davne 1996. godine, živi i danas u njegovoj četvrtoj generaciji. Scenic je i dalje prostrani monovolumen, iako možemo reći da je poprimio određene elemente modernih crossovera. U svakom slučaju, već na prvi pogled lako je zaključiti da je ovaj automobil namijenjen velikim porodicama, pogotovo u svojoj produženoj verziji, Grand Scenic. Naša redakcija je na testu imala „skromniju“ verziju, ako je to moguće reći za Scenica.

Eksterijer

Krenimo izvana, jednim vizualnim pregledom automobila. Scenic djeluje veoma otmjeno i atraktivno. Sprijeda je on sasvim tipičan Renault. Prednja svjetlosna grupa prati liniju maske hladnjaka. Hromirani ukrasi su sastavni dio svakog Renaultovog modela, a ni Scenic nije ništa drugačiji od ostalih. Pogled s boka je najprijatniji oku. Scenicova elegancija je naglašena profinjenom siluetom karakterističnom za ovaj model. Testni model je došao na 20-inčnim aluminijskim felgama „Quartz“ koje upotpunjuju ovaj model na savršen način. Ni nazad nismo uspjeli naći manu dizajnu novog Scenica. Djeluje veoma kompaktno, ali i dovoljno robusno za automobil ove klase. Ono što nas je posebno zaintrigiralo je slika koju odaje novi Scenic. Izvana, Scenic ne izgleda posebno velik. Ipak, dužina ovog modela iznosi 4.406 mm sa međuosovinskim razmakom od 2.734 mm. Širok je 1.866 mm i visok 1.653 mm.

Enterijer

Tu Scenic ostavlja bez daha. Moramo biti objektivni, ali je to izuzetno teško obzirom na utisak koji Scenic ostavi na vas. Osjećaj prostranstva koji Scenic nudi je nevjerovatan, a na momenat smo se zapitali koliko tek prostora nudi još veći Grand Scenic. Ipak, ostali smo skoncentrisani na naš testni model koji nam je nudio dovoljno zanimljivih i korisnih opcija. Krenimo ipak od osnovnih elemenata. Sjedišta u novom Scenicu su na nivou luksuznih limuzina. U potpunosti „upijaju“ vaše tijelo i osjećate se kao da sjedite u fotelji. Obzirom na to da smo već pohvalili njegovu prostranost, suvišno je ponavljati kako i naprijed i nazad imate dovoljno prostora. Upravljač je precizan i direktan, te izuzetno lagan. Shodno tome, novim Scenicom je izuzetno lako upravljati. Na instrument tabli nemamo mnogo mehaničkih tastera, već se upravljanje u velikoj mjeri prenijelo na 8,7'' ekran osjetljiv na dodir. Infotainment sistem je već dobro poznati R-Link. Nama lično, najzanimljiviji dodatak je bio Renault Multi-Sense koji vam nudi pet različitih načina vožnje: Eco, Comfort, Neutral, Sport i Custom. Naravno tu je i neizostavni „Eco“ mod koji ovaj auto čini veoma štedljivim i ugodnim za vaš novčanik. Kako smo već u uvodu rekli, ovaj je automobil orijentisan prema porodicama, a veliki broj pretinaca za odlaganje stvari olakšava boravak u kabini. Zapremina prtljažnika je još jedna stavka kojom se Scenic može pohvaliti. Sa svoja 572 litra, nudi dovoljno prostora čak i za one najzahtjevnije.

Motor

Od Renaulta smo navikli na veoma štedljive motore, pogotovo kada su u pitanju dizel agregati. Testni model je pod haubom imao 1.6 litarski dizel motor sa turbo punjačem. Snaga ovog motora koja iznosi 97 kW/ 130 KS, čini ga jednim od najjačih turbo dizel motora na tržištu. Ovaj živahni dizelaš se odlično nosi sa Scenicovih 1.540 kg, a uz solidne performanse, stigla je i ekonomičnost karakteristična za automobile proizvođača iz Boulogne-Billancourta. Tokom testa, model je trošio malo iznad fabrički deklarisane potrošnje. Ipak, potrošnja od 5,2 litra u gradu je zanemariva kao i razlika od 0,1 litar, za koliko je veća potrošnja koju smo mi zabilježili o odnosu na katalošku.

Zaključak

Renault je ponovo pokazao svoje sposobnosti u izradi MPV vozila. Obzirom na to da su oni i začetnici ovog segmenta, možemo reći da je ovo njihov domaći teren pa shodno tome, takav je i rezultat odnosno krajnji proizvod. Novi Scenic je ostavio dobar početni utisak na nama. Dobro se snalazi i u svojoj primarnoj ulozi, ali se bez problema nađe i u ulozi crossovera. Nudi mnogo prostora, veoma je praktičan, udoban i ekonomičan. Za 51.900 KM, dobijate odličan porodični auto, kako za svakodnevnu upotrebu, tako i za duga putovanja.

Tehničke karakteristike vozila:

  • Motor: 1.598 ccm, 4 cilindra, dizel
  • Snaga: 97 kW/ 130 KS
  • Mjenjač: 7-stepeni, automatski
  • Dužina: 4.406 mm
  • Širina: 1.866 mm
  • Visina: 1.653 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.734 mm
  • Masa: 1.540 kg
  • Pogon: prednji
  • Zapremina rezervoara: 52 l
  • Potrošnja: 5,2 l

Cijena osnovnog modela: 34.900 KM

Cijena testnog primjerka: 51.900 KM

Autor: Redakcija