TEST: Škoda Kodiaq Style 2.0 TDI 150 KS MT6 4X4

06.02.2018 u 23:24

Ako ne računamo model Yeti, Kodiaq je prvi pravi SUV model koji nam stiže iz Škode. Bio je to hrabar potez češkog proizvođača obzirom na to da je konkurencija u tom segmentu sve jača i čak ni najmanje greške nisu dopuštene. Kako je Škoda dio jednog od najmoćnijih koncerna, nisu se izlagali bespotrebnom riziku već su igrali na sigurno i razvijali automobil na istoj platformi kao i aktuelna generacija VW Tiguana i Seata Atece. Ne želimo da obezvrijeđujemo rad ljudi u Wolfsburgu i Martorellu, ali i ovoga puta čini nam se da su u Škodi obavili najbolji posao i kada uporedimo ova tri automobila, Kodiaq izgleda najuvjerljivije.

Eksterijer

Škodin prvi SUV nosi ime po kodijaku, najvećoj podvrsti mrkog medvjeda. Čudno? Ni slučajno. Upravo nazivom žele naglasiti jačinu i izdržljivost svog modela. Kao da sam izgled nije dovoljan. Kodiaq izgleda mišićavo, robusno i ne djeluje ranjivo. Prednji kraj nosi karakterističan Škodin potpis sa širokom maskom hladnjaka i uskom svjetlosnom grupom. I pogled iz drugih uglova ne pobija činjenicu da je Kodiaq uistinu zaista snažan terenac. Sa svojih 4.697 mm dužine, 1.882 mm širine i 1.676 mm visine, Kodiaq čvrsto „stoji“ na cesti i putnicima u njemu nudi vrhunski osjećaj sigurnosti i komfora kakav samo terenac može ponuditi. Međutim, da li je to samo izgled ili Kodiaq posjeduje pravi karakter terenca?

Enterijer

Da li je moguće da vam auto nudi višak prostora? Sa Kodiaqom je i to moguće. Po ulasku u automobil, stičete utisak da je sve oko vas znatno veće. Čak i ako je vaš raspon ruku veći, Kodiaq nudi dovoljno prostora da se vozač i suvozač nikada ne „sudare“. Identična situacija se zatiče i nazad. Ono što je posebno zanimljivo, jeste količina prostora iznad glave. Čak i onda kada sjedište podesite na najvišu poziciju, i dalje imate dovoljno prostora iznad glave. Pozicija za volanom je blago povišena pa je i preglednost jako dobra. Iako se radi o prilično velikom automobilu, Kodiaq je veoma lagan za vožnju i ne predstavlja problem bez obzira na to koliko ste iskusan vozač. Ako pogledamo infotainment sistem, možemo primjetiti da je isti kao u svim automobilima VW grupacije. Sve je na svom mjestu, jednostavno za upotrebu i prije svega praktično. Moramo istaći „dupli“ pretinac ispred suvozača koji je urađen u dva nivoa, a oba nivoa se posebno otvaraju. Veoma lijep i elegantan detalj. Kada se govori o materijalima koji su korišteni u izradi enterijera, tu nema iznenađenja. Svi materijali su već korišteni u drugim modelima, a obzirom na to da su se pokazali kao veoma kvalitetni, iz Škode su odlučili da taj kvalitet ponude u svom luksuznom terencu. Takođe, moramo pohvaliti i veoma velik prtljažnik od čak 720 litara što ga čini idealnim za porodice.

Motor i vozne karakteristike

Testni model je pod haubom krio 2.0 TDI motor od 150 KS uparen sa šestostepenim manuelnim mjenjačem koji snagu motora prenosi na obje osovine. Sada vam možemo dati odgovor na pitanje koje smo postavili nešto ranije. Da, Kodiaq je istinski terenac. Obzirom na to da izgleda atraktivno, očekivali biste da je to automobil koji samo dobro izgleda na fotografijama, međutim, ta vremena su iza nas. Kodiaq je pokazao da se sjajno snalazi i u uslovima koji su daleko od idealnih, rekli bismo i čak i nemogući. Kodiaq vas neće iznevjeriti i sigurno ćete se dovesti do željene destinacije, a pri tom ni vaš džep neće biti puno „oštećen“. Iako se radi o prilično jakom vozilu sa pogonom na sva četiri točka, Kodiaq je tu prikazao svoju nježniju stranu i svoju potrošnju sveo na 5,5 litara.

Zaključak

Tržište SUV modela postaje sve zasićenije, a svaki novi model mora da donese nešto novo čime će privući svoju klijentelu. Kodiaqu, barem prema izvještajima svjetskih medija, ne ide baš dobro. Prodaja ovog modela je loša, ali ako se zadržimo u okvirima naše države, Kodiaq spada među najtraženije modele u svom segmentu. Obzirom na veoma dobru reputaciju Škode i sve bolje prodajne rezultate, uvjereni smo da će Kodiaq steći veliku popularnost. Odnos cijene i kvalitete je sve bolji i bolji, a iz Škode nisu zakazali ni ovog puta. Kodiaq se na našem testu pokazao odlično. Posjeduje sve kvalitete koji bi sigurno trebali da zadovolje tržište, a posebno bismo istakli njegov rezultat na Euro NCAP testu gdje je postigao odlične rezultate.

Tehničke karakteristike vozila:

  • Motor: 1.968 ccm, 4 cilindra, dizel
  • Snaga: 110 kW/ 150 KS
  • Mjenjač: 6-stepeni, manuelni
  • Dužina: 4.697 mm
  • Širina: 1.862 mm
  • Visina: 1.676 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.791 mm
  • Masa: 1.705 kg
  • Pogon: 4x4
  • Zapremina rezervoara: 60 l
  • Potrošnja: 5,5 l

Cijena osnovnog modela: 44.298,00 KM

Cijena testnog modela: 63.344,89 KM

Autor: Redakcija