TEST: Suzuki Vitara 1.6 2AWD GLX

18.04.2016 u 11:06

Suzuki Vitara, kao jedan od začetnika krosover koncepta, od samog predstavljanja 1988. godine, definisao je granice kvaliteta i upotrebljivosti, a sada dolazi i u savremeno dizajniranom pakovanju, dovoljno kompaktnom za svakodnevno uživanje

Prva asocijacija na kompaniju Suzuki nesumnjivo je gradski model Swift, koji se uz legendarnu Vitaru, izborio za dobar status na evropskom kontinentu. U tržišnoj utakmici sa konkurentima, Suzuki je nedavno u potpunosti osavremenio ponudu, a najbolja personifikacija promjena je svakako nova Vitara.

Prvi put predstavljena 1988. godine, Vitara je postala noseći model Suzuki programa. Vremena se mjenjaju, pa je i Vitara debitovala u Parizu u sasvim novom ruhu. Akcenat je nesumnjivo na primjetno savremenijem dizajnu karoserije, koja je sada jedan od najjačih aduta u okršaju sa rivalima, ali i motiv za posjetu Suzukijevom prodajnom salonu.

Prednji dio, koji naglašava sportsku eleganciju, istaknut je maskom hladnjaka sa velikim slovom “S”. Na najaktuelniju generaciju vozila upućuje i moderna estetika prednjih svjetala. Klasična vizuelna forma je napuštena u skladu sa trendovima, pa sve popularniji krosover stil nije mimoišao ni Suzuki. Iako nova Vitara i dalje diskretno asocira na siluetu koja je u prethodnoj generaciji potvrdila vrijednost, vizuelni otklon je primjetan iz svakog ugla. Zadnji dio vozila je rješen značajno konzervativnije, što je dizajnerska nit koja je vidljiva i u enterijeru.

Nova Vitara ne može sakriti svoje japanske korjene, pa se još nije u potpunosti odrekla crnih i tvrdih plastičnih dijelova i detalja, godinama karakterističnih za automobile iz „zemlje izlazećeg Sunca“, istini za volju, vrlo precizno izrađenih. Jednostavno, malo više detalja mekih pod prstima, ne bi škodilo. Ipak, dah savremenosti svakako pruža savremeni paket opreme GLX.

Tu je multimedijalni ekran u boji, koji dijagonalom od 7 inča olakšava upravljanje tokom putovanja. Ergonomija i udobnost su za pohvalu, a cijena komfora dijelom je plaćena kapacitetom prtljažnika, koji je i dalje spreman da bez problema ispuni izazov porodičnog putovanja. Ako neko poželi da preveze više stvari, preklapanjem zadnjih sjedišta, Vitara može da poveća kapacitet prtljažnika na više od 1.000 litara. Manipulaciju prtljagom olakšava i laka dostupnost, zahvaljujući dvostrukom dnu.

Povjerenje će opravdati i kombinacija motora i mjenjača. Naime, na testu smo bili u prilici da se uvjerimo u potencijale benzinskog motora od 1,6 litara i 120 konjskih snaga. Suzuki „tvrdoglavo“ prkosi trendovima “downsizinga”, što je odluka koju će nesumnjivo pozdraviti mnogi vozači. Kada je riječ o motoru, prednosti baznog benzinca su očigledne. Vitara dobro vuče od niskih obrtaja motora, radi vrlo tiho i sa 5,3 litara prosječne potrošnje na testu, može se reći da je iznenađujuće štedljiva. Razlog ovako niskoj potrošnji je, osim dobre aerodinamike (0,33), i relativno mala masa vozila.

Zahvaljujući petostepenom manuelnom prijenosu, koji je veoma dobro uklopljen sa mogućnostima nove Vitare, atraktivni Suzuki se u gradu vozi veoma lagano. Dobra, povišena pozicija za upravljačem i preciznost mjenjača, ni u „špic gužvama” ne zamaraju, dok se kompaktna forma itekako isplati prilikom potrage za parking mjestom. Pomenuti motor nije namjenjen brzoj vožnji, ali na višim obrtajima može da ponese karoseriju do većih brzina prilično lako.

Iako je potrebno naglasiti da nova Vitara ne predstavlja efikasno riješenje namjenjeno najzahtjevnijim terenima, zahvaljujući sasvim korektnom odstojanju od tla Vitara je samouvjerena i na podlogama osim asfalta.

Ovlašteni Suzuki partner, firma Boras iz Mostara, koja nam je na test ustupila novi Suzuki Vitaru u ovo vozilo je ugradila i Landi Renzo EVO sistem za vozila sa MPI ubrizgavanjem.

Landi Renzo EVO sistem je sistem ubrizgavanja koji kombinira vrhunske performanse sa jednostavnošću konverzije, odnosno minimalnim zahtjevima na osnonu postavku vozila. Ovaj sistem karakteriziraju usklađenost sa najstrožijim standardima emisije izduvnih gasova od EURO 4 pa nadalje, vrlo efikasna samo-kalibracija, mogućnost integracije pognona na plin i benzina, jednostavnost instalacije, ubrizgavač sa vrlo visokom otpornnošću na nečistoću plina, itd. Održavanje Landi Renzo EVO sistem je iznimno jednostavno i ekonomično. Servisni intervali za pregled plinske instalacije, provjeru kalibracije, provjeru curenja, pritegnutost spojnica i zamjenu filtera je 15.000 kilometara. Sistem se sastoji od isparivača, kontrolne jedinice, ožičenja, kompleta cijevi i crijeva, MAP senzora, nosača, razdjelnika i učvršćivača.

Vožnja nove Vitare sa ovim sistemom predstavlja pravo zadovoljstvo, koje postaje još veće kada spoznate i činjenicu da pri umjerenoj vožnji ovog vozila "troši" svega 5,2 litra plina. Znači oko 4 KM do 5 KM na 100 pređenih kilometara. Provjerite i sami!

Cijena ugradnje Landi Renzo sistema iznosi 1.300 konvertibilnih maraka, a cijena testnog modela Suzuki Vitara GLX iznosi 33.700 KM.

Autor: Redakcija