TEST: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion Sport

14.01.2018 u 21:17

Nakon Touarega i Tiguana, došao je red i na najmanji terenac iz Wolfsburga

Na tržište je stigao Volkswagen T-Roc. Sam naziv je kombinacija slova „T“ koje označava druga dva SUV-a, a „Roc“ dolazi od engleske riječi „rock“ – stijena, pa to upućuje da je i novi Volkswagenov model izuzetno snalažljiv van ceste, na nepristupačnim i teškim terenima. VW T-Roc izgleda kao mladalački auto sa brojnim tehnološkim inovacijama, povezivošću i efikasnim motorima koji nude odlične performanse uz malu potrošnju. U BiH je stigao krajem decembra i već na prezentaciji je izazvao veliku pažnju i interesovanje. Šta je to toliko privlačno kod Volkswagenovog urbanog crossovera, otkrivamo vam u nastavku teksta.

Eksterijer

Prva stvar koju smo primjetili je silueta T-Roca koja je skoro identična kao kod Audija Q2. Međutim, već na prvi pogled, T-Roc djeluje svježije i zabavnije. Daleko od toga da je Q2 loše dizajniran, ali se njegov mlađi „brat“ nameće kao zanimljiviji i mami poglede. Očekivali bismo da je Volkswagen posegnuo za tradicionalnim receptom bez mnogo eksperimentisanja. Međutim, sa novim Polom i T-Rocom unose viši stepen personalizacije automobila. S potpuno novom filozofijom, automobil prestaje biti samo prevozno sredstvo već dodatak vašoj ličnosti. T-Roc vizuelno prati Volkswagenov novi stil. Primjetan je veliki uticaj modela Arteon prema kojem će biti orijentisani svi novi modeli Volkswagena. Tehnički, T-Roc je povišeni Golf. Međutim, T-Roc vam nudi atraktivan izgled i znatno bolji osjećaj u vožnji. Po prvi put bismo rekli da je VW unio i određenu dozu emocija u sam dizajn automobila. Prednji kraj otkriva T-Rocov karakter. Ako bismo ga posmatrali kao ljudsko biće, rekli bismo da je dvoličan i sposoban da se prilagodi situaciji. Takve osobe obično ne simpatišemo, međutim ovdje se ne radi o osobi, već o automobilu pa nam se izuetno sviđa kombinacija urbanog crossovera i snažnog terenca. Rijetko koji model je uspio da spoji mat crnu plastiku karakterističnu za terence i sjajne, hromirane detalje koje viđamo na urbanim četverotočkašima. T-Rocu je to pošlo za rukom.

Enterijer

Ako smo im u prošlosti mogli prigovarati zbog dosadnog i nemaštovitog enterijera, T-Roc kao da je stvoren kako bi na taj način odgovorili svim kritičarima. Instrument tabla je potpuno digitalna. To bi moglo da smeta ljubiteljima konvencionalnog pristupa pa je Volkswagen ostavio tu mogućnost kao jednu od opcija. Volkswagen nas je navikao na kokpit orijentisan prema vozaču pa je tako i u T-Rocu. Svi materijali su veoma ugodni na dodir i sve je dovedeno do savršenstva što je i očekivano kada je u pitanju Volkswagen. Pozicija za volanom vam daje jasnu sliku i pregled situacije oko vas. T-Roc i nije toliko malen auto, ali se vozi kao da se radi o Polu ili nečem sličnom u toj klasi. Bez problema pogađate sve uglove koje zamislite, a vrlo lako ga je voziti i na izuzetno uskim cestama. Ne tako davno, na testu smo imali Polo koji nas je iznenadio koliko je zapravo udoban automobil jer to je nešto s čim se VW baš i nije mogao pohvaliti. T-Roc je, pak, posebna priča. Izuzetno „mesnata“ i mekana sjedišta zadovoljila bi i one najzahtjevnije kupce. Putovanja u ovom automobilu su istinski užitak, pa čak i ako se radi o dugim i iscrpljujućim dionicama. Zadovoljni smo količinom prostora koji automobil nudi. Dužina automobila iznosi 4.234 mm pa kao posljedicu toga, nazad imamo nešto manji prostor za noge. Automobil je prilično širok za svoju klasu, čak 1.819 mm, pa shodno tome ima i dovoljno prostora u kabini. Visina iznosi 1.573 mm. Prostora iznad glave ne fali, pa bismo rekli da ovaj auto mogu voziti i dvometraši.

Pogonska jedinica i vozne karakteristike

Testni primjerak je pod haubom imao 2.0 TDI motor koji razvija 110 kW/150 KS. Već u startu nas je oduševio svojim performansama. Pritiskom na papučicu gasa dobijate izuzetno brz odziv, a u kombinaciji sa sedmostepenim DSG mjenjačem, vožnja ovog automobila je pravo zadovoljstvo. Još više osmijeha na lice mami 4Motion pogon na sva četiri točka. Vozne karakteristike ovog automobila su sjajne. Držanje u krivinama blago podsjeća na neki sportski automobil, bez neželjenog ljuljanja i isklizavanja. Uz dobre performanse, često ne ide ekonomičnost, međutim T-Roc je i tu spojio nespojivo pa tako prosječna potrošnja se spuštala i do 5,1 l/100 km. Posebnu pažnju nam je privukla aplikacija Think Blue. Ova aplikacija postavit će vam razne zadatke koje ćete moći obaviti samo ako vozite uz predviđanje situacija u saobraćaju: morate savladati po tri izazova na svakom nivou. Svaki uspješno apsolvirani trening i svaki osvojeni trofej koji povećava vašu kolekciju, doprinosi tome da postanete veći stručnjak za ekonomični način vožnje. Ova činjenica ne samo da se odražava pozitivno na okoliš, nego i na vaš novčanik. Korištenjem MirrorLink™ funkcije, aplikacija tokom vožnje direktno razmjenjuje podatke s elektronikom vašeg Volkswagen vozila. Na taj način se utvrđuju odnosno evaluiraju vrijednosti potrošnje, puta kotrljanja i vaš Blue Score. Prilično zanimljivo za sve one koji se vole igrati sa ciframa, a naročito za one koji preferiraju ekonomičnu vožnju.

Zaključak

Iako je nastao na MQB platformi, tehnički je identičan kao Golf, T-Roc je daleko zabavniji automobil. Podjednako dobro se snalazi i u gradu, ali sav svoj potencijal najbolje pokazuje na teškim terenima. Uz odlične performanse, udobnost, ekonomičnost, T-Roc je pun pogodak za sve avanturiste koji su ipak vezani za grad, ali rado odu van gradske vreve. Sve pohvale idu i za sigurnost ovog automobila, obzirom na to da je osvojio svih pet zvjezdica na Euro NCAP testu. Uz sve nabrojano, sigurni smo da imate jasniji uvid u ćud novog Volkswagenovog automobila za koji smo sigurni da će zabilježiti velike prodajne uspjehe.

Tehničke karakteristike vozila:

  • Motor: 1.968 ccm, 4 cilindra, TDI, dizel
  • Snaga: 110 kW/ 150 KS
  • Mjenjač: 7-stepeni, DSG, automatski
  • Dužina: 4.234 mm
  • Širina: 1.819 mm
  • Visina: 1.573 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.590 mm
  • Masa: 2.040 kg
  • Pogon: 4Motion, 4x4
  • Zapremina rezervoara: 55 l
  • Potrošnja: 5,1 l
  • Ubrzanje 0-100 km/h: 7 s

Cijena osnovnog modela: 40.850,38 KM

Cijena testnog modela: 62.946,25 KM

Za volanom VW T-Roca našao se i Miro Gerh, rally šampion Bosne i Hercegovine, a njegove utiske možete pročitati u nastavku.

„Još od njegovog predstavljanja u Frankfurtu prošle godine, T-Roc mi se činio kao primamljiv i zanimljiv automobil. Sada sam imao priliku da testiram jedan primjerak i utisci su još bolji. Veoma živahan motor koji prati DSG mjenjač nikoga ne ostavljaju ravnodušnim, a ako na to dodamo i integralni pogon, 4Motion, sa ovim autom ste spremni za sve. T-Roc je izuzetno čvrst i stabilan auto koji se odlično pokazao i u gradu sa zapanjujuće niskom potrošnjom goriva, a svoj pravi karakter mi je pokazao u krivinama i, naravno, kada sam sišao sa asfaltne podloge. Izuzetno je zanimljiva i aplikacija „Think Blue.Trainer“ koja vam omogućava da pratite vaš način vožnje, ali istovremeno vas „uči“ kako da budete odgovorni prema okolišu, ali i svom budžetu.

U globalu, Volkswagen je uradio odličan posao sa ovim automobilom kojeg je lansirao u pravo vrijeme kada je potražnja za SUV modelima sve veća.“

Autor: Redakcija