TEST: Volvo XC60 D5 AWD Inscription

14.03.2018 u 21:42

Volvo je godinama sinonim za sigurnost, pouzdanost i luksuz. Kako smo već navikli, svi ozbiljniji proizvođači ili šire ponudu SUV modela ili lansiraju nove generacije svojih postojećih modela. Volvo nije izuzetak pa su nas počastili novom generacijom svog modela XC60. U nedavno održanom izboru za BH SUV Godine, Volvo XC60 je odnio pobjedu u izuzetno jakoj konkurenciji. Ovaj terenac je u BiH stigao sredinom oktobra, a šta nam švedski gorostas nudi u novoj generaciji otkrivamo u nastavku teksta.

Eksterijer

Nekada prije ste imali pravo da zastupate mišljenje kako svaki Volvo ima dosadan i nemaštovit dizajn. Sada vam preporučujemo da tu tvrdnju što prije zaboravite jer novi XC60 je sve samo ne dosadan. U principu, novi XC60 je dosta sličan modelu XC90, samo što djeluje privlačnije i kompaktnije. Naravno, ne mislimo da će doći do „sukoba“ ova dva modela u smislu da će XC60 preuzeti kupce modela XC90. Oba modela imaju svoju klijentelu i ne vjerujemo da će se nešto drastično mijenjati tu. Kod novog XC60 primjetan je izuzetno agresivan dizajn. Dosta oštrih linija, naglašena maska hladnjaka, sjajni kromirani detalji-za prvi dojam i više nego dobro. Prednja svjetlosna grupa čini auto još širim. XC60 sada izgleda znatno „opasnije“ nego prije. Sa strane, nema iznenađenja. Veoma elegantna silueta je upotpunjena ukrasnom kromiranom lajsnom koja se proteže preko prednjih i zadnjih vrata. Straga, upečatljiva je zadnja svjetlosna grupa u obliku bumeranga. Osim njih, veliku pažnju privlače kromirani završeci auspuha. Moramo pohvaliti Volvo jer nas nije pokušao „prevariti“ pa su oba prava, odnosno oba su spojena na izduvne cijevi. Za vanjski izgled, novi Volvo XC60 dobija čistu desetku.

Enterijer

Šta tek reći za enterijer? Čini se da je vanjski izgled samo jedan od brojnih kvaliteta ovog automobila. Unutra se osjećate poput člana kraljevske porodice. Avangardni stil vam nudi profinjeni osjećaj, bilo da ste za upravljačem, ili na nekom od putničkih sjedišta. Vrhunski profilisana sjedišta su lako podesiva tako da ih možete u potpunosti prilagoditi položaju koji vam odgovara. Za zaljubljenike u tehnološki „nakrcane“ kabine, XC60 je prava poslastica. Iako je mnogo toga što vam ovaj automobil nudi u tehnološkom segmentu, sve je veoma jednostavno za upotrebu, pa čak i oni nešto manje vješti sa high tech rješenjima u autima, mogu lako rukovati podešavanjima ovog automobila kojih je bezbroj. Broj mehaničkih komandi na intrument tabli je sveden na minimum, a sve je prebačeno na masivni ekran osjetljiv na dodir. Volan, osim što vam služi da upravljate prednjim točkovima, na XC60 služi da upravljate tempomatom, hands free sistemom, a iza volana se nalaze dvije polugice za šaltanje brzina. Detalj koji će izmamiti osmijeh na licu zaljubljenika u sportski tip vožnje. Enterijer je praktičan i izdašan prostorom. Putnici nazad imaju dovoljno prostora za noge, a i prostora iznad glave je sasvim dovoljno čak i za više putnike.

Motor i vozne karakteristike

Impresivne brojke opisuju „srce“ ovog automobila. Testni model je pod haubom imao dizelski agregat radne zapremine 1.969 ccm. Snaga kojom raspolaže iznosi 173 kW/ 235 KS. Uparen sa 8-stepenim automatskim Geartronic mjenjačem koji snagu prenosi na sva četiri točka, ovaj motor se odlično nosi sa masom ovog automobila koja iznosi gotovo dvije tone. Uz to, Volvo XC60 troši zanemarivih 5.7 litara. Iako je Volvo marka koja postizala uspjehe u svjetskim i nacionalnim šampionatima u kružnim trkama, to se prije svega odnosi na njihove limuzine. Nekada je to bio S40 koji je harao britanskim ST šampionatom, danas je to S60 koji je prošle godine osvojio i vozačku i konstruktorsku titulu u WTCC-u. Zanimalo nas je koliko je sportskog pedigra preneseno na ovaj, ni malo sportski automobil. XC60 je krotio krivine kao da je u pitanju automobil iz Polestarovog odjela. od 0-100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, a integralni pogon vam ne dozvoljava da „pretjerate“ pa je snaga u svakom momentu pod kontrolom. Još jedna desetka za XC60. Sasvim zasluženo, ovaj švedski div je ponio titulu BH SUV Godine za 2018. godinu, a jedan je od finalista za izbor Svjetskog automobila godine.

Karakteristike testnog vozila:

  • Motor: 1.969 ccm, dizel
  • Snaga: 173 kW/ 235 KS
  • Mjenjač: 8-stepeni, automatski
  • Dužina: 4.688 mm
  • Širina: 2.117 mm
  • Visina: 1.658 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.865 mm
  • Pogon: 4x4
  • Zapremina rezervoara: 71 l
  • Zapremina prtljažnika: 505 l
  • Potrošnja: 5,7 l

Cijena testnog primjerka: 151.579,00 KM

Autor: Redakcija