TEST: VW Polo Beats 1.0 TSI

17.12.2017 u 21:57

Volkswagenov popularni mališan u svojoj šestoj generaciji izgleda bolje nego ikada

Kada je VW predstavio novu generaciju VW Pola ranije ove godine, svi smo bili svjedoci velikom koraku naprijed u dizajnu, tehnologiji, ponudi opreme i veličini automobila. Novi Polo je potpuno rađen iz „nule“ i nema ništa zajedničko sa prethodnom generaciji. Izrađen je na novoj MQB platformi koju karakteriše niz inovacija i modernih tehnoloških rješenja.

Već nakon prvih par kilometara vožnje razigrani mališan nam je uspio izmamiti osmijeh na lice. Test je obavljen u istinski specifičnim uslovima vožnje. Po preuzimanju automobila iz salona, bili smo malo skeptični oko snage motora. Pogled na tehničke karakteristike otkriva izuzetno malu kubikažu. Radi se o 1,0 litarskom turbo benzinskom motoru (TSI). Međutim, potpuno suprotno očekivanjima, ovaj motor se izuzetno dobro nosi sa masom novog Pola i sasvim solidno ubrzava. Izvana, Polo u mnogome podsjeća na Golfa aktuelne generacije sa širokom maskom hladnjaka u koju je sasvim diskretno utopljena prednja svjetlosna grupa sa LED dnevnim svjetlima. Testni model je bio opremljen i svjetlima za maglu koja su nam bila od velike koristi u uslovima smanjene vidljivosti kakvi su vladali tokom naše prve testne vožnje.

Ulaskom u automobil, shvatate da Polo više nije mališan. U B-segmentu spada među najveće automobile, a prostor je veoma pametno iskorišten i nudi vrhunski komfor za svoj segment. Polo je savršeno izbalansiran između trendovskih detalja i konvencionalnih rješenja koja su se pokazala kao vrlo dobra i pouzdana. Instrument tabla sa odličnim infotainment sistemom je blago orijentisana ka vozaču (nešto slično kao kod Golfa sedme generacije). Središnjim dijelom dominira multifunkcionalni zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 6,5“. Upotreba mehaničkih prekidača je vrlo jednostavna i sve se nalazi baš tamo gdje očekujete. Sjedišta su čvrsta, karakteristično za sve njemačke automobile. Ipak, to ne znači da su neudobna. Naprotiv, udobnost novog Pola je jedna od velikih prednosti s kojom se u prethodnim generacijama mučio.

Kada gledamo njegove vozne osobine, možemo reći da je ovo savršeno izbalansiran automobil B-segmenta. Obzirom na „monsunsku“ kišu koja je vremenom prerasla u sniježnu mećavu, uslovi za vožnju su bili katastrofalni. Ipak, Polo se bez problema nosio sa potocima vode na cesti, naslagama snijega i leda zahvaljujući brojnim sistemima koji vam olakšavaju vožnju i sada su dio serijske opreme. Van grada, Polo je pokazao svoj avanturistički duh koji je Volkswagen istakao kroz slogan „Za život pun avantura“. Kada smo se konačno spustili do grada, Polo je pokazao da i dalje dominira gradskim gužvama koje su bile izazvane (vjerovatno iznenadnim?) snijegom u decembru. Čak ni apsolutni haos na cesti Polu ne smeta, a neočišćene ceste su tek mala prepreka za ovog sjajnog mališana. Sarajevo je poznato po problemu nedostatka parking mjesta. Često ste prisiljeni da se parkirate na uskim i nepreglednim mjestima. Polo je i tu skinuo sav teret sa „leđa“ vozača i uz pomoć prednjih i zadnjih parking senzora, kao i izuzetno lagan volan, parkiranje je „mačiji kašalj“.

Šta se nalazi pod haubom? Već smo spomenuli da se radi od 1,0 litarskom TSI motoru. Najveća prednost ovog motora je njegova ekonomičnost. Ne želimo unaprijed da miniramo prodaju modela sa TDI motorima čiji se početak prodaje očekuje na proljeće, ali za svakodnevne potrebe, smatramo da je potrošnja od 4,4 litra goriva i više nego prihvatljiva i zadovoljavajuća. Ne očekujte sportske performanse od motora sa zapreminom od 999 ccm, mada se solidno nosi sa jačim automobilima. Ono što moramo da posebno pohvalimo je izuzetno tih rad i izolacija u kabini kakvu nemaju ni neki skuplji automobili. Mjenjač je veoma tvrd i precizan, a ručica ima odličan, kratak hod.

Zaključak: VW Polo je i dalje lider klase i čini nam se da će dugo tako ostati. Nudi dovoljno prostora čak i za manje porodice, ekonomičan je i praktičan. Stilizovan je tako da ga želi i mlađa i starija klijentela. Što se tiče mana, Polo ih vješto krije i pred noge vam prostire bisere tako da ni ne primjetite eventualne sitnice koje bi mogle pokvariti utisak. Cijena testnog modela iznosi 32.958,04 KM.

Tehničke karakteristike:

  • Motor: 999 ccm TSI, 3 cilindra, benzin
  • Snaga: 70 kW/95 KS
  • Mjenjač: 5-stepeni, ručni
  • Dužina: 4.053 mm
  • Širina: 1.751 mm
  • Visina: 1.461 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.551 mm
  • Masa vozila: 1.145 kg
  • Potrošnja: 4,4 l
  • Ubrzanje 0-100 km/h: 10,8 sec

Za volanom testnog Pola našao se i aktuelni Rally Šampion Bosne i Hercegovine, Miro Gerh, a njegove utiske možete pročitati u nastavku.

"Karoserija na novoj MQB A0 platformi, 1.0 TSI motor sa snagom od 70kw (95 KS), korekcije u dužini, širini i međuosovinskom razmaku vozila, ispred mene su postavile izuzetno teško pitanje, kako se „Polo“ ponaša u različitim uslovima vožnje. A pri tome možemo doliti i ulje na vatru činjenicom da je nedavno predstavljen VW Polo GTI R5, isključivo spremljen za Rally takmičenja, pa sam samim tim pokušao taj „R5“ duh pronaći i u ovom 1.0 TSI Polu.

U vožnji je Polo izuzetno uvjerljiv, radilo se o komfornom ili dinamičkom smislu, testni model na 16“ točkovima pokazao se kao veoma stabilan u vožnji. Upravljač, na prvi pogled, estetski ostavlja bolji dojam od prethodnika, izuzetno lagano upravljanje, ali ono što me iznenadilo jeste velika preciznost upravljača, čak i pri većim brzinama. Ručica mjenjača ima izuzetno kratak i precizan hod, što meni ostavlja dojam kao da se radi o „trkaćem mjenjaču“ i samim tim ulijeva neko posebno povjerenje kod vozača.

Stabilnost automobila nije došla u pitanje ni jednog jedinog momenta, radilo se o podlozi prekrivenoj snijegom, ledom ili pak suhoj, ili mokroj, Polo je vješto izašao kao pobjednik u svim situacijama. Iskreno najveću sumnju mi je pričinjavao agregat od 999 ccm3, koji isporučuje 95 KS. Međutim, po prvom stiskanju papučice gasa do „poda“ sve sumnje su otišle u zaborav, izuzetno snažan agregat za svoju kubikažu i vrlo interesantan u vožnji. Na kraju, novi Polo šeste generacije je automobil za svakodnevnicu ali i bez pretjeranog razmišljanja za odlazak na duži put. Njegove vozne karakteristike, izgled i historija daje jasno do znanja da je riječ o dobrom automobilu i da je opravdao očekivanja, zbog čega je dobio priliku u WRC 2 Šampionatu kao Polo GTI R5."


Autor: Redakcija