Volvo FM i FMX

20.09.2013 u 14:06

Volvo Trucks je s prvim danima proljeća predstavio novu generaciju modela FM te temeljito obnovljeni off roader FMX. Ovaj dvojac nudi vrhunsku fleksibilnost i učinkovitost transporta, te pokriva potrebe većine korisnika

Kako navode u prvim obavijestima iz Volvo trucksa, dinamički upravljački sustav, poboljšani ovjes, kako sprijeda, tako i straga te novi nosači motora unaprjeđene su karakteristike koje pridonose izvrsnom ponašanju na cesti novog modela Volvo FM. Stručnjaci za šasiju kompanije Volvo Trucks također su se fokusirali na optimizaciju težine. Značajna smanjenja težine u svim inačicama Volva FM povećavaju privlačnost u segmentima osjetljivima na težinu poput prijevoza cisterni i rasutog tereta, gdje kupci žele lak kamion s predvidljivim, sigurnim voznim svojstvima

Volvo dinamički upravljački sustav je svjetska tehnička inovacija. On kombinira elektronički regulirani električni motor na upravljačkom prigonu i hidraulični servoupravljač.

Vozač od njega ima koristi u svim radnim uvjetima jer pruža sigurniju, komforniju i ugodniju radnu okolinu.

Na autoputu, dinamički upravljački sustav pruža iznimnu stabilnost držanja smjera vožnje. Pri malim brzinama, vožnja čak i teško natovarenog kamiona toliko je laka da njime možete upravljati s vrlo malo napora. Poboljšani ovjes još je jedno unaprjeđenje koje pridonosi izvrsnom ponašanju na cesti. Sustav ovjesa A-Ride sada je dostupan u kombinaciji s disk kočnicama ili bubanj kočnicama.

Još jedna nova karakteristika su tri upravljane osovine, jedna sprijeda i dvije straga na 8x2 s tridemom, dvije sprijeda i jedna straga na 8x2 s dvije prednje osovine.

Time se dobiva znatno manji okretni polumjer bez da gume kamiona urezuju cestovnu površinu, što je savršeno za skučene prostore poput dvorišta seoskih gospodarstava, gdje se preuzimaju proizvodi.

Iskustvo vožnje u novom Volvu FM rezultat je prednosti koje donosi većina njihovih najnovijih inovacija. Vožnja cestom je mirnija, s boljom zaštitom od prevrtanja. Kako bi se poboljšala učinkovitost goriva, sustav I-See, koji može smanjiti potrošnju dizela čak do pet posto, sada je također dostupan na modelu FM.

Manja težina, nove konfiguracije osovina, povećana fleksibilnost šasije i potpuno jasna sučelja za proizvođače karoserijske opreme svi zajedno omogućavaju kupcu da kamion potpuno prilagodi svom poslu.

Tu je i opcija napredne telematike pomoću koje se nadziru brojne komponente, znači da Volvo Trucks vlasniku kamiona može jamčiti maksimalnu mobilnost.

Unutrašnjost kabine dizajnirana je s fokusom na vozača. Rezultat je učinkovito, ergonomsko i sigurno radno mjesto s više prostora za vozača i povećanim kapacitetom prostora za odlaganje nego prije.

Još jedna nova karakteristika je mogućnost preuzimanja nove aplikacije “My Truck”, koja vozaču omogućava kontrolu i nadzor nekih funkcija preko daljinske veze.

Druge karakteristike i usluge za uštedu goriva koje su dostupne vozačima Volva su program Dynafleet Fuel & Environment (gorivo i okoliš), usluga Savjet o gorivu i tečaj Učinkovita vožnja.

Novi Volvo FM dolazi s potpunom paletom 11-litarskih i 13-litarskih motora. Sve inačice zadovoljavaju buduće standarde norme Euro 6, koja stupa na snagu početkom 2014. D13 je dostupan sa snagom od 420 do 500 KS, dok motor D11 ima raspon snage od 330 do 450 KS.

“Tehnologija selektivne katalitičke redukcije" (SCR) je još više dorađena, motori Euro 6 nude izvrsne radne karakteristike u kombinaciji s visokom učinkovitošću goriva.

Kabina je pozicionirana nisko na šasiji, što omogućava praktičan ulaz s dvije stepenice i bolju vidljivost za vozača – a tamni dio neposredno ispod prednjeg stakla naglašava ovaj niski dojam. Jednako kao na modelu FH, klasični znak Volvo podignut je na novi položaj, ispod prednjeg stakla.

Nova prednja svjetla naglašavaju obiteljske veze s novim Volvom FH a poboljšane su radne karakteristike, kako dugog, tako i kratkog svjetla.

Vozač ima udobnije i bolje ergonomski dizajnirano radno mjesto zahvaljujući potpuno novoj instrumentnoj ploči i brojnim novim karakteristikama unutrašnjosti kabine.

Novi Volvo FM također se može opremiti sustavom potpore vozaču koji se temelji na radaru/kameri, a naziva se Upozorenje na prednji sudar.

Volvo FMX dao je segmentu građevine jasan identitet i sad je napravio korak naprijed u svim najvažnijim područjima – robusnosti, upravljivosti i dizajnu.

Kabina novog Volva FMX izrađena je od visoko rastezljivog čelika. Sve komponente u prednjoj strukturi redizajnirane su; velika većina je premještena kako bi povećala robusnost u zahtjevnim uvjetima građevine. Unutrašnjost kabine potpuno je redizajnirana, a brojne inovacije čine posao vozača kako lakšim, tako i učinkovitijim.

Tu je, očekivano, dinamički upravljački sustav. On će smanjiti mišićni napor jer čak i pri malim brzinama, vožnja teško natovarenog kamiona toliko je laka da njime možete upravljati jednim prstom.

Stražnji zračni ovjes ima automatsku regulaciju visine za vožnju i razmak od tla 300 milimetara. Zračni ovjes dostupan je u konfiguracijama osovina 4x2, 6x4 i 8x4. Kako bi se postigao uži okretni polumjer i smanjeno trošenje guma, konfiguracija 8x4 sa sustavom stražnjih kotača može se specificirati sa hidraulički upravljanom pratećom osovinom iza pogonske. Prateća osovina iza pogonske također se može podizati kako bi se povećala trakcija pogonske osovine u teškim radnim uvjetima

Mjenjač I-Shift je vrlo učinkovit prilikom upravljanja na malim brzinama a sad je dobio i duži interval zamjene ulja (450.000 km). Sustav prednjeg pogona još je unaprijeđen dok kraći prednji prevjes znači da je povećan pristupni kut.

Dostupan je s opcijama 11-litarskih i 13-litarskih motora Euro 6. D13 ima izlazne snage od 380 do 540 KS, dok D11 nudi raspon od 330 do 450 KS.

Kako bi se zadovoljili standardi norme Euro 6, motor je opremljen nehlađenim sustavom za povrat ispušnih plinova (EGR).