Zvanični ili nezvanični servis?

24.07.2013 u 10:06

Vlasnicima automobila danas nije ni malo lako. Treba ga registrirati, plaćati sve skuplje gorivo i naravno, održavati. Upravo posljednja stavka najviše nas i muči jer je novca za održavanje sve manje, troškovi neprekidno rastu, pa ako već plaćamo treba znati i kako da odaberemo pravi servis

Pri pomenu nezvaničnog servisa, većina obično pomisli na masne, prljave i neugledne šupe u zabačenim ulicama u kojima rade zapušteni i neuki majstori.Ipak, situacija se u posljednje vrijeme značajno promjenila i danas su nezvanični servisi itekako podigli standard i mogu u pojedinim slučajevima po kvaliteti da se porede i sa službenim.

Prelazak na nezvanični servis nije jednostavna stvar pa tom izboru treba pažljivo pristupiti jer se može lako dogoditi da umjesto uštede sebi stvoriti dodatni posao.Štaviše, kod nas je danas, zbog sveopće štednje, situacija takva da su u mnogim službenim servisima kao majstori zaposleni tek svršeni srednjoškolci koji tu stječu iskustvo, dok su mnogi iskusni majstori, zbog loše financijske situacije prešli u druge, neslužbene servise.

Vizualni dojam

Nije ljekarna već automehaničarska radionica

Većini vlasnika će jedan od najbitnijih uvjeta pri izboru biti sam izgled servisa, odnosno čistoća. To svakako na mušteriju ostavlja dobar dojam, ali neće biti garancija da će posao biti kvalitetno urađen. Ipak, previše prljavštine utjecat će i na krajnji rezultat servisiranja jer se ona može tijekom popravka uvući u osjetljive sklopove i komponente motora i ovjesa. Dakle, istina je negdje u sredini zato vizualni dojam ipak spremite za kraj.

Opremljenost

Nažalost, kod nas postoji veliki broj neslužbenih servisa koji su nepotpuno opremljeni. Tu je dosta radionica koje rade, na primjer, samo mehaniku, a nemaju električara ili što je u posljednje vrijeme gotovo nedopustivo, dijagnostičara (odnosno mehatroničari). Suvremeni automobili imaju najviše problema upravo s elektronikom i bez kvalitetne dijagnostike mnogi kvarovi će ostati neriješeni.

Dakle, ništa bez dijagnostike i servise koji ih nemaju treba izbjegavati. Većina nezvaničnih servisa nema svoje odjel za limarsko-farbarske radove već ih rade uslužno kod partnera, ali to ne može predstavljati problem.

Internet i društvene mreže

Htjeli mi to priznati ili ne, internet i društvene mreže imaju sve veći utjecaj na naš život. Prije nego što kupimo i najobičniji mobitel, na internetu ćemo istražiti trenutnu ponudu domaćih distributera i izabrati najbolji model za svoj novac.

To se još više odnosi na servis u kojem ćemo tijekom godina ostaviti veliku količinu novca. Zato, prije odlaska svakako treba po internetu istražiti iskustva drugih vlasnika i njihove preporuke.

Pojedini servisi idu i korak dalje u suradnji s društvenim mrežama pa, na primjer, članovima pojedinih internet-klubova nude i određeni popust na usluge.

Dodatne usluge

Većina servisa za reparaciju komponenti poput turbine, alternatora, filtra čestica, dizni i slično, ima ugovorene partnere koji to rade za njih. U većini slučajeva to nije preveliki problem, ali za vlasnika automobila to znači dodatno čekanje na popravak.

Ipak, ne kažemo da svaki servis treba reparira turbine, to bi već bilo previše, ali jednostavnije stvari (alternatori ili dizne) su već druga priča i treba biti opremljen za njihovu popravak budući da se ovi dijelovi i najčešće kvare - alternatori od starosti, a dizne zbog problema nastalih uslijed lošeg goriva.

Rezervni dijelovi

Neophodna zalihe rezervnih dijelova

Dobar lager rezervnih dijelova je još jedna bitna stavka kod izbora servisa. Servis koji u skladištu drži samo ulje i filtere zaista ne djeluje ozbiljno i ne ulijeva povjerenje jer će majstori umjesto da se bave popravcima svako malo izlaziti do grada u nabavku ili, što je još gore, tražiti od vlasnika automobila da on umjesto njih nabavlja dijelove. U ovom slučaju i najmanja intervencija na vozilu može potrajati danima.

Neki minumum koji mora biti na lageru u ozbiljnom neslužbenom servisu jesu kugle, spone, ramena i ostali dijelovi ovjesa koji stradaju uslijed loših puteva. Zatim, krila, obloge branika, farovi i ostale komponente koje najčešće stradaju u sudarima.

Dogovor s vlasnikom

Jedna od stavki po kojoj se poznaje dobar servis svakako je i dogovor s vlasnikom automobila. Naime, dobar običaj kvalitetnih servisa je popraviti samo dogovoreno, ao svim eventualnim nedostacima koji se eventualno uoče naknadno, obavijeste vlasnika. Tek kada se vlasnik složi, servis će ispraviti i ostale naknadno uočene kvarove. Na ovaj način, unapređuje se odnos s mušterijom koju pri preuzimanju vozila neće sačekati neugodno visoki računi.

Što je zamijenjeno

Tražite da vam zapakuju zamijenjene dijelove

Na kraju, tu je još jedan korak koji dobre servise razlikuje od loših. Kada se intervencija završi kupcu treba pokazati što je sve zamijenjeno na automobilu.

Neispravni dijelovi nemaju nikakvu materijalnu vrijednosti, ipak prava vrijednost ovog gesta je građenje povjerenja s vlasnikom automobila. Jednostavno, treba pokazati dio koji je zamijenjen, ukazati na oštećenja i razloge zašto je morao biti zamijenjen. Možda nekom djeluje nebitno ali svakako povećava povjerenje vlasnika u servis.