Brdska trka Kotor 2018: Szasz neuhvatljiv, Bakir Hadžić najbrži bh.predstavnik

29.05.2018 u 21:57

Na čuvenoj stazi Trojica, prethodnog vikenda vožena je brdska trka koja se bodovala za FIA CEZ šampionat, šampionat Crne Gore i šampionat Hrvatske

Ovogodišnja trka imala je posebnu notu obzirom na to da će od ove godine nositi naziv Memorijal Tripo Bukilica. Tripo Bukilica je preminuo u januaru ove godine. Važio je za jednog od najbitnijih funkcionera u crnogorskom autosportu, a jedan je od najzaslužnijih za povratak trka na Trojicu i njeno uvrštavanje u FIA CEZ kalendar. Uz sebe je okupio veliki broj entuzijasta koji su svi radili kao jedno da trka na voljenoj stazi bude na evropskom nivou. Među njima su se istakli i Nemanja Kašćelan, aktivni takmičar, koji je od samog početka bio uz Bukilicu i pomogao pri uređenju klase, a pored njega povukao je i mladu snagu za sobom. Jedinstveni logo trke je dizajnirao mladić iz Bara, Đuro Vukasović, za što je i odlikovan po završetku trke 2016. Pored njih, tu su i Marko Tujković, još jedan takmičar, kao i čuveni "gorski car", Željko Bato Banićević. Lista je još duža, ali nemamo dovoljno prostora da istaknemo svakog pojedinca koji je pomogao.

Uz manje propuste u organizaciji, trku su obilježile velike borbe. Skoro 90 takmičara iz Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Kosova, Makedonije, Slovačke i Poljske. Sasvim očekivano, pobjedu u generalnom plasmanu je odnio Laszlo Szasz u Formuli 3000. Ne mnogo sporiji, bio je Domagoj Pereković u Mitsubishiju Lanceru EVO IX, koji je ujedno i pobjednik kategorije 1. Iza sebe je ostavio Damira Nakića u Radicalu SR3, Aldina Ćorovića u Formuli Lotus i Luku Špadijera u Globalu GT.

Pobjednik u grupi E1 je bio već pomenuti Domagoj Pereković. On je stazu u Kotoru prešao za svega 4:36.794. Vrhunski rezultat je postigao i Grzegorz Duda u Hyundaiju i20 WRC. Treće mjesto je pripalo bivšem evropskom prvaku na brdu, Tomislavu Muhviću. Četvrti je bio Dejan Bulatović u Seat Leonu TCR koji je mnogo slabiji i teži, ali je to Bulatović kompenzirao sjajnim vožnjama. Peto mjesto je zauzeo Bojan Juranić.

Grupu N je obilježio Dražen Radulović za volanom Mitsubishi Lancera EVO IX. Najveću konkurenciju je imao u Slovaku, Peteru Ambruzu u istom automobilu. Treća pozicija je otišla u ruke i ne baš zadovoljnog Filipa Križanića, a top pet su kompletirali Vasilije Jakšić, novi rekorder staze u klasi N2000 i Marko Tujković, obojica u Hondama Civic Type R.

Grupa A je bila "rezervisana" za splitskog automobilistu, Antu Alduka koji je svoju Hondu Civic Type R dovezao i do visokog četrnaestog mjesta u generalnom poretku. Žarko Knego je zauzeo drugo mjesto, a treća pozicija je pripala Mirku Vujačiću u Citroenu C2 R2.

Što se tiče takmičara iz BiH, najbrži je bio Bakir Hadžić u Hondi Integri Type R. Kako ova trka nije imala nikakav rezultatski značaj za bh.takmičare, Bakir je vozio dosta rezervisano, ali je i pored toga bio drugi u klasi E1-16, a nadmašio ga je samo Bojan Juranić. Drugo mjesto je pripalo Harunu Hadžiću koji je u prvoj vožnji isklizao i udario bankinu, ali ga to nije omelo da u drugoj vožnji dodatno popravi vrijeme. Treću poziciju je zauzeo Bojan Simić koji inače vozi kružne trke, ali je ovoga puta dovezao svoj Peugeot 106 na Trojicu kako bi odmjerio snage sa izuzetno jakom konkurencijom.

Autor: Redakcija