Cupra e-TCR testirana u Zagrebu

06.07.2018 u 19:23

Nakon Formule E, mogli bismo dobiti i šampionat električnih TCR automobila

Marcelo Lotti, tvorac WTCC-a, ni u najluđim snovima nije mogao naslutiti da će upravo on biti zaslužan za propast šampionata koji je sam stvorio. Nakon 2013. godine, na snagu su stupila nova pravila u WTCC-u. Uvedeni su vrtoglavo skupi automobili, serija je dobila na ekskluzivnosti, ali je zato izgubila sve ono po čemu je bila prepoznatljiva. Uzbudljive trke zamijenile su tek obične procesije pa je Lotti odlučio da stvori novi projekat. Nazvao ga je TC3. Kao baza za novu formulu u touring takmičenjima mu je poslužio Seat Leon Racer. Zamisao je bila da se stvori što izjednačenija serija sa mnogo automobilskih marki koje će adaptirati neki od svojih kompaktnih modela novim pravilima. Od 2015. TCR (prvobitno nazvan TC3) je zaživio na globalnom planu i već u prvoj godini nadmašio WTCC. Ovo takmičenje je dovelo do toga da sada imamo 12 brendova koji su spremili svoje automobile prema TCR pravilima, a u najavi su još mnogi. TCR je bio pun pogodak.

Ne tako davno, Seat je predstavio svoj novi brend, Cupru. Performantni modeli španskog proizvođača će nositi naziv Cupra umjesto Seat. Ubrzo su i TCR automobili ribrendirani kao Cupre, a predstavljen je i potpuno novi koncept, nova ideja kada je u pitanju touring. Seat je predstavio Cupru e-Racera. Za razliku od standardnog TCR automobila čiji 2.0 TFSI motor razvija 350 KS, Cupra e-Racer bi bila potpuno električni automobil koji bi razvijao 670 KS, ubrzanje 0-100 bi mu iznosilo 3,2 sekunde. U početku se to činilo dalekim, međutim Cupra e-Racer je stigla u Zagreb gdje je testirana na poligonu kompanije Oryx. Ono što posebnu pažnju izaziva je činjenica da će u razvoju ovog automobila učestvovati ni manje ni više nego Rimac.

Cupra e-Racer je pokazala zavidne rezultate na ovom testu. Automobil se odlično pokazao, kao i njegovi električni, baterijski i sistemi hlađenja, kao i pogonska jedinica. Svaki dio je testiran pojedinačno, a na kraju testa, u Cuprinom timu nisu krili zadovoljstvo jer su izvukli mnogo pozitivnih zaključaka.

Iz ovog možemo vidjeti da je kompletna VW grupacija spremna za iskorak, prelazak na tehnologije budućnosti i omasovljenje proizvodnje električnih automobila. Nakon rekorda na Pikes Peaku sa VW I.D. R modelom na struju, ovo je novi pokazatelj da jedan od najmoćnijih koncerna na svijetu velikim koracima grabi ka budućnosti i novim tehnologijama koje će postati standard.

Foto: Autoportal.hr

Autor: Redakcija