​Odlazak francuskog lava

21.01.2018 u 14:54

Reli Dakar 2018. bio je oproštajni za ekipu Peugeot Sporta

Kada je Jean Todt, davne 1981. godine, osnovao Peugeot Talbot Sport, vjerujemo da ni sam nije slutio koliki će trag ovaj tim ostaviti u autosportu. Ponajviše u reliju. Glavni razlog nastanka tima je upravo učešće u WRC šampionatu. Svoju genijalnost su već tada prikazali sa modelom 205 T16 spremljen po pravilima čuvene Grupe B. Prva titula odlazi u ruke francuskog proizvođača 1985. godine, a svoj uspjeh ponovili su i 1986. godine. U svijetu će ostati upamćeni kao posljednji šampioni iz ere monstruozne Grupe B. Ukidanje Grupe B je za Peugeot Sport značilo potragu za novim takmičenjem u kojem će prikazati svoje mogućnosti. Nije im dugo trebalo da izaberu novi izazov. To je bio Reli Dakar. Najsurovije automobilističko takmičenje na svijetu.

Bio je to težak period za Reli Dakar. Idejni tvorac relija, Thierry Sabine, poginuo je u padu helikoptera. Niko nije očekivao da će reli opstati bez ključnog čovjeka u njemu. Međutim, ispostavilo se da je Reli Dakar postao Peugeotovo naslijeđe. U momentu kada su mnogi digli ruke od relija, Peugeot je ušao u takmičenje kao fabrička ekipa što je do tada bilo neviđeno. Već prva godina je bila pokazatelj da je izbor bio dobar. Peugeot je slavio u konkurenciji automobila sa svojim modelom 205 T16. Bila je to prva pobjeda za Peugeot i Arija Vatanena. Sljedeće godine ponovili su uspjeh sa istim modelom, ali ovoga puta za volanom je bio Juha Kankkunen. Upravo ta, 1988. godina bila je prekretnica za Reli Dakar kada je po prvi put zabilježena cifra od preko 600 takmičara. Reli je ponovo oživio kao nekada. Thierry Sabine, sigurno je bio i ponosan i sretan zbog činjenice da takmičenje raste i napreduje. Nova godina, novi izazov i novi automobil. Za Vatanena i ekipu je spremljen novi 405 T16. I 1989. godina, kao i 1990. su prošle u znaku Peugeota. Tu je bio kraj. Peugeot se te godine povukao i potražio nove izazove. Reli je ostao u njihovom srcu, pa su tako učestvovali u WRC šampionatu koji su osvajali dva puta u poretku vozača i tri puta kao konstruktor. Uslijedila je nešto duža pauza od velikih reli takmičenja, a onda su se vratili na davno postaveljene temelje. Dvije i pol decenije nakon izlaska iz takmičenja, Peugeot se vratio na Reli Dakar. Nije to bio bilo kakav povratak. U svoj tim su doveli tri vrhunska vozača. Tim je predvodio čovjek koji je i dobio nadimak po takmičenju koje je obilježio. Stephane Peterhansel je u tim stigao sa 11 osvojenih titula. Carlos Sainz je bio u lovu na drugu titulu u karijeri, a Cyril Despres je bio u potrazi za novim izazovom, a to je podrazumijevalo prelazak s motora u automobil.

Svaki početak je težak

Prva godina povratka bila je, sasvim očekivano, izuzetno teška. Novi 2008 DKR morao je da „odboluje“ sve dječije bolesti na samom početku svoje karijere. Očekivanja javnosti bila su visoka, pogotovo zbog sastava tima s kojim je Peugeot stigao u Argentinu na start relija. Međutim, Peugeot je bio skroman u svojim najavama i čvrsto su stajali na zemlji. Prvi je odustao Carlos Sainz već na četvrtoj etapi. Pokazao je da 2008 ima brzinu, ali je bio „bolešljiv“. Mister Dakar, Peterhansel nije mogao bolje od 11. pozicije u generalnom plasmanu, a Cyril Despres je prolazio kroz jedan težak period adaptacije na automobil, te je završio na 34. mjestu. Ipak, 2015. godina je bila samo uvertira za ono što je Peugeot zapravo spremao.

Četiri mušketira u pustinji

Nakon kiše uvijek dolazi sunce, a tom filozofijom su se vodili i u Peugeot Sportu. 2016. godine timu se pridružio i najbolji reli vozač svih vremena, Sebastien Loeb. Cilj je bio samo jedan – ­uspostaviti totalnu dominaciju na reliju. Već od samog starta, Peugeotovi vozači su doslovno letjeli pustinjom. Loeb i Peterhansel su se smjenjivali na prvoj poziciji, a kasnije se borbi pridružio i Sainz. Peterhansel je još jednom briljirao i upisao 12 pobjedu na reliju. Naredna godina, bila je najuspješnija za Peugeot od povratka. Uz novi 3008 DKR, apetiti su porasli i shodno tome, stigao je rezultat. Čak tri vozača na podijumu iz istog tima su prizor koji je se rijetko viđa. Peugeot 3008 DKR je pokorio Dakar u potpunosti. Krajem 2017. godine iz Peugeota su stigle tužne vijesti. Legendarna ekipa je objavila da će 2018. godina biti njihova posljednja godina u takmičenju. „Dream team“ je bio spreman za posljednji napad na pustinju. Činilo se da će oproštaj biti razočaravajući. Unaprijeđeni 3008 DKR sa oznakom Maxi je bio brz, pouzdan, ali posade nisu imale sreće. Ipak, slavlje nije otkazano. Za njega se pobrinuo Carlos Sainz, čovjek koji je bio tu od samog početka. El Matador je ukrotio lava i održao lekciju svojim konkurentima. Peugeot je još jednom bio na samom vrhu, sedmi put u historiji.

Niko nije nezamjenjiv, ali teško da će stići tim sa pristupom kao što je Peugeot. Donijeli su dašak nečeg novog, do sada rijetko viđenog u svijetu relija. Iz godine u godinu, razvijali su svoje automobile, održavali svoju dominaciju. Po prvi put nakon 2000. godine, pobijedio je automobil sa zadnjim pogonom. Peugeot je probudio stare duhove, vratili su nas u vremena kada je Dakar bio drugačiji, kada je sve bilo drugačije. Nadamo se da ova pauza neće biti duga kao prošla. Do tada, ostaju nam fotografije, snimci i bezbroj uspomena na jednu lijepu eru za Reli Dakar.

Autor: Redakcija