WRC Reli Australija - Neuville pobjedom okončao sezonu

19.11.2017 u 10:27

Najuzbudljivija WRC sezona u zadnjih deset godina završena trijumfom belgijskog vozača za volanom Hyundaija i20 WRC

Posljednji reli ove godine u WRC kalendaru nije imao rezultatski značaj kakav smo priželjkivali. Svi su se nadali da će Ogier i Neuville ukrstiti koplja u Australiji i tu rjiešiti pitanje šampiona. Ipak, niz nezgoda su isključili Belgijanca iz borbe za titulu pa je Ogier svoju petu titulu osigurao na prošlom reliju. Neuville je ipak u pravom sportskom duhu došao u Australiju i već na shakedownu zabilježio najbrže vrijeme. Najveću konkurenciju predstavljali su mu njegov timski kolega Andreas Mikkelsen i vozač Toyote Jari Matti Latvala. Na reliju u Australiji vozači M-Sporta su bili potpuno neprimjetni i bez ikakvih šansi za pobjedu.

Prvi dan relija je obilježio sjajni Andreas Mikkelsen, povratnik u WRC. Australski šljunak je odgovarao uvijek brzom Norvežaninu i činilo se da niko nema dovoljno dobar tempo da mu parira. Iako mu je ovo bio tek treći reli za volanom Hyundaija i20 WRC, Mikkelsen je pokazao svoju sposobnost brze adaptacije na automobil i jasno najavio pohod na titulu naredne godine. Treći najbrži čovjek nakon prvoga dana bio je vozač Citroëna, Kris Meeke. Britanac je vozio svoj C3 na maksimumu i prikazao njegov potencijal. Tokom cijeloga dana bio je brži od Neuvillea i držao je drugo mjesto. Ono je ipak otišlo u ruke Thierrya Neuvillea. Belgijanac je u početku bio blago rezervisan te je strpljivo čekao grešku vodećeg dvojca. Veći dio dana proveo je na trećoj poziciji iza Krisa Meeka.Već pred kraj prvog dana, Neuville je počeo da prijeti Meekeu i stavlja pritisak na Britanca te je nakon osmog brzinca, posljednjeg za prvi dan, Neuville preuzeo drugu poziciju. Svoje najbolje izdanje još od relija u Italiji imao je Jari Matti Latvala. Posljednji reli u Toyotinoj povratničkoj godini, Latvala je otvorio dosta dobro i najavio mogući podijum. Top 5 prvog dana kompletirao je još jedan Citroënov vozač, Craig Breen.

Drugi dan donio je najduži brzinac na reliju. Nambucca, duga skoro 50 km predstavljala je veliki izazov za vozače. Neuville je nastavio pobjedničkim tempom i drugoga dana i nakon Nambucce smanjio Mikkelsenovu prednost za 4 sekunde. Naredni brzinac donio je veliki šok za Mikkelsenove navijače. Dvije probušene gume značile su kraj relija za Norvežanina. Vodstvo u reliju je preuzeo Neuville koje nije imao namjeru da ispusti. Osim Mikkelsena, drugi dan je bio koban i za Meeka. Nakon odličnog izdanja u petak, Meeke je popustio pod pritiskom i izletio van staze. Novi drugoplasirani bio je Latvala. Finac je pametno vozio i dan završio sa 20 sekundi zaostatka za Neuvilleom. Latvalin timski kolega od 2018. godine, Ott Tanak, dan je završio na trećoj poziciji sa 40 sekundi zaostatka za vodećim. Craig Breen se popeo jedno mjesto u poretku i posljednji dan relija dočekao je kao četvrtoplasirani. Dobar tempo Hyundaija iskoristio je Hayden Paddon kojem je ovo praktično domaći reli.

Treći dan donio je uzbudljiv početak. Potpuno neočekivano, kiša je omela je mnoge vodeće vozače pa su nakon drugog brzinca sve prednosti stečene do tada bile prepolovljene. Neuville je ključnu prednost stekao na trećem brzincu posljednjeg dana i natjerao Latvalu da forsira u izuzetno teškim uslovima. Dobra primjena taktike je rezultirala Latvalinim izlijetanjem na posljednjem brzincu i srušenim snovima o podijumu. Neuville je bez puno rizika priveo dan kraju, a najbrži čovjek na power stageu bio je Sebastien Ogier koji je nakon niza odustajanja stigao do četvrtog mjesta. Drugo mjesto osvojio je Ott Tanak u svom posljednjem nastupu za M-Sport, a sjajan vikend za Hyundai upotpunio je Hayden Paddon trećim mjestom.


Autor: Redakcija