1003 kilometara uz nultu emisiju

1003 kilometara uz nultu emisiju

Na cestama Francuske je novi Mirai Novi Mirai dokazao svoju učinkovitost i jednostavnost, te dokazao kako je vodik gorivo na koje se itekako treba računati u vremenu nakon nafte

Putovanje je započelo u srijedu, 26. svibnja u 5,43 sati ujutro na punionici vodika HYSETCO u Orlyju (FR), a završilo nakon prijeđenih 1003 km s jednim spremnikom. Od prvog do zadnjeg kilometra Toyotin automobil na vodik je prešao po javnim cestama, južno od Pariza te u regijama Loir-et-Cher i Indre-et-Loire, a udaljenost i potrošnju su potvrdila neovisna tijela. U rušenju rekorda je korišten zeleni vodik, a prosječna potrošnja goriva je bila 0,55 kg/100 km, dok je u spremnik moguće smjestiti 5,6 kg vodika.

Novi Mirai je druga generacija Toyotinog električnog vozila s gorivnim člancima. Nudi više performansi, elegantniji i dinamičniji dizajn te novu dinamiku vožnje u usporedbi s modelom prve generacije. Uz to, povećana učinkovitost sustava gorivnih članaka, zajedno s većim kapacitetom skladištenja vodika i boljom aerodinamikom, pridonose povećanju dometa vožnje na oko 650 km u normalnim uvjetima vožnje, s manje od pet minuta vremena za punjenje goriva pri tlaku od 700 bara.

Kako bi postigli ovu rekordnu udaljenost od 1003 km, vozači su usvojili stil eko vožnje, ali ne i posebne tehnike koje “svakodnevni” vozači ne poznaju i ne koriste. Toyota je pokazala kako vodik, kao vjerodostojan i bogat izvor za transport i skladištenje energije, predstavlja snažnu priliku za stvaranje boljeg društva. Vodik može pružiti mobilnost s nultom emisijom, ne samo cestovnom prometu, već i vlakovima, brodovima i zrakoplovima, te generirati energiju za industriju, tvrtke i kućanstva.

U tom pogledu Toyota podržava mnoge inicijative za demokratizaciju i diverzifikaciju primjene gorivnih članaka: električni generatori (EODev), čamci (Hynova), taksiji (Hype), autobusi (RATP i Caetano), kamioni (Hino), grad vodika (Woven City) i druge. Jedan od četiri vozača koji su ostvarili ovaj podvig je i Victorien Erussard, osnivač i kapetan Energy Observera. To je prvi brod opremljen Toyotinim gorivnim člancima, energetski je neovisan, nema emisiju i služi kao komunikacijski alat i istraživački laboratorij za energetsku transformaciju.

Pored njega, “posadu” Miraija su činili James Olden, inženjer u Toyota Motor Europe, Maxime le Hir, voditelj proizvoda Mirai i Marie Gadd, PR menadžerica Toyote Francuska. Na cilju u Parizu je Eifelov toranj prvi put osvijetljen zelenim vodikom, zahvaljujući generatoru vodika GEH2® koji je razvila start-up organizacija EODev, čiji je Toyota dioničar. Ovime je srušen rekord koji je početkom svibnja postavio Hyundai Nexo, prešavši udaljenost od 887,5 kilometara putujući između gradova Melbourne i Broken Hill u Australiji. Putovanje je ukupno trajalo 13 sati i 6 minuta, a odvijalo se prosječnom brzinom od 66,9 kilometara na sat.

Preuzeto sa Quattroroute.hr

Autor:Mato Paličević

Share