1953 Cadillac Series 62 Coupe by Ghia

1953 Cadillac Series 62 Coupe by Ghia

Na svijetu postoje brojne skrivene zagonetke koje do danas nisu riješene. Neke, i to vrlo intrigatne, nalaze se i u pojedinim povijesnim automobilima poput ovog američko-talijanskog ljepotana iz ranih 1950-ih godina

Poznato je da su naručena dva ovakva automobila, koja su na osnovi Cadillaca Series 62 Cabriolet dizajnirana i napravljena kod torinskog karoseriste Ghije. Za dizajn je bio odgovoran Luigi Segre, koji je između ostalog dizajnirao i Renault Dauphine kao i legendarni Volkswagen Karmann Ghiju. Iako su po čitavom automobilu znakovi Cadillaca, on i dalje ima vrlo talijanski izgled, apsolutno prekrasan. Zanimljivo, iako automobil ima krov, izrađen je na šasiji serije 62 Convertible. Razlog tome je što je šasija za kabriolet bila kruća, i Segre je stoga imao veću slobodu za oblikovanje karoserije. Tako na automobilu ima puno stakla, vjetrobransko i stražnje staklo su snažno zaobljeni, dok su stupovi krova vrlo tanki.

ILUSTRACIJA © GEORG GEDL

Izvana Ghia Coupe sliči na 2 + 2, ali pogled unutra otkriva obilato korištenje kože, a dodan je i Ghijin trokraki drveni volan. Kao i ustandardnom Cadillacu Series 62, prednja klupa je jednodijelna, s dva zasebna naslona. Veliki prostor iza sjedala je ovdje zapravo samo dodatni prostor za prtljagu. Dok je karoserija potpuno izmijenjena i nemjerljivo elegantnija u odnosu na serijski model, motor nije dorađivan. Ispod elegantne haube je 5,4-litreni benzinski V-8 s i tada respektabilnih 210 konjskih snaga. No, Cadillacov ovjes, nemirna stražnja osovina i bubanj kočnicama na sva četiri kotača ne bi baš bile neka sreća na europskim cestama. No, ovo je u osnovi ipak američki automobil i savršeno je pogodan za duge i ravne ceste. Uostalom, na njima jednostavno izgleda elegantnije.

Iako postoje samo dva ovakva automobila, čak ni oni nisu potpuno identični. Oblik im je isti, ali je dosta detalja različito. Ni do danas se nije sto postotno točno doznalo tko je zapravo naručio ova posebna vozila. Nema fotografija ni dokumenata, jedino što se zna je da je naručitelj bio iz SAD-a. Prema nekim informacijama, jedan (crni) je bio u vlasništvu Johna Perone, tadašnjeg vlasnika poznatog noćnog kluba El Marocco na Manhattanu. Kasnije se našao kod kolekcionara Don Williamsa, vlasnika Blackhawk Collections. Pred 20 godina obnovio ga je Mike Fennel iz Santa Clarite u Californiji, dok ga je poznata aukcijska kuća RM/Sotheby prodala 2016. za 1,43 milijuna dolara.

Prema dostupnim informacijama, drugi Cadillac Series 62 Ghia (na fotografijama i crtežu) bio je izložen na štandu Ghije na salonu automobila u Parizu 1953. godine, gdje je privukao pažnju pakistanskog princa i bonvivana Aly Khana. On ga je, u nadi da će ipak popustiti, uspio otkupiti od Ghije, te ga poklonio svojoj supruzi, poznatoj filmskoj divi Riti Hayworth, koja je tražeći razvod braka (jednom bonvivan-uvijek bonvivan) s kćerkom otišla u Nevadu. No, Hayworth je odbijala bilo kakav dogovor i nastavila postupak razvoda, ali je ipak zadržala skrbništvo nad automobilom (i kćerkom). No, ni do danas nije poznato jeli ga uopće i vozila ili samo ostavila u garaži da skuplja prašinu, jer o tome nema foto dokumentacije.

Danas je taj automobil vlasništvo muzeja automobila Petersen iz Los Angelesa, a 2018. godine je sudjelovao na čuvenom “beauty” događaju Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Automobili poput ovog nam pokazuju kolika je šteta što custom-made proizvodnja karoserija više nije ono što je bila. Prekrasni prijeratni automobili iz Bugattija, Voisina ili Talbot-Laga i danas mame uzdahe; to su bili automobili koji su stvoreni da budu najbolji na svijetu i imaju najljepše karoserije koje je tadašnja tehnologija mogla dozvoliti. Serija 62 je u Cadillacovom cjeniku bila početni model, a time i masovno proizvedeni. No, Ghia i Luigi Segre su ovaj vrlo običan i svakodnevni automobil pretvorili u nešto stvarno posebno.

Share