Najbolji Ceed ? KIA XCeed 1.0 T-GDi

Najbolji Ceed ? KIA XCeed 1.0 T-GDi

Kia je predstavila svoj novi urbani crossover XCeed krajem juna prošle godine i prema južnokorejskom proizvođaču automobila upravo bi ovaj novi model mogao prouzrokovati sjajne prodajne rezultate. Čak štoviše, Kia nagađa da bi u njihovoj prodajnoj strukturi modela iz porodice Ceed ovaj CUV – crossover utility vozilo, moglo zainteresirati čak polovicu potencijalnih kupaca. Kia XCeed dobila je nagradu za ‘najbolji automobil ispod 35.000 eura’, u godišnjim nagradama koje dodeljuju Auto Bild i Bild am Sonntag.

Najmlađi član Kia Ceed obitelji, crossover XCeed borio se s jakom konkurencijom mnoštva vrijednih konkurenata kako bi ovu nagradu i osvojio. Ukupno je ocijenjeno 58 novih automobila, pri čemu je testni tim procijenio osnovnu cijenu, osnovnu opremu, garancije, dodatne troškove i osjećaj vožnje.

Vanjski izgled modela Kia XCeed proizvod je europskoga dizajnerskog centra marke u Frankfurtu u Njemačkoj. XCeed ima oblik kupea s tankim C-stupom, obložen je plastičnim dodacima sa svih strana, a tu su i šine za krovne nosače. Vidi se da su prednji i stražnji odbojnici malo izmijenjeni, a stražnja svjetla dorađena. Kia je obećala veću visinu od podloge u odnosu na Ceed, pa je ona sada 174 mm na 16-colnim kotačima (viša za 42 mm), što donosi i veću visinu, koja iznosi 1.490 mm, ali i bolji ulaz i izlaz vozača i suputnika.

Dužina vozila je 4.395 mm, širina 1.826 mm, a međuosovinski razmak 2.650 mm. Dok je međuosovinski razmak jednak kao kod svih izvedbi Ceed modela, prednji i zadnji prevjes XCeeda duži su u usporedbi s peterovratnom hatchback izvedbom – sprijeda za 25 mm (905 mm), a straga za 60 mm (840 mm). XCeedova visina od zemlje iznosi 184 mm.

Straga su Kijini dizajneri također imali posla, oblik najviše podsjeća na karavan SW Ceed. Naziv modela XCEED je ispisan na stražnjim petim vratima velikim slovima ispod amblema KIA, nešto slično kao na modelima Škode ili VW-a. Na zadnjoj strani branik je ukomponiran u karoseriju i vidi se tek njegov plastični središnji dio. Od istog plastičnog materijala koji opkružuje cijeli automobil je i taj dio branika i vizualno je spojen s tim dodacima. Sprijeda i straga se nalaze i naglašene ‘klizne ploče’ aluminijskog dizajna kao što i priliči jednom SUV-u ili crossoveru, no njihova funkcija je više estetske prirode. Straga su u taj element ugrađena i dva završetka ispušnih cijevi, no samo su na nekim modelima motora obje funkcionalne.

Uređenje kabine XCeeda je u osnovi kao i u ostalim Ceed modelima: dizajn instrumentne ploče, upravljanje središnjom konzolom i višenamjensko kolo volana te sjedala. Audio sistem s 8-inčnim LCD zaslonom na dodir; povezivanje s pametnim telefonom (Android Auto i Apple Carplay), Bluetooth® povezivanje s funkcijom glasovnog upravljanja, radio prijamnik, USB utor.

1.0 T-GDi motor našeg testnog modela ubrzava Kiu XCeed iz stanja mirovanja do 100 km/h u 11,2 sekundi, do maksimalne brzine od 186 km/h. Emisija CO2 iznosi od 124 do 130 g/km, a prosječna potrošnja je između 5,4-5,7 l/100 km.

 XCeed je dobio nove hidraulične amortizere koji su standardni na prednjoj osovini kod svih oprema i motora. Ventili i opruge, koji plivaju u ulju hidrauličnih amortizera, pružaju optimalnu vožnju preko udarnih rupa. Automobil je napravljen kako bi s uglađenim i progresivnim odzivom upijao i veće udarne jame, čime se sprječava poskakivanje karoserije, kada se ovjes odazove nakon brzog stiskanja.

Novi XCeed se proizvodi u Kijinoj tvornici u Slovačkoj, gdje već proizvode tri varijante Ceeda (hatchback Ceed, Ceed Sportswagon i shooting brake ProCeed). Model, namijenjen isključivo Europi, besplatno nudi fabričku 7-godišnju garanciju (do 150.000 km – prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).

Akcijska cijena našeg testnog modela XCeed oznake XCeed 1.0 T-GDi M/T s ručnim 6-stepenim mjenjačem je 38.990 KM te doplata za boju iznosi 800 KM.

Pogledajte test KIA XCeed na našem YT kanalu, pretplatite se, podjelite ovaj video i bacite Like